אסם זכתה בתחרות המעסיק החברתי

אסם זכתה בתחרות המעסיק החברתי

בתחרות המעסיק החברתי של עיתון כלכליסט זכתה חברת אסם, בעיקר בזכות העסקה מגוונת ויחסי עבודה טובים. במקום השני: אינטל

שיתוף

אסם זכתה במקום הראשון בתחרות המעסיק החברתי הטוב ביותר לשנת 2014. התחרות נערכה לראשונה ביוזמת עיתון כלכליסט ובשיתוף קרן מעגלים ומשרד רואי החשבון KPMG. מטרתה היא לאתר את מקומות העבודה ששמים את הדגש הרב ביותר על העסקה הוגנת וכך להעלות את הנושא החשוב לסדר היום הציבורי: אי-אפליה, פערי שכר, שימור עובדים, פיתוח קריירה, איזון בית עבודה ועוד. במקום השני זכתה חברת אינטל, ובמקום השלישי זכתה תעשיות אבן וסיד.

בתחרות נקבעו 20 קריטריונים שונים על פיהם נקבעה החברה הזוכה. בין הפרמטרים: שימור עובדים, איזון בית עבודה, שילוב נשים, העסקת עובדים מבוגרים, שכר ממוצע, פערי שכר מגדריים, סביבת עבודה מקדמת, יחסי עבודה בארגון ותהליכי פרישה בארגון.

ברק שטרוזברג, סמנכ"ל משאבי אנוש של אסם שכאמור זכתה במקום הראשון, אמר בהתייחסו לזכייה כי אסם נשענת על מתודולוגיות ההעסקה המתקדמות של נסטלה העולמית, בעלת השליטה בחברה. החברה הציבה במרכז את נושא פיתוח הקריירה של העובדים, התורם באופן משמעותי לשימור העובדים ולפיתוח מנהלים מצוינים, גורמים המביאים להצלחה רבה של הארגון.

איציק צאיג, מנכ"ל אסם, אמר במעמד חלוקת הפרס כי בכל רבעון חברה חלה צמיחה מתמדת ועקבית, לה תורמים כל העובדים, החל מעובדי קו הייצור, הלוגיסטיקה, המכירות, המחקר ועד לעובדי ההנהלה. לדבריו, על אף האירועים שחלו במשק, מודל העסקה כזה מאפשר לכל הדרגים בחברה לצמוח תוך הבטחת ביטחון תעסוקתי.

אחד הגורמים שהביאו להחלטה להעניק לאסם את המקום הראשון בתחרות הוא הגיוון התעסוקתי (diversity) והגיוון המגדרי. אחד הנתונים המעניינים הוא שנשים מהוות מחצית מחברי ההנהלה. פרמטר נוסף שהוביל לבחירה בחברה היא הדגש על יחסי עבודה טובים בחברה, בין ההנהלה לוועדי העובדים.

חברות נוספות שהשתתפו בתחרות והגיעו למקומות הראשונים: קבוצת קוקה קולה, שטראוס, התעשייה האווירית.

יושבת ראש קרן מעגלים, יפה ויגודסקי, אמרה בהענקת הפרסים כי גם אדם שמגיע לפסגת ההר במו ידיו לא עושה זאת לבדו. כאשר יש מעורבות עובדים גדולה והעובד שותף לעשייה, הארגון מצליח יותר.

מטרת התחרות היא לא רק "לחלק ציונים", אלא להעלות לסדר היום הציבורי את נושא ההעסקה ההוגנת ולקדם אותו כחלק מהמאבק לצדק חברתי במדינה.

גלית חמי, עורכת כלכלית שהתמנתה להיות חלק מחבר השופטים בתחרות, הסבירה את הבחירה באסם בכך שבחברה יש 20 ועדי עובדים שונים, ומוענקים לעובדים תוספות שכר ביחס הפוך לגובה שכר העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. כנראה שבמהירות הרבה שהעבירו חלק מהנתונים של החברות מהמקומות הראשונים התקצר אורכם בראיה מהצד. כן, זו תורת היחסות על רגל אחת…
    אין לי הסבר אחר לכך שחברה כאינטל שבמזכרים פנימיים מדברת על כך שבכל שנה הם נפרדים מ5% החלשים בחברה מקבלת מקום שני!
    ואולי אוסם? או שטראוס?
    הן זכו מפני שהיו פחןת גרועות ולא מהצטינות….
    אברך על כך שלפחות זו התחלה.

השאר תגובה