הפרק הארוך ביותר בספר הניהול שכתבתי – דן בסוגיית ה-HR בארגון

הפרק הארוך ביותר בספר הניהול שכתבתי – דן בסוגיית ה-HR בארגון

גלעד רבינוביץ, איש עסקים, בעלים ומנכ"ל IT Strategy, נבחר להרצות בכנס 'חדשנות בטכנולוגיית HR' בנושא חשיבותו של מנהל HR בארגון טכנולוגי

שיתוף
כנס משאבי אנוש
כנס משאבי אנוש

גלעד רבינוביץ, איש עסקים, בעלים ומנכ"ל IT Strategy – לייעוץ אסטרטגי, נבחר להרצות בכנס חדשנות בטכנולוגיית HR שיתקיים ב-2 במאי במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת"א.

רבינוביץ, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני בלימודי ארץ ישראל, ניהל בעברו חברות דוגמת Malam Team ונטוויזן והוא משמש כיום (בהתנדבות) כסגן ראש מועצת שהם ואחראי על תיק החינוך במועצה.

נושא ההרצאה: תפקידו המרכזי של מנהל משאבי אנוש בענף ההיטק
גלעד רבינוביץ: אני עומד להקדיש את ההרצאה שלי לנושא תפקידו, מעמדו וחשיבותו של מנהל משאבי אנוש בארגון שהוא עתיר עובדים ותלוי בעובדים שלו. העובדים בהייטק הם חומר הגלם וגם גורם הייצור וחשיבותם להצלחת הארגון מכרעת. לכן, התפקיד של בחירת עובדים, קליטתם במערכת, הכשרה, שימור וניהול שוטף של עובדים הוא קריטי להצלחת הארגון.

כמי שניהל חברות הייטק וחברות תקשורת, ראיתי תמיד במנהל משאבי אנוש את יד ימיני. במהלך הכנס אני עומד להדגיש את משמעות התפקיד ולהעביר מסר – מנהל משאבי אנוש הוא למעשה הגורם החשוב ביותר בארגון עתיר ידע. זו לא סתם סיסמה מבחינתי. כבר ב-2006, כאשר כתבתי את ספר הניהול 'ניהולוגיה' (בהוצאת כתר), הקדשתי את הפרק הארוך ביותר לנושא ניהול משאבי אנוש וחשיבותו להצלחת הארגון. הספר 'ניהולוגיה' אומץ על ידי המרכז הבינתחומי בהרצליה כחומר לימוד במסלול ה-MBA.

תפקידו של מנהל משאבי אנוש הוא לנהל הן את העובדים והן את המנהלים
אני גורס שלכל מנהל בארגון, באשר הוא, יש חלק חשוב ואקטיבי בניהול ההון האנושי. למרבה הצער, לא כל המנהלים במשק מודעים לכך או מסכימים עם הקביעה הזו. מנהלים מקצועיים בארגון לא מבינים את גודל האחריות שלהם ו/או לא מסוגל ליישם, הלכה למעשה, שיטות ניהול הון אנושי. כאן נכנס לתמונה מנהל משאבי אנוש – תפקידו להדריך, להנחות, להכווין, לסייע וגם לבקר את המנהלים, כדי שאלו יאמצו ויתרגלו שיטות לטיפול בפרט.

מנהל משאבי אנוש טוב הוא לא רק אחד שיודע לנהל הון אנושי, הוא אחד שיודע ללמד אחרים לנהל נכון את ההון האנושי. הוא למעשה מנהל שיודע להנחיל תרבות ארגונית בה כל מנהל מקצועי לוקח אחריות על ניהול ההון האנושי. אם המנהלים המקצועיים עושים את עבודתם טוב סימן שמנהל משאבי אנוש עשה (ועושה מידי יום) את עבודתו נאמנה.

ללא תמיכה מלמעלה – מנהל משאבי אנוש הוא למעשה מסורס 
אני מאמין שמנהל משאבי אנוש הוא הרבה מעבר למי שאחראי על גיוס עובדים, אני מאמין שהוא אחראי להנחלת תרבות ארגונית. הוא אחראי על ההון האנושי, שהוא הנכס היקר ביותר ובמקרים רבים – הנכס היחיד. כדי שמנהל משאבי אנוש יוכל לפעול ולהנהיג מדיניות של טיפול נכון בפרט, הוא חייב לקבל תמיכה מלמעלה. ללא תמיכה וגיבוי מההנהלה – הוא פשוט מסורס. בהרצאה אני עומד לפרט דרכים ולתת עצות למנהלי משאבי אנוש, מתוך ניסיון אישי כמנהל, כיצד לגרום להנהלה להכיר בערך שלהם, איך לקבל תמיכה, הכוונה ו'כרטיס כניסה לקבינט הניהולי'.

למידע נוסף על טכנולוגיית משאבי אנוש – הינכם מוזמנים לכנס חדשנות בטכנולוגיית HR – שיתקיים ב-2 במאי 2012 במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת"א.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה