האם בסדר להשתיל שבב לעובדים שלכם?

האם בסדר להשתיל שבב לעובדים שלכם?

האם נכון להשתיל שבב בגופם של עובדי החברה ולנטר את מיקומם?

שיתוף
השתלת שבב בגוף העובדים

השתלת שבב בגוף העובדים

איגודים ומומחים נבהלו לקבל את הדיווחים הראשונים על צוות העובדים בבריטניה, שנמצאו מתאימים להשתלת שבב

הם אינם גדולים מגרגר אורז ובדרך כלל הם מתאימים להשתלה מתחת לעור בין האגודל לאצבע. הם יכולים לאחסן נתונים רפואיים או לפתוח דלתות במקום העבודה ע"י הינף יד בלבד. אולם עבור האיגודים ומומחים אחרים, המוכנות של בריטניה להשתלת שבבים בגוף העובדים מייצג לא רק הקלות אלא הפרה מסיבית של הפרטיות שיש להימנע ממנה בכל מחיר.

חברה שוודית פרסמה לאחרונה בעיתונות הבריטית, כי היא מנהלת מגעים עם מספר עסקים בבריטניה, כולל כמה מהם במגזר השירותים הפיננסיים, כדי להשתיל שבבים במאות עובדים. החברה ציינה כי היא מצוידת ביותר מ -3,000 שתלים באירופה בעלות של כ 150 £ כל אחד.

עסק מבוסס בבריטניה, ביוטק, על פי הפרסומים, כבר מצויד בכ- 150 אנשים עם שבבים, כולל המנהלים של החברה.

האיגודים מובילים את האשמה בהבעת חששות לגבי השימוש בשתלים כאלה. המזכירה הכללית של TUC, פרנסס או'גריידי, אמרה על פי הפרסומים: "אנחנו יודעים שעובדים כבר חוששים שכמה מעסיקים משתמשים בטכנולוגיה כדי לשלוט בהם ע"י מיקרומאניג' (ניהול מיקרו) ומפקירים את זכותם של העובדים לפרטיות.

"השבבים יספקו למנהלים עוד יותר כוח ושליטה על העובדים שלהם. יש סיכונים ברורים המעורבים בכך, ועל מעסיקים לא צריך לנפנף את הסיכונים הצידה וללחוץ על הצוותים להשתיל בגופם שבבים". היא הוסיפה.

עבור רבים, השתלת שבבים בגוף מהווה חדירה גדולה מדי וללכת רחוק מדי רק כדי לפתוח את הדלת, ומציגה צורות מפוקפקות של ניטור תנועות העובדים ותקשורת. אבל עבור החברות המציעות לעובדיהן שבבים, מדובר בעניין של נוחות.

סטיב ג'ון נורתם, מייסד ביוטק, אמר, על פי הפרסומים: "השבב המושתל בגוף העובדים תמיד צריך להיעשות על בסיס התנדבותי. אנחנו לא חושבים שכל המעסיק צריך להשתיל שבב אצל עובדיו. אם הצוות רוצה להחליף את כרטיס הגישה שלו עם שתל שבב אז זו לא בעיה, כשזה נעשה על ידי בחירה." הוא אמר.

נורתם הוסיף כי הנוהג שמאחורי התופעה הוא טכנולוגיה מסייעת מסוג זה, המסייעת לעובדים נכים לגשת לסביבת העבודה שלהם בקלות רבה יותר.

בארצות הברית, עובדים בהם מושתלים שבבים ובכמה תחומים של תעשיית הטכנולוגיה זה כבר נהיה שכיח. לרוב, השתלים אינם מצוידים ב- GPS, אולם הם כן אוספים נתונים מהנבדקים שלהם.

ראש מחלקת המחקר ומנהיגות החשיבה של CIPD, אדוארד הוטון, קרא למעסיקים לנקוט בזהירות וזהירות קיצוניים. "קשה למצוא הצדקה למשהו שהוא כל כך פולשני", הוא אמר, על פי הפרסומים.

"יש הרבה יותר אמצעים מתאימים כדי לפקח ולהבין איך העובדים מתנהגים מאשר לנטר אותם עם שבב. יש גבול בין החיים האישיים והמקצועיים ועל ידי האפיון שלה, תעשיית השבבים המושתלים מטשטשת את הגבול". הוסיף.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה