הדרכה ושיווק כשידוך הכרחי

הדרכה ושיווק כשידוך הכרחי

שירלי שגב, מנהלת הדרכה והטמעה גלובלית ואחראית על פיתוח תחום השיווק בחברת מידות, תרצה בכנס ההדרכה על הקשר ההדוק בין שיווק להדרכה

שיתוף
שיווק והדרכה

שיווק והדרכה

שירלי שגב, מנהלת הדרכה והטמעה גלובלית, אחראית על פיתוח תחום השיווק בחברת מידות, תרצה בכנס ההדרכה השנתי על שיווק והדרכה, והקשר ביניהם. את הקשר היא תדגים גם באמצעות סיפורה המעניין.

שגב, בת 39 ואם לשלושה, חלמה תמיד להיות מרצה ודוקטור לאומנות. כשהתקרבה לחלום כשבידה תואר ראשון באומנות ותקשורת ומשרת סטודנט באוניברסיטת דרבי במסגרת לימודים לתואר שני – הבינה שהיא לא נמצאת במקום הנכון. היא מספרת:
"החלטתי להסב את הקשר שלי לעולם הלמידה בתחום האומנות לטובת תחום השיווק. נחשפתי לתחום במסגרת קורס בתואר השני במנהל עסקים, ובאופן מפתיע  הנושא משך אותי מאוד. בחרתי לעשות תזה בהתנהגות צרכנים, ובאמת הצטיינתי והתחלתי ללמד קורסים שלמים בשיווק.
"בהמשך הבנתי שאני לא יכולה ללמד רק בזכות העובדה שאני למדנית טובה, אלא אני צריכה לעשות שיווק גם בעצמי. התפקיד הראשון שלי היה ב-ECI, כעוזרת אישית של סמנכ"ל שיווק ומכירות, שבו היתה לי חשיפה להמון פרויקטים שיכולתי להיות מעורבת בהם".

כעבור שנתיים בזכות שינוי ארגוני, התבקשה להקים ולהוביל פרויקט הקמת בית ספר להדרכה פנים ארגוני שנקרא  Academy Sales, שייתן לצוותים את ההכשרה הטובה ביותר במכירות. בבית הספר הועברו מיומנויות סטנדרטיות אותן כולם חייבים לדעת, והיו גם תפיסות חדשות שהיה צריך להטמיע. כדי לקדם את הפרויקט ולהצליח, הובילה פעילות שיווקית מתקדמת לפרויקט:  עיצוב לוגו, שפה לכל קו מוצרים, חולצות למאמנים ולבוגרים ועוד. כל אלה במטרה לגרום לכל עובד לרצות להשתתף בקורסים, עד כדי מריבות על מקום בקורס. חלק מרכזי מהאתגר היה גם למצוא מנטורים מתוך החברה, כאשר מדובר בעובדים שיעשו את זה בנוסף לעבודתם. "אז למדתי שאנשים באמת רוצים לעזור! רק צריך לדעת איך לטפח אותם. התוכנית היתה מוצלחת מאוד".

שירלי שגב
שירלי שגב

עושים וואו

בהמשך בעקבות שינוי ארגוני נוסף, התבקשה לחבור למחלקת ההדרכה שבחטיבת משאבי האנוש. "עד שעברתי לא ממש ידעתי מה עושה מחלקת ההדרכה במשאבי האנוש. הפעילות שבה עסקתי עד אז היתה מאוד נראית לעין, השתמשתי הרבה בפוסטרים, חולצות, אנשים מסגרו במשרד את התעודות שהענקנו. במשאבי האנוש הבנתי שאני עוף מוזר. הצטרפתי לצוות של בנות מקסימות, מקצועיות ואיכותיות עם המון כוונות טובות, מאוד רכות ואייצ'-אריות, ואני באתי עם גישת "סיילס–ביזנס".

לדבריה של שגב, הבאת הראייה השיווקית למחלקת ההדרכה היתה חשובה כי עובדים מחוץ לחטיבה לא ידעו איזו עבודה קשה עושה המחלקה. "העברתי לבנות את המסר שאם אנחנו עובדות קשה, אני רוצה שידעו מזה ושיגידו לנו כל הכבוד".

שגב הובילה את מיתוג תוכנית, ואנשים החלו להבחין בה. המיתוג והשיווק היו קריטיים לדבריה, כי האתגרים שעומדים בפני מחלקות הדרכה הם עד היום לא פשוטים: 

  • גיוס לומדים תוך שכנוע המנהלים שלהם לשחרר אותם מהעבודה השוטפת.
  • אפקטיביות ההדרכה – איך גורמים לעובדים לחזור למשרדם עם ידיעת החומר הנלמד ויכולת להטמיע אותו, כאשר מחכה להם ערימה של טלפונים ולקוחות שהצטברה להם בזמן היעדרותם.
  • הדרישה למענה הדרכתי כאן ועכשיו ללא נטרול עובד או מנהל מהעבודה לטובת הדרכה של שבועיים. 
  • ככל שתקציבי הדרכה מצטמצמים אין ברירה אלא להחליט איפה הדרכה היא קריטית.

"אני יודעת שעלולה לעלות ביקורת מנגד, שאומרת שרק לארגון שיש הרבה כסף יכול למתג את ההדרכה, אבל זה לא נכון" היא אומרת. "מדובר בסדר עדיפויות. יש חשיבות רבה לתפקידי המיתוג, וצריך להיות מודעים לתועלות שלו ולהשקיע בהתאם. ולא צריך להיות גרפיקאים בשביל זה. צריך רק קצת חוש גרפי, המון מודעות ורצון ללמוד גם לבד".

מה שונה שיווק תוכנית הדרכה משיווק של דבר אחר?

אני מאמינה שכל אינדיווידואל צריך להיות משווק טוב ולכן אין שוני. יותר מזה – כל אירוע הדרכה הוא אירוע שיווקי של הארגון. כשארגון משתתף בכנס ספקים למשל, הוא מציג את מרכולתו בביתן, לבוש בחולצות ממותגות, מחלק סוכריות, מתנה וכרטיסי ביקור. בדרך הזו ארגנתי כל קורס, עם ברושורים וגם עם טקס סיום חגיגי – כשהכוונה שלי היתה פשוט לעשות מזה וואו. בסופו של דבר יש מטרה: אנחנו מודים לעובדים המשתתפים בהדרכה, ומעבירים להם את המסר החשוב שאנחנו מצפים שישקיעו בעבודה, כי החברה השקיעה בהם. הם יחידת העילית של הארגון ואני מתייחסת אליכם ככה".

למידע נוסף על כנס ההדרכה השנתי – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה