הדרכות און ליין ומדידתן

הדרכות און ליין ומדידתן

חדש בתחום ההדרכה און ליין: ממשק המאפשר הערכת אפקטיביות של התהליך בזמן אמת

שיתוף
הדרכה און ליין

הדרכה און ליין

אז אחרי שהבנו שהדרכות און ליין יכולות לתת לנו תשובה לצורכי ההדרכה החדשים והמשתנים (חדשות לבקרים) בארגון. אחרי שהבנו שהדרכות און ליין חוסכות משאבים עצומים (שעות עבודה, מדריכים מתוך הארגון או מדריכים חיצוניים, כיתת לימוד, ציוד וכיו"ב), ואחרי שהבנו ששיטת הדרכה און ליין מאפשרת לנו כארגון ליהנות ממגוון עשיר של תחומי הדרכה ושיטות הדרכה – לא צריך לשכנע אותנו הרבה שהדרכה און ליין היא הפיתרון האידיאלי.

ואולם הדרכה און ליין (באמצעות סמינר מקוון, קורס מתוקשר, סרטי הדרכה וכיו"ב) הוכיחה את עצמה כמשתלמת יותר בהיבט המקצועי גרידא והכלכלי, מרבית החברות עדיין מודדות את הצלחת ההדרכה רק בסיומה. סקרים ושאלונים שמוגשים לחניכים בסוף ההדרכה, מבחני סיום ותוצאות עבודות גמר או הערכות מנהלים פרק זמן מסוים לאחר ההדרכה מהווים את חומרי הלם להערכת אפקטיביות האדכה בפוסט-פאקטום (לאחר מעשה).

כיום ישנם פתרונות חדשים למדידת אפקטיביות ההדרכה בזמן אמת, תוך כדי ההדרכה עצמה. דוגמה אחת היא חברת Mindflash. זוהי חברה לפתרונות הדרכה און-ליין המספקת לארגונים פלטפורמה מבוססת ענן לניהול מערך ההדרכה. החברה, אשר בין לקוחותיה ניתן למנות חברות ענק כגון מקדונלס ו-Yammer, מספקת פתרונות הדרכה חדשניים לארגונים גדולים כקטנים ברחבי העולם.

החודש השיקה החברה את הפיתוח החדש –Learning Analytics, כפי שדווח באתר Market Wire. מדובר על דוח אלקטוני חדש, המאפשר למדריכים למדוד את אפקטיביות ההדרכה בזמן אמת כדי לחסוך זמן ובעיקר לשפר את איכות ההדרכה תוך כדי תנועה.

העיקרון העומד מאחורי ממשק זה הוא שבמהלך ההדרכה, מנהלים והמדריכים עצמם יוכלו להנפיק דוחות ולמדוד את אפקטיביות מערך ההדרכה מתוך חשיפה לנתונים כמותיים ואיכותיים שנאספים לכדי מידע ותחזיות בעת תהליך ההדרכה.

המידע הזורם מתוך מערכת ההדרכה מצביע על נתונים חשובים כגון שביעות רצון המשתתפים, עמידה ביעדים, הפנמת החומר המקצועי ו/או התיאורתי ומאפשר לזהות חולשות, טעויות, פספוסים או לחילופין הזדמנויות חדשות תוך כדי ההדרכה.

כריסטין דאווני, מנהלת הדרכה בחברת Konica Minolta אשר עברה לשימוש ב- Mindflash: "עד לא מזמן השקענו כמה שעות חודשיות בהפקת דוחות הקשורים למערך ההדרכה. כעת אנחנו מקבלים דוחות ברורים המראים לנו בדיוק איפה אנחנו עומדים. לא רק שאנחנו חוסכים זמן אנחנו לומדים מהר יותר ולומדים דברים חדשים באמצעות הפידבק שהתוכנה מוסרת לנו ממערך ההדרכה."

מחברת  Mindflash נמסר לתקשורת כי הדרישה של שוק העבודה בפתרונות הדרכה און-ליין, מבוססי ענן רק הולכת וגדלה. השוק צמא לפתרונות הדרכה חדשים זמינים, חסכניים, איכותיים, שניתן להטמיע בפשטות יחסית ללא צורך בליווי ותמיכה טכנית. ובעוד המשק לומד להעריך את היתרונות הבולטים של ההדרכה און-ליין, הוא מתחיל להכיר בערך של ה-Learning Analytics, שמאפשר לנצל את זמן ההדרכה טוב יותר, לשפר את איכות ההדרכה ולעלות על חולשות או על הזדמנויות חדשות בשלב מוקדם יותר (מה שמאפשר תגובה מידית).

דונה וולס, מנכ"לית Mindflash: "הנשיא אובמה רואה בהדרכה מקצועית Job training ערבות לצמיחת המשק. בכל שנה מיליוני עובדים נכנסים לתפקיד חדש לראשונה בחיהם או מחליפים עבודה וחברות שרוצות לקלוט אותם בהצלחה, בצורה האפקטיבית ביותר בפרק זמן הקצר ביותר ובעלות ההדרכה הנמוכה ביותר, צריכות לחשוב כעת על פתרונות מתקדמים לייעול מהלך ההדרכה. ה- Learning Analytics בהחלט נותן פתרון חיוני לכל מי שכבר בחר במודל של הדרכות און-ליין."

כנס למידה ופיתוח ארגוני – ביום רביעי הקרוב! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה