הנזק הגדול ביותר למועמד בריאיון עבודה הוא הטלפון הסלולארי שלו

הנזק הגדול ביותר למועמד בריאיון עבודה הוא הטלפון הסלולארי שלו

סקר מגייסים חדש חושף את הטעויות המרות ביותר של מועמדים: במקום הראשון שיחות טלפון ו- SMS, גם מסטיק מזיק

שיתוף
Human Resources
Human Resources

"ראיון עבודה הוא שדה מוקשים" כך יאמר ללא ספק כל מי שאי פעם עבר ולו ריאיון עבודה אחד. אבל כאשר מוסיפים עוד מקדמי סיכון למשוואה, כפי שמועמדים רבים נוהגים לעשות במודע או שלא במודע, זה הופך להיות Don't call us…. And we won't call you.

על פי סקר חדש שנערך בחסות Harris Interactive ובו השתתפו מעל 3,000 מנהלי גיוס, משאבי אנוש והשמה ומנהלים שעוסקים בגיוס מועמדים באופן ישיר, עולה כי הטעויות הנפוצות ביותר אותן מבצעים המועמדים הן (לפי סדר יורד): דיבור בטלפון או קבלה ושליחת הודעות טקסט (77% מהנשאלים ציינו סעיף זה כאחת הסיבות לפסילת מועמד). הבעת חוסר עניין בריאיון (75%), הופעה בלבוש בלתי הולם (72%). יהירות או שחצנות (72%). הצגת מקום עבודה קודם ומעסיקים קודמים באור שלילי (67%). לעיסת מסטיק (63%).

מנהלי הגיוס אף נשאלו לגבי סיטואציות גיוס 'חריגות' שהם חוו באופן אישי במהלך השנים. על פי כמה מהתשובות שנתקבלו, מסתבר שיש אנשים שצריכים לשקול את האופציה של התנדבות כדי לצאת קצת מהבית כי לעבודה הם  כנראה לא יתקבלו (לעולם):
– מועמד הגיע לריאיון העבודה כשהספר "איך להצליח בראיונות עבודה" מונח לפניו.
– מועמד שאל את המראיין: "מה שם החברה שוב?"
– בראיון טלפוני, מועמד העביר את המראיין לממתינה
– מרואיין דיבר על עצמו בגוף שלישי
– מועמד חלץ נעליים בזמן הריאיון
– מועמדת אמרה למראיין כי היא לא בטוחה ששווה לה 'להתניע את האוטו' בשביל העבודה הזו
– מועמד הגיע לראיון עבודה עם תלבושת אחידה של תנועת הצופים

רוזמרי הפנר, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת CareerBuilder, מציעה למועמדים לא רק להימנע מהטעויות הנפוצות שהוצגו כאן אלא אף ללכת צעד אחד קדימה ולחקור אודות החברה. הפנר: "מומלץ מאוד לגלוש באתר הבית של החברה, לקרוא על בעלי התפקידים וכן הודעות לעיתונות ולהתעדכן בפעילויות חברתיות, כך אפשר ללמוד על התרבות הארגונית, סוג האנשים שעובדים, אופי המנהלים והאווירה הכללית במקום העבודה כדי להגיע מוכנים לכל ריאיון בהתאם לחברה."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה