האם הגדלת תקציב ההדרכות תשפר את הלמידה?

האם הגדלת תקציב ההדרכות תשפר את הלמידה?

האם תקציב ההדרכות שלכם בארגון הוא באמת המפתח להצלחה?

שיתוף
תקציב הדרכה

תקציב הדרכה

תוכניות הדרכה בארגונים, אינם בהכרח מוצלחות יותר כשמגדילים את התקציב. אולם, כאשר תכנית הלמידה במקום העבודה נאבקת לספק את התוצאות רצויות, התגובה הנפוצה היא "לזרוק כסף" כדי לפתור את הבעיה. יותר תוכן, יותר משאבים ואולי אפילו שכירת יועץ חיצוני שיגיע לכמה אימונים אישיים.

האם תקציב הלמידה הגורם הגדול ביותר לקבוע אם הלמידה שלך במקום העבודה תצליח? מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת אוהיו בחן את השאלה הזאת.

צוות של חוקרי מדיניות החינוך רצה לחקור כיצד המשאבים הפיננסיים משפיעים על הישגי הלומד – ואם הכסף לא היה הגורם המכריע ביותר להצלחה, אז מה כן היה? המחקר בחן מעל 5,000 תלמידים בבתי הספר ברחבי מדינת מישיגן.

ראשית, החוקרים חישבו כמה כסף הוצא עבור תלמיד בכל בית ספר. לאחר מכן, הם ביקשו ממדריכים ומורים בבית הספר להשלים שאלון לגבי בית הספר שלהם. השאלון נועד להעריך את הסביבה והתרבות של כל בית ספר. נשאלו שאלות לדוגמה, לגבי רמת האמון בין המדריכים לתלמידים, ועד כמה קהילות בית הספר תומכות זו בזו.

באופן ספציפי, המחקר בחן את התרבות הארגונית כדי לחפש את כמות "ההון החברתי" של כל בית ספר. ההון החברתי מוגדר כמערכת של יחסים חזקים שפותחו לאורך זמן, המהווים את הבסיס לאמון, עבודה משותפת ושיתוף פעולה בתוך ארגונים.
לאחר איסוף הנתונים על ההוצאות וההון החברתי, ניתחו החוקרים את ציוני המבחנים הסטנדרטיים לכל בית ספר כמדד להישגי התלמידים. הם מצאו שלמשאבים כספיים ממוצעים יש השפעה חיובית על הלמידה. אבל ההשפעה של ההון החברתי הייתה גדולה פי שלושה עד חמישה מההשפעה של ההון הפיננסי (ההשפעה השתנתה בהתאם לנושא).

המחקר מצא בנוסף, כי הגדלת ההוצאה הכספית במוסד לא מגדילה את ההון החברתי. כך שארגונים לא יכולים פשוט "לקנות" הון חברתי על ידי השקעת יותר כספים במשאבי למידה. אז איך גדל ההון החברתי?

"אינטראקציות מתמשכות לאורך זמן המתמקדות בלמידה [סטודנטית] ובפרקטיקת הוראה אפקטיבית, הן הדרך הטובה ביותר לבניית אמון אצל אנשים ובניית רשתות הנמצאות בליבה של ההון חברתי", אמר מחבר המחקר, על פי הפרסומים. "אנחנו צריכים מאמץ מכוון כדי לבנות הון חברתי, אנחנו לא יכולים להשאיר את זה ליד המקרה ".

מדוע ההון החברתי חשוב כל כך?

כל מי שהיה חבר בצוות יודע שיש דינמיקה חברתית מסוימת במשחק ומחקרים מראים כי ככל שהקשרים החברתיים של הארגון חזקים יותר, כך הארגון יעיל ככל האפשר ומוצלח יותר.

מחקר על הון חברתי מבית הספר לעסקים של לונדון טוען כי ההון החברתי הוא המפתח לגורם חשוב אחר להצלחה, הון אינטלקטואלי – ובעיקר הצמיחה וההרחבה של הידע בתוך הארגון. למעשה, המחקר קובע, כי מכיוון שהון חברתי הוא מרכיב חיוני להגדלת הידע והחדשנות בארגון, לחברות בעלות הון חברתי גבוה יש יתרון משמעותי על פני המתחרות שלהן.

נורמות משותפות בתוך רשת ארגונית מספקות לעובדים קוד התנהגות נפוץ. לדוגמה, אם הנורמה של החברה היא תקשורת פתוחה בין חברי הצוות, יש לחץ חברתי כדי להתאים לכך. באמצעות זה, העובדים יחלקו את חוויותיהם, ידיעתם ורעיונותיהם, יפיצו מידע ויצרו הון אינטלקטואלי גדול יותר.

ציפיות משותפות הן יותר על האופן שבו עובדי הארגון מרגישים שהם מחויבים לבצע את העבודה. לדוגמה, אם חברי הצוות יודעים שהם צפויים לשתף פעולה כדי לפתור בעיות, אף חבר צוות לא ירגיש תקוע או מבודד כאשר הם נתקלים באתגר. כתוצאה מכך, הצוות פועל באופן קבוע כדי להתגבר על מצוקות, אשר בונה ידע ומחזק את הקשרים החברתיים הקיימים שלהם. על ידי בניית רשת תומכת של עובדים מחויבים ללמוד ולשתף את הידע שלהם, המחקר מציע כי ארגונים יכולים להצטיין.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה