שיתוף

בשקט בשקט, מאחורי הקלעים של העבודה בארגונים, הולך ומתעצם תפקידו של מנהל משאבי האנוש. בין כל המגמות המסתמנות בתום הרבע הראשון של 2018, בולטת המגמה של העצמת מרכזיותו וסמכויותיו של תפקיד מנהל (או סמנכ"ל) משאבי האנוש. וכיאות לתפקיד בעל סמכויות נרחבות, בארה"ב כבר יש לתפקיד הזה ראשי תיבות: CHRO – Chief HR Officer . כלומר, מנהל בכיר ברמת ההנהלה הבכירה ביותר.

למה כל זה קורה דווקא עכשיו? משום שההתפתחות המהירה של תחום משאבי האנוש ואימוצן הגובר של טכנולוגיות ותוכנות המיועדות לתחום משאבי האנוש, בד בבד עם התחרות הגוברת על עובדים מוכשרים ומיומנים, הגבירו את חשיבותו של תפקיד מנהל משאבי האנוש בכל המגזרים, הפרטיים, הממשלתיים והמלכ"רים כאחד.

מכמה סקרים שנערכו בארה"ב בנושא חשיבותו הגוברת של תפקיד סמנכ"ל משאבי האנוש עולה, כי יותר ויותר הנהלות של ארגונים מבינות כיום את התרומה המרכזית והמהותית של מנהל משאבי אנוש איכותי לתוצאות העסקיות של הארגון ולמידת התחרותיות בשוקי היעד שלו.

אחריות על המשאב החשוב ביותר

אין כיום חברה, גדולה כקטנה שלא מציבה את מנהל משאבי האנוש במוקד הפעילות האחראית על המשאב החשוב ביותר של החברה – המשאב האנושי. מכיוון שכך, תפקידו של מנהל משאבי האנוש הופך יותר ויותר אסטרטגי. וכתוצאה מכך, ארגונים בכל העולם כבר מכירים כיום בעובדה שמנהל\סמנכ"ל משאבי האנוש הינו תפקיד מרכזי בשדרת ההנהלה הבכירה בארגון.

מנהל משאבי האנוש הוא זה שאחראי על איתור העובדים המתאימים ביותר לחברה, הוא אחראי על מיונם של המועמדים, ועל התאמתם המקסימלית לתרבות הארגונית של החברה, הוא אחראי על קמפיין הגיוס, תהליך הגיוס, ההדרכות, ההכשרות, שימור העובדים, חווית העובד החיובית וחווית המועמד החיובית ועוד ועוד.

יצירתיות בצד יכולות שיווק

מנהל משאבי האנוש של שנת 2018 נדרש להפעיל שיטות ודרכים יצירתיות יותר מאי פעם. הוא אחראי גם על שיווק החברה למועמדים טובים, גם על התאמת דרישות השכר שלהם מול היכולות הפיננסיות של הארגון, וגם על ניווט הקריירה שלהם מרגע שהפכו לעובדים מהמניין.

התמודדות בכמה חזיתות

המשמעות היא שהוא מתמודד בכמה חזיתות בעת ובעונה אחת: רצונות העובדים, רצונות ההנהלה (שלעיתים קרובות הם מנוגדים), נושאים כספיים (חבילות שכר והטבות), הוא אחראי על הרווחה, על החופשות, ימי המחלה, על הימנעות הארגון מתביעות של עובדים, ובד בבד עם ליהטוט כל הכדורים הללו באוויר הוא גם צריך לוודא שכולם מאושרים, מקודמים, ואוהבים להגיע לעבודה.

שותף אסטרטגי

במילים אחרות, התפיסה המסורתית, לפיה מנהלי משאבי האנוש עסוקים רק בתיווך בין העובדים להנהלה ועל מרכיבים טכניים של מרכיבי שכר וכד, כבר אינה רלוונטית בשנת 2018. מנהל משאבי האנוש הוא כיום שותף אסטרטגיה לכל דבר ועניין, של שדרת הניהול המרכזית של הארגון ומעמדו זה רק ילך ויגבר.

המשמעות היא שיותר ויותר נושאים מערכתיים חוצי ארגון יעברו לטיפולו ולתחום אחריותו, ובראשם שינויים ארגוניים, חיבור בין שאיפות העובדים להשגת היעדים העסקים של הארגון, חיבור הדוק בין העובדים לבין האסטרטגיה של הארגון והשגת מטרותיה, איתור, גיוס ושימור הטלנטים המתאימים ביותר שיתרמו לתוצאות העסקיות של הארגון ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה