שיתוף

בעולם המאופיין מהתקדמות טכנולוגית מהירה יותר מאי פעם, ענף משאבי האנוש אינו יוצאת דופן.

מנהלי משאבי אנוש מחפשים באופן עקבי דרכים חדשות לייעל את תהליכי העבודה שלהם, לקדם יעילות וליצור סביבת עבודה חיובית יותר עבור העובדים.

בשנים האחרונות חלה עלייה חדה באימוץ טכנולוגיות במחלקות משאבי אנוש, שחוללה מהפכה בדרך שבה חברות מנהלות גיוס טלנטים, הגברת מחוברות עובדים ושימור עובדים.

ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי השוק הכלל עולמי של טכנולוגיה המיועדת למשאבי אנוש העולמי צפוי להגיע לכ-30 מיליארד דולר עד 2025.

נתון זה שם דגש על הביקוש לפתרונות חדשניים בתחום משאבי אנוש.

יותר ויותר מנהלי משאבי אנוש מעוניינים להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לשפר את כוח העבודה שלהם ואת חוויות העובדים ולהניע צמיחה ארגונית בשווקים המתפתחים.

נכון לעכשיו, מערכות מבוססות בינה מלאכותית נמצאות במרכז הבמה בטכנולוגיית משאבי אנוש, והן מגדירות מחדש את דרכי הפעולה לרכישת כישרונות, למעורבות עובדים ולניהול ביצועים. הן סוללות את הדרך לכוח עבודה יעיל יותר.

יתרה מזאת, השקעה בטכנולוגיית משאבי אנוש המופעלת על ידי בינה מלאכותית יכולה לגרום להפחתת הזמן המושקע במשימות שגרתיות, מה שמאפשר לאנשי משאבי אנוש להתמקד בקבלת החלטות אסטרטגיות ולטפח מערכת יחסים משמעותית יותר בין הארגון לעובדים.

ממחקר שנערך בארה"ב עולה, כי כ-80% ממנהלי משאבי אנוש אומרים שהם ישקיעו בטכנולוגיות גיוס חדשות. פרט לכך, כ-53% מהארגונים משתמשים כיום בטכנולוגיה כדי לייעל את יוזמות הכשרת העובדים שלהם.

מדובר בעלייה בולטת בנושא טכנולוגיות המיועדות לייעול ההכשרות, המציגה את ההכרה הגוברת בפוטנציאל הטכנולוגיה בעיצוב חווית למידה יעילה, מרתקת ומותאמת אישית יותר לעובדים.

זאת ועוד, כ-86 אחוזים ממנהלי משאבי אנוש מסכימים שמערכות מעקב אחר מועמדים (במהלך הליך הגיוס) שיפרו את תהליך הגיוס שלהם.

טכנולוגיות חדשות ומתקדמות נוספות ניתן למצוא בתחום שיפור חווית העובדים. כ-72% מהחברות שהשתתפו בסקר שנערך בארה"ב אמרו כי הן מתכננות להשקיע בטכנולוגיית משאבי אנוש שמשפרת את חווית העובדים.

שיעור זה מעיד במידה רבה על הצבת נושא חווית העובדים בסדר עדיפות גבוה, כמו גם טיפוח סביבת עבודה חיובית, באמצעות פתרונות חדשניים בתחום משאבי אנוש.

אימוץ המגמות הטכנולוגיות החדשות ביותר בתחום משאבי אנוש מאפשר לארגונים לשפר את שביעות רצון העובדים ואת שיעורי השימור שלהם, ובה בעת גם את הפרודוקטיביות והצמיחה הכוללת.

בנוסף, כ-67% ממנהלי משאבי אנוש מתכננים ליישם פתרונות טכנולוגיים של משאבי אנוש למעקב אחר יעדי עובדים ותוכניות פיתוח.

נתון זה מעיד על המקום הבולט שניתן לטכנולוגיה במהפכה המתרחשת בתחום משאבי אנוש, לגבי בדרך שבה מנוהל כוח העבודה ולגבי הדרך שבה הארגונים מטפחים סביבת עבודה של צמיחה ושיפור מתמשכים.

ולבסוף, מהסקרים עולה, כי כ-28 אחוזים ממנהלי משאבי אנוש מאמינים שההשקעה החשובה ביותר בטכנולוגיית משאבי אנוש היא ההשקעה בתוכנות שמבצעות אנליזה של נתונים.

זהו עדיין אחוז נמוך יחסית, אבל נראה שעם הזמן, יותר ויותר מנהלי משאבי אנוש מתחילים להיבן את החשיבות הרבה של הפקת תובנות ממאגרי הנתונים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה