טלקומוניקציה עוזרת לשמור על הסביבה

טלקומוניקציה עוזרת לשמור על הסביבה

מדיניות הטלקומוניקציה של חברות שמאפשרות טלקומוניקציה כגון Dell, Aetna ו-Xerox חסכה במצטבר 95,294 טונות של פליטות גזי חממה בשנה שעברה

שיתוף
ניהול עובדים מרחוק

ניהול עובדים מרחוק

חברות גדולות כבר מפחיתות את טביעת הרגל הסביבתית שלהן בצורה משמעותית ויוצרות יתרונות משמעותיים על ידי כך שהן מאפשרות לאחוז ניכר מכוח העבודה שלהן לעשות טלקומוניקציה. כך על פי מאמר שפורסם באתר לקהילת משאבי אנוש SHRM.

מדיניות הטלקומוניקציה של חברות שמאפשרות טלקומוניקציה כגון Dell, Aetna ו-Xerox חסכה במצטבר 95,294 טונות של פליטות גזי חממה בשנה שעברה, מידה ששקולה לזו של הסרת 20,000 כלי רכב מהכביש. נתון זה עולה מדוח שחיברה חברת FlexJobs, המציעה שירות מקוון למקצוענים המחפשים עבודות מרחוק, עבודות פרילאנס ושאר משרות גמישות. החברה בחנה את היתרונות בהקשר של יום כדור הארץ שצוין ב-22 באפריל.

שלוש החברות שצוינו לעיל הפחיתו גם את השימוש בנייר ועברו לעבודה במבנים ידידותיים יותר לסביבה, המאפשרים להפחית צריכתם של משאבים כמו חשמל ושמן לחימום. הן דיווחו במקביל על כך שקל להן יותר כעת לגייס כישרונות ולשמר אותם. העובדים מצדם נהנים משביעות רצון משופרת ממשרותיהם, הוצאות מופחתות על נסיעות ואיזון טוב יותר בין בית לעבודה. מדובר במצב של מנצחים בלבד.

חוסכים נסיעות, דלק ופליטות פחמן דו חמצני
לחברת Dell למשל יש יותר מ-100,000 מועסקים ברחבי העולם, חמישית מהם עובדים מהבית כחלק מתכנית Connected Workplace של החברה. אלפים מהמועסקים האחרים עובדים מהבית מדי פעם וכן מבתי קפה ומלונות, כך שריל פראהל, סגנית נשיא לתחום תפעול ופתרונות לקוח, תפקיד שכולל את ניהול אסטרטגיית משאבי האנוש של Dell. "עבודה גמישה היא כעת חלק מהדנ"א של Dell, אומרת פראהל. "חברי צוות עובדים ישירות עם מנהליהם כדי למצוא את ההתאמה שלהם לתפקידם וללקוחותיהם."
לא כל המשרות – למשל כאלה משרות במרכזי שירות ובייצור – מתאימות לעבודה גמישה. אולם עובדים מתאימים יכולים לבחור בין שבע תכניות עבודה גמישה, כולל עבודה מהבית, עבודה חלקית מהבית, זמני עבודה משתנים וחלוקת משרה. בדרך כלל המעסיקים נותנים ביקורת חיובית לאסטרטגיית העבודה הגמישה בהקשר של מעורבות ושביעות רצון מהתפקיד, ומציגים נטייה חזקה יותר להמליץ על Dell כמקום שנפלא לעבוד בו.

אותו הדבר קורה ב-Aetna. בחברה יש תוכנית עבודה מרחוק שפועלת כבר 20 שנה, וכמעט מחצית מ-48,000 העובדים (43%) משתתפים בה. סוזן מילרקי, מנהל תקשורת פנים בחברה אומרת כיום שהתכנית הוכיחה את עצמה בשימור עובדים בעלי ערך גבוה לארגון. בחברה עשו את החישוב ומצאו שב-2014 העבודה מרחוק חסכה 127 מיליון מייל בהוצאות נסיעה, שהם 5.3 מיליון גלונים של דלק – כלומר הפחתה של 46,700 טונות של פליטות פחמן דו חמצני.
מעניין מתי בישראל חישובי פליטות גזי חממה ייכנסו למערך השיקולים של משאבי האנוש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה