המדינה מסרבת לצרף נשים לתכנית משפיעים – האם תוקפא התוכנית?

המדינה מסרבת לצרף נשים לתכנית משפיעים – האם תוקפא התוכנית?

ביה״ד האזורי לעבודה בירושלים בהחלטה היסטורית נגד נציבות שירות המדינה

שיתוף
נשים חרדיות

נשים חרדיות

ביום שלישי, 1.5.18, בשעה 9:00 ידון ביה״ד הארצי לעבודה (קרן היסוד 20, ירושלים) בבקשת רשות ערעור של המדינה ובקשת עיכוב ביצוע על ההחלטה לצרף נשים או להקפיא את הכשרת הגברים החרדים של תכנית ״משפיעים״.

שדולת הנשים בישראל, שעתרה נגד ההפרדה המגדרית בתכנית, שכוללת עובדי מדינה מהיום הראשון, קוראת גם הפעם לבית המשפט, למדינה ולציבור הישראלי לעצור את ההפרדה המגדרית ואת הדרת הנשים בחסות המדינה.

בראש הרכב השופטים תעמוד נשיאת ביה״ד הארצי, כבוד השופטת ורדה וירט-ליבנה.

כזכור, החלטה חדשה עשויה להביא לביטול ההכשרות המקצועיות לחרדים.

השופטת רחל בר״ג הירשברג קיבלה את עמדת שדולת הנשים וקראה למדינה לצרף מיידית למחזור ההכשרה הנוכחי לפחות 10 נשים, או שהתכנית כולה תוקפא: ״חוק שנועד לקדם את השוויון לא יהפוך באחת עורו ויהפוך לכלי להפליה״

בית-הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע ביום א׳, 8.4.18, בהחלטה היסטורית כי קבלה לעבודה על בסיס קריטריון של מין תוך הפרדה מגדרית היא הפליה אסורה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

בתום הדיון בבקשה לסעד זמני שהגישה שדולת הנשים בישראל נגד נציבות שירות המדינה בעניין תכנית ההכשרה ״משפיעים – חרדים לשירות המדינה״, החליטה השופטת רחל בר״ג הירשברג לאפשר למדינה לצרף תוך 30 ימים לא פחות מ-10 נשים לקורס הנוכחי, בו משתתפים גברים בלבד. אם המדינה לא תפעל כך – יוקפא הליך ההכשרה של הגברים החל מיום 22.4.2018 ועד למתן החלטה אחרת.

השופטת הדגישה כי המדינה בחרה לפתוח את ההכשרה בהפרדה מגדרית, ללא כל בסיס נתונים מוצק או בדיקה רצינית של החלופות. ״בכך״, קבעה השופטת, ״נשמטה הקרקע תחת ההנחה שגיוס הגברי הנפרד הוא דרוש […] ובשלב זה אין כל ביסוס עובדתי לצורך בהפרדה ראשונית בהכשרה או בגיוס גברים בלבד תחילה״.

בהחלטה נכתב: ״חוק שנועד לשלב נשים וגברים מהמגזר החרדי בשירות הציבורי ולקדם את השוויון לא יהפוך באחת עורו ויהפוך לכלי להפליה בין נשים לגברים בקבלה לעבודה״.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה