שיתוף

אחת הסוגיות שנמצאות במוקד העניין של ענף משאבי אנוש בימים אלה היא מה יקרה קודם: האם יהיו עובדים שיאבדו את מקום עבודתם בגלל עליית השימוש בבינה מלאכותית וברובוטים המבוססים על בינה מלאכותית, או האם יותר ויותר עובדים יעשו הסבת מקצוע למקצועות עתידניים, יעזבו את מקומות העבודה של האתמול, ויאלצו את המעסיקים להצטייד ברובוטים במקום העובדים שעזבו.

אם מסתכלים על מקומות שעד לפני משבר הקורונה העסיקו אלפי עובדים, וכעת נותרו מצד בלי עובדים, ניתן לראות שהעובדים הקדימו את המגמה ומצאו מקורות הכנסה אחרים, זמן לא קצר לפני שהרובוטים שהיו מיועדים להחליף אותם הגיעו לשלב הבשלות.

כיום כבר ניתן לומר בוודאות לא מעטה כי בעשורים הקרובים צפויה הבינה המלאכותית להביא איתה הרבה יותר יתרונות מאשר חסרונות.

ארגון שלא יאמץ בינה מלאכותית במגוון רחב של מחלקות וחטיבות עלול להשאר מאחור, ללא עובדים ובלי הידע הדרוש לו כדי להתחרות.

בינה מלאכותית, למידת המכונה והרובוטיקה, משדרגות את יכולתו של כל ארגון להצליח בעסקיו.

סביר להניח שיהיו גם שילובים של עובדים אנושיים עם רובוטים. עבור העובדים בעלי הידע, במקצועות שיעברו לידי הרובוטים, תהווה כניסתם של הבינה המלאכותית והרובוטים הזדמנות לשדרג את רמת ההתמקצעות שלהם. הם יוכלו לרתום את הבינה המלאכותית והרובוטיקה לצורך הגברת איכות עבודתם.

אחד האספקטים בהם יוצרים הרובוטים שיפור בארגון הוא בתחום הבטיחות. כל הפעולות שכיום מסכנות את בריאותם, שלומם ואף את חייהם של העובדים, יתבצעו על ידי רובוטים.

אותם עובדים שכיום מבצעים עבודות שמסכנות את חייהם יוכלו לשבת מול מחשב ולנווט את עבודתם של הרובוטים.

יתרון נוסף של הרובוטים טמון בכך שאין להם הסחות דעת, הם לא יוצאים להפסקות, אין צורך לתת להם הטבות או בונוסים, לא לוקחים ימי מחלה או ימי מחלת בני משפחה, הם לא לוקחים חופשות, לא מבקשים לעבוד מהבית, לא תובעים בגלל אי עמידה מדוייקת בכל תו ותג של דיני העבודה וכו.

יתרה מכך, רובוטים אינם מושפעים לרעה מתחושות שפוגעות בעבודתם בהן לחץ, חרדה, כאבי גב וכו. והכי חשוב: הם לא מחפשים מקומות עבודה אלטרנטיביים כאשר הם חשים שמיצו את עצמם במקום העבודה.

רובוטים יכולים לעבוד 24 שעות שבעה ימים בשבוע, מה שיאפשר להגדיל מאוד את התפוקה ויאפשר לארגונים להגיע מהר יותר לשוק. ארגונים שמספקים שירות, יוכלו לתת שירות סביב השעון.

זאת ועוד, הרובוטים לא סובלים מהפרעות קשב וריכוז ולא מגיעים עם מצב רוח רע לעבודה. אין להם מקרי חירום שעלולים לטרוד את מחשבותיהם, והם תמיד נמצאים במקום שהם צריכים להיות, מבצעים את עבודתם ברציפות.

ככל שיותר רובוטים מבוססי בינה מלאכותית יכנסו לארגונים בכל העולם, הארגונים בארץ לא יוכלו להשאר מאחור. הכנסת רובוטיקה מבוססת בינה מלאכותית מספקת יתרון חשוב מאוד לארגון בכל מישור אפשרי, כולל במישור של התחרות בשוק העולמי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה