שיתוף

שוק הארגונים משנה את פניו לבלי היכר וצפוי להשתנות הרבה יותר במהלך השנה האזרחית הבאה.

כל ארגון באשר הוא, החל בתאגידים גדולים וכלה בסטרטאפים, חייבים להיות כיום חדשניים, זריזים, ובעלי יכולת הסתגלות מהירה, כדי להבטיח את הצמיחה העתידית שלהם.

מה שיאפשר זאת הוא המעבר המואץ לדיגיטל. השינויים הדיגיטליים לא מתמצים רק במעבר של שירותים לענן, אלא  מתבטאים בארגון מחדש של כל הארגון.

הארגון מחדש הזה מאפשר לארגונים לשפר את יעילותם, להסיר חסמים שניצבים בפני ריחוק פיזי בין עובדים, לשפר את הבטיחות במקום העבודה ועוד.

שירותים טכנולוגים שונים דוגמת תוכנה כשירות (SaaS) המשולבים בפלטפורמת משאבי אנוש, תוכנות ניהול שרשרת אספקה, תוכנות המאפשרות לקיים פגישות וירטואליות ועוד, צפויים להביא בעקבותיהם כמה מגמות חדשות למקום העבודה הדיגיטלי.

המעבר לעבודה מהבית יצר האצה משמעותית בהתפתחות הטכנולוגיות השונות שמאפשרות לייעל את העבודה מהבית.

במקביל חלה האצה במערכות הטכנולוגיות המאפשרות אוטומציה של תהליכים, כאשר ברקע תופסת תאוצה הבינה המלאכותית שנכנסת כיום כמעט לכל תחום בשוק העבודה.

עבודה מרחוק, בעיקר על פי מודל העבודה ההיברידי וגם עבודה מהבית באופן מלא, הם כיום המצב השגרתי, הרווח.

כתוצאה מכך, מעסיקים ששיעור ניכר מעובדיהם עובדים רוב הזמן מהבית מחפשים אחר טכנולוגיות שיאפשרו לגבור על המכשולים, שיוצר המרחק הפיזי בין העובדים ושיגרמו לכך שמיקומו הפיזי של העובד יהיה חסר חשיבות.

בה בעת, מעסיקים שתחום עיסוקם אינו מאפשר עבודה מהבית נתקלים בקושי לגייס עובדים, כמו גם בנטישה של עובדים קיימים, שעוזבים לטובת ארגונים שתחום עיסוקם מאפשר עבודה מהבית.

התוצאה היא שגם מעסיקים אלה מחפשים אחר טכנולוגיות שיאפשרו לקיים שגרת עבודה עם הרבה פחות עובדים והרבה יותר אוטומציה.

כך או כך, בין אם הכנסת טכנולוגיות לארגון נובעת מתגובתם של המעסיקים למציאות בשטח, או אם הם מחפשים טכנולוגית חדשות מתוך ראייה קדימה ורצון לשפר את תאי העבודה, נראה שהאצה בכניסת טכנולוגיות למקומות העבודה צפויה להיות אחת המגמות הבולטות בשנת 2023 ובשנים שאחריה.

ארגונים רבים כבר ראו את התרומה הרבה לצמיחה, של כלי שיתוף פעולה חדשים ואת כוחן של אפליקציות מבוססות ענן, בכל הקשור לשימור צוותים מבוזרים והאפשרות לפעול יחד, ואין סיבה לצפות שהדברים יחזרו לקדמותם.

לדוגמה, על פי ההערכות של חברת המחקרים מקינזי עולה, כי כ-20% מהנסיעות העסקיות לא יחזרו לעולם, דבר שמחייב דרכים ושיטות חדשות לקיים פגישות עסקיות מרחוק.

בד בבד, טכנולוגיות סימולציה כמו מציאות מדומה ומציאות רבודה, צפויות להפוך להיות נפוצות יותר ויותר בכל תחום, החל מהתחום הקמעונאי ועד לייצור התעשייתי.

מסקר שערכה חברת המחקרים גרטנר עוד בשנת 2019 עלה, כי כ-75% מארגוני ה-IoT (האינטרנט של הדברים) כבר השתמשו בתיאומים דיגיטליים או שתכננו לעשות זאת בטווח המיידי.

טכנולוגיה נוספת שכאמור, כניסתה לארגונים מואצת לאחרונה במידה רבה, היא הבינה המלאכותית. כבר כעת ניתן לראות עלייה במידה מובהקת לתחומי עיסוק רבים בארגונים.

בתקופה בה יותר ויותר עובדים, מבצעים את משימותיהם מביתם, הבינה המלאכותית מסייעת לשפר במידה רבה את תפקודם של העובדים ואת מחוברותם לארגון.

ממחקר של חברת המחקרים IDC עולה, כי כבר בתקופה הנוכחית מואצת האוטומציה של כמעט מחצית מהמשימות שדורשות חזרה אוטומטית על פעולות מסויימות, הודות לבינה מלאכותית המשולבת ברובוטיקה, ולאוטומציה של תהליכים חכמים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה