המוסד לביטוח לאומי: דומיניסיני עזבה אתמול, מור-יוסף החל בתפקידו כמנכ"ל

המוסד לביטוח לאומי: דומיניסיני עזבה אתמול, מור-יוסף החל בתפקידו כמנכ"ל

דומיניסיני פרשה החודש בתום 16 שנים של תפקידי ניהול בכירים במגזר הציבורי. הביטוח הלאומי בעיצומה של רפורמת שירות מקיפה

שיתוף

היא נעמדה בחזית רפורמת השירות המתהווית במוסד לביטוח לאומי, אינה מבינה מדוע שונאים את המוסד וסבורה שישראלים רבים הם פשוט מפונקים.

אסתר דומיניסיני, המנכ"ל היוצאת של הביטוח הלאומי, אחד התפקידים השוחקים והלוחצים במגזר הציבורי בישראל, העבירה אתמול (א') רשמית את שרביט הניהול לשלמה מור-יוסף שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל בית החולים הדסה.

דומיניסיני פרשה החודש מתפקידה בתום 16 שנים של תפקידי ניהול בכירים במגזר הציבורי, בארבעה תפקידים שונים. כאשר הייתה מנכ"ל שירות התעסוקה ומנכ"ל הביטוח הלאומי ניהלה מערכות ענק בנות אלפי עובדים המאוגדים תחת ועדים חזקים במגזר הציבורי.

על אף שביתת הפרקליטים בביטוח הלאומי שהעיבה על דיוני בית הדין לעבודה בעניינם של אזרחים רבים, ולמרות רוח התקופה שבה ועדי העובדים השונים מרבים "לעשות שרירים" ולשבש פעילות שוטפת של המעסיקים, הצליחה דומיניסיני להשלים את שני התפקידים הללו ולייעל את הגופים הגם ביקורת נוקבת שנמתחה עליה.

ארבע שנים מאז נכנסה לתפקידה האחרון, התקיים אתמול במשרד הרווחה בירושלים טקס חילופי המנכ"לים. שר הרווחה משה כחלון הודעה לדומיניסיני על עשייתה והתייחס לשינויים שחלו במוסד לביטוח לאומי בשנה האחרונה בדגש על מה שמכונה "מבחני התלות".

"אני גאה על כך שבתקופת כהונתי לא נפגעה שום קצבה ולא הופחתה שום גמלה", חתמה המנכ"ל הפורשת. "יתר על כן, נוספו מאות מיליוני שקלים לקצבאות הזקנה, לקצבאות הנכות ולקצבאות הילדים הנכים. הביטוח הלאומי התייחס בכו בד ראש לבעיית האיתנות הפיננסית של המוסד ומנסה לתת לה מענה".

מנכל משרד הרווחה נחום איצקוביץ התייחס לעבודה המשותפת של משרד הרווחה והמוסד לביטוח לאומי ואמר: "נכונו לנו אתגרים רבים שהמפתח להצלחה בהתמודדות איתם  ועם סוגיות הנוגעות לשכבות החלשות יכולה להיעשות רק בעבודה משולבת ומשותפת של כל הגורמים  משרד הרווחה, הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות בעיקר".

ביטוח לאומי

דומיניסיני, שר הרוחה משה כחלון (במרכז) ושלמה מור יוסף (צילום: אבי חיון, יח"צ)

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה