10 המגמות העתידיות במשאבי אנוש

10 המגמות העתידיות במשאבי אנוש

מחקר שנערך על ידי חברת Accenture זיהה עשר מגמות עסקיות אשר יעצבו מחדש את עולם משאבי האנוש בחמש השנים הבאות

שיתוף
מגמות משאבי אנוש

מגמות משאבי אנוש

להלן עשרת המגמות שיובילו בעולם משאבי האנוש בעתיד הקרוב:

משאבי אנוש גלובליים

המגמה הראשונה מתייחסת לעולם הגלובלי ההולך וגדל ומראה כי חברות תהיינה מורכבות יותר ויותר של מרשת גלובלית של קבלנים, שותפים עסקיים וספקי מיקור חוץ. בנוסף לכך כישרונות החברה ישתרעו מחוץ לגבולות המדינה. צוותי משאבי אנוש יצטרכו להפנות את תשומת ליבן העיקרית לניהול וגיוס אנשים מחוץ לקירות הארגון.

תשומת לב אישית לכל עובד

מגמה נוספת מבטלת את תפישת העובדים כגוף אחד ומבדילה כל עובד ממשנהו. משאבי אנוש יצטרכו לנהל כל עובד בנפרד ולהתאים את השכר, התמריצים והתגמול באופן אישי לכל עובד על פי צרכיו ומניעיו.

שילוב טכנולוגיה

טכנולוגית משאבי האנוש תגדל ותתפוס נפח רחב יותר בשילובה בעבודה. ה- IT הארגוני יהפוך להיות רכיב חיוני של ארגון, המאופיין במדיה חברתית, מחשוב ענן, ניידות, ו Big Data.

כוח עבודה מגוון

כשמפת הכישרון העולמית מאבדת את גבולותיה, ומציגה חוסר התאמה בין אזורים של היצע וביקוש משרות ברחבי העולם, חברות יורכבו מכוח עבודה מגוון מאוד. משאבי האנוש יצטרכו לאמץ אסטרטגיות גיוס חדשות שיתאימן לכישרונות מכל רחבי העולם.

הסתגלות

העולם הופך להיות יותר ויותר בלתי צפוי, וארגונים המסוגלים להסתגל לשינוי תנאים עסקיים, ישיגו את הביצועים הגבוהים שיאפשרו להם לעמוד בתחרות. משאבי אנוש יצטרכו לעצב את עצמם מחדש וביסודיות, על מנת לאפשר לארגונים לאתר כישרונות חדשים ביעילות ובזריזות.

שימוש במדע

מגמה נוספת שעתידה להתפתח בשנים הקרובות, קשורה לשילוב משאבי האנוש במחקר מדעי ההתנהגות האנושית. תגליות חדשות במדעי המוח וההתנהגות, ישמשו כלים נוספים למשאבי האנוש לצורך גיוס ולצורך שיפור ביצועי העובדים בארגון.

חדשנות

חדשנות היא מגמה שחלחלה היטב בשנים האחרונות ועתידה להמשיך ולהוביל גם בשנים הבאות. מנהלי משאבי אנוש יספקו כלים ודרכים עבור העובדים לעידוד חדשנות, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.

ניהול פרטיות

ככל שהאינטרנט הופך להיות מקור מידע הולך וגדל, כך עולה בהתאם הצורך לשמור על פרטיות ודיסקרטיות ברשת. מגמה נוספת בתחום משאבי האנוש שתתפתח בעתיד הקרוב, קשורה לדרכים נוספות לשמירה על פרטיות העובדים והמרואיינים בעולם של שיתוף מידע זורם ונגיש.

הרחבת טווח ההשפעה

משאבי אנוש ירחיבו בשנים הקרובות את טווח ההשפעה שלהם על הארגון. הגדרת התפקיד הברורה של משאבי האנוש תתרחב, כך שמשאבי האנוש בארגון ישתפו פעולה עם מחלקות בכירות בארגון כגון: IT, אסטרטגיה ושיווק, וכמובן ההנהלה הבכירה. מנהל משאבי האנוש בחברה יהפוך להיות שותף עסקי מלא של ההנהלה.

מיומנויות נרחבות

גם את המיומנויות של מנהלי משאבי האנוש, ולא רק של העובדים צריך יהיה לשפר ולקדם. מנהלי משאבי האנוש יעברו סדנאות, הדרכות וקורסים שיכשירו אותם לעולם הגלובלי, הדיגיטלי והטכנולוגי ככל האפשר. מנהלי משאבי האנוש יצטרכו לפתח יוזמות חדשות ואסטרטגיות עסקיות בראייה רחבה, על מנת לקדם את הארגון להצלחה מקסימלית. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה