שיתוף

בתקופה הנוכחית עובדים רבים עדיין ממשיכים לעבוד מביתם. השאלה הגדולה היא האם מצב זה יכול להפוך לקבוע.

מסקר של חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי בתוך שלושה שבועות בלבד זינק שיעור העובדים מהבית מכ-31% לכ-62%.

חלק מהתפקידים הוגדרו מראש ככאלה שמבוצעים מהבית. תפקידים אחרים הוגדרו לעבודה מסביבות מרוחקות בחלק מהזמן.

ולמרות זאת יש לא מעט תפקידים שהמעסיקים נאלצו להגדיר אותם מחדש במהירות מאפס אחוזי עבודה מרחוק ל-100% עבודה מרחוק.

אם כן, מה ניתן ללמוד על חווית העבודה מהבית במובן הרחב של הנושא, לגבי עובדים ומנהלים כאחד.

סוגייה נוספת היא האם ארגונים למדו משהו מהניסוי הגדול בעולם של עבודה מהבית, שיכול לגרום להם לחשוב מחדש על אופן ביצוע העבודה ככל שהעתיד הופך פחות ופחות בטוח עבור עובדים וארגונים כאחד.

המרכיב הראשון שיש לתכנן אותו מחדש, כך על פי החוקרים של גאלופ, הוא חווית העובד.

אחרי תקופה לא קצרה במהלכה מקום העבודה התמזג עם מקום המגורים (ביתו של העובד), והחיים הפכו שונים מאוד עבור אנשים רבים, יותר ממחצית העובדים מהבית בארה"ב אומרים שהם יעדיפו להמשיך לעבוד כמה שיותר מהבית, גם לאחר המשבר.

ולמרות כל זאת, מציינים החוקרים של גאלופ, כי בינתיים צנח שיעור העובדים מהבית בארה"ב מכ-62% מהעובדים לכ-53% מהעובדים.

מהסקרים של גאלופ עולה עוד, כי את שיעור העובדים הגבוה ביותר של אלה שמעדיפים להמשיך לעבוד מביתם ניתן למצוא בענפים דוגמת טכנולוגיה (הייטק), ביטוח, אמנות, בידור, מדיה, כספים ושירותים מקצועיים.

העובדים שבמחקרים הביעו כי מבחינתם יש עדיפות נמוכה יותר לעבוד מהבית (בעתיד, לאחר תום משבר הקורונה) הם עובדים מענפים דוגמת חינוך, קמעונאות, תחבורה ובנייה.

סוגייה נוספת היא מה חושבים המנהלים על עבודה מהבית של רוב העובדים. מהמחקרים של גאלופ עולה, כי גם מנהלים רבים למדו להכיר בעובדה שעבודה מהבית יכולה להיות פתרון מצויין עבור העובדים הכפיפים להם.

לדברי החוקרים של גאלופ, בערך 60% מהמנהלים מדווחים כיום, כי העובדים שהם מנהלים מורשים לעבוד מהבית.

מתוך אותם 60 אחוזים, כ-55% מהם אומרים כי ברגע שיוסרו ההגבלות והילדים יחזרו לבית הספר ללימוד רגיל, חווית העובדים שנוצרה במהלך משבר הקורונה תביא לשינוי מדיניות הארגון והמנהלים בנוגע לעבודה מהבית.

רק כשבעה אחוזים בלבד מהמנהלים טוענים כי בעקבות ניסיונם בנושא העסקת עובדים מהבית, הם דווקא יאפשרו להרבה פחות עובדים לעבוד מהבית, או שיאפשרו זאת לעיתים רחוקות יותר.

מנגד, כחמישים ושניים אחוזים מהמנהלים אומרים כי הם יאפשרו לעובדיהם לעבוד לעתים קרובות יותר מהבית בעקבות וכתוצאה מחוויה זו.

בשורה התחתונה, יתכן מאוד שהגדלת שיעורי העבודה מהבית במידה משמעותית תהפוך למציאות חיי העובדים השגרתית תחת תנאי הנורמליות החדשה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה