הסכם קיבוצי נחתם בחברות העירוניות בראשל"צ

הסכם קיבוצי נחתם בחברות העירוניות בראשל"צ

מדובר בהסכם הקיבוצי הראשון שנחתם בחברות העירוניות, המשווה את תנאי העסקתם לזה שבמגזר הציבורי

שיתוף
עופר עיני בחתימת ההסכם הקיבוצי

עופר עיני בחתימת ההסכם הקיבוצי

הסכם קיבוצי נחתם אתמול בחברות העירוניות בראשון לציון, לאחר משא ומתן של שנה וחצי בעניין. ההסכם נחתם בין הסתדרות המעו"ף לבין עיריית ראשון לציון, והוא כולל את החברות העירוניות "החברה לתרבות, ספורט ונופש" ו"החברה לביטחון".

בישראל קיימות קרוב ל-100 חברות עירוניות המפעילות שירותים שונים של העיריות והמועצות המקומיות, המעסיקות עשרות אלפי עובדים. מדובר בהסכם הקיבוצי הראשון שנחתם בחברה עירונית. לאחר אישור הממונה על השכר במשרד האוצר יכנס ההסכם לתוקף.

בשתי החברות העירוניות מועסקים כיום כ-1,000 עובדים. ההסכם הקיבוצי יעגן את תנאי העסקתם ואת ביטחונם התעסוקתי, והוא יוצמד לשכר במגזר הציבורי, בדומה לעובדי העיריות והמועצות המקומיות. ההסכם יכלול את השינויים הבאים:
תוספת ותק של אחוז אחד בשנה, פנסיה מיום העבודה הראשון, כפי שמקובל בהעסקת עובדי מדינה, קרן השתלמות וזכויות סוציאליות. בנוסף, ייהנו העובדים מתנאי רווחה משופרים ומהשתתפות בהשתלמויות שונות. כמו כן במסגרת ההסכם תנאי העסקתם של עובדים שיתניידו בין העירייה לחברות העירוניות לא יפגעו.

אתמול התקיים טקס החתימה על ההסכם הקיבוצי, בהשתתפות יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני וראש עיריית ראשון לציון, דב צור. כן השתתפו במעמד יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, יושב ראש הסתדרות המעוף, ארנון בר דוד,  ויושב ראש ההסתדרות במרחב ראשון לציון, זורי מזרחי.

יושב ראש ההסתדרות עופר עיני ברך את ראש העיר על החלטתו לשפר את תנאי העסקתם של עובדי החברות העירוניות. ראש העיר אמר כי העירייה החליטה לשים סוף לפערי השכר הגדולים בין עובדי העירייה לבין עובדי החברות העירוניות, הנמצאות למעשה תחת אותה המערכת. כן אמר כי העירייה הביאה הישג לעובדים ולראשון לציון, ושהנכס היחיד של העירייה הוא ההון האנושי שלו, המשרת את תושבי העיר. לדבריו, מטרת השינוי הוא להסדיר את מערכת יחסי העבודה ולגרום לעובדים להיות שבעי רצון.

יושב ראש הסתדרות המעו"ף אמר אתמול כי מצב עובדי החברות העירוניות במדינה אינו טוב. ביטחונם התעסוקתי מעורער ותנאיהם ירודים משמעותית לעומת עובדי העיריות. ההסכם שנחתם בראשון לציון הוא הראשון בתחום, והוא הביע תקווה כי מועצות מקומיות ועיריות נוספות יבקשו גם הן לחתום על הסכם קיבוצי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה