שיתוף

שיחת הטלפון הראשונה היא אחד החלקים החשובים ביותר בתהליך המכירה, כנ"ל בתהליכי הגיוס. חיוני ללמוד לנווט בין נקודת מגע עדינות, כדי לספק לעצמכם את הסיכוי הטוב ביותר להזדמנות גיוס אמיתית.

שיחת הטלפון הראשונה המושלמת היא שילוב קלאסי של קצר וקולע. עליכם להתמקד ביצירת הזדמנות שנייה לשוחח עם המועמד הפוטנציאלי, אך בעולם העבודה העמוס, כיצד תוכלו להיות בטוחים שאתם נותנים לעצמיכם את הסיכוי הטוב ביותר?

להלן כמה שלבים להצלחה בשיחת הטלפון הראשונה למועמד:

קחו שליטה על השיחה

במקום לשאול מועמד "האם אתה פנוי לשוחח כעת?", אתם יכולים (לאחר הצגתכם ואת מטרת השיחה), לשאול אותו: "מתי יהיה לך נוח לשוחח?". יתכן והוא יגיד שכעת זה זמן נוח, ואם לא, סביר שהוא ירצה לתאם אתכם מועד אחר לשיחה. בכך למעשה אתם שולטים בשיחה, כיוון שאתם "מחליטים" שהמועמד ירצה לשוחח אתכם וכעת השאלה היחידה שעומדת על הפרק היא, מתי.

הקליעה המושלמת

כעת זה הזמן להסביר בהרחבה מדוע אתם מתקשרים. זוהי הזדמנות חד-פעמית לעשות רושם ראשוני טוב, לכן עליכם להיות מסוגלים להסביר מדוע אתם פונים למועמד, במשפט אחד. החשיבה שלכם היא שהגעתם כדי לספק למועמד הזדמנות לשינוי ולחיים יותר. עליכם להיות רלוונטיים עבורו, ולהציג את האפקטיביות עבור המועמד, לו יגיע להתראיין אצלכם לתפקיד.

סיום שיחה מהיר מדי

לפעמים אנחנו יכולים למצוא את עצמנו במצב של שיחה שהסתיימה מהר מדי. אנחנו מקבלים את זה שאנשים עסוקים ולכולנו יש עבודה לעשות, אך זה עדיין מאוד מתסכל כאשר מועמד פוטנציאלי "מנפנף" אותך. במקום להרגיש מתוסכל, הישארו רגועים ועדכנו את המועמד בהודעת טקסט, כי תישארו עמו בקשר במייל במידה וזה בסדר, ותשמחו לשלוח לו מידע נוסף ומורחב יותר לגבי המשרה.

נסו להימנע מלשאול את המועמד לגבי כתובת הדואר האלקטרוני שלו, במידה ותוכלו להשיג אותה בדרך אחרת זה עדיף, כיון שכך המועמד ידע שאתם בררתם לגביו ושיש לו ערך מוסף על מועמדים אחרים. רק במידה ולא השגתם את כתובת הדוא"ל שלו, תוכלו לבקש ממנו לשלוח לכם אותה ב- סמס.

כעת יש לכם את כל המרכיבים העיקריים של שיחת טלפון ראשונה מושלמת, שתבטיח את הסיכויים שלכם לראיין ולגייס את המועמד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה