דרושים 7,710 מהנדסים בהייטק ובתעשייה

דרושים 7,710 מהנדסים בהייטק ובתעשייה

על פי דו"ח הלמ"ס 'מספר המשרות הפנויות ספטמבר - נובמבר 2018', ישנן 7710 משרות מהנדסים פתוחות בישראל

שיתוף
דרושים מהנדסים

דרושים מהנדסים

משרות המהנדסים הפנויות ע"פ נתונים הלמ"ס (נכון לספטמבר – נובמבר 2018): מהנדסי מחשבים, חשמל, תעשייה וניהול ומכונות וכד'.

סקר משרות פנויות הוא מקור המידע העיקרי על מספר משרות פנויות בישראל והוא נערך באופן שוטף על ידי
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משנת 2009.

בנובמבר 2018, נרשמו 101.7 אלף משרות פנויות (לעומת 104.9 אלף בחודש הקודם).
כמו כן אחוז המשרות הפנויות עומד על כ-3.68% (לעומת 3.70% בחודש קודם).
נתוני מגמה ספטמבר – נובמבר 2018- מספר המשרות הפנויות עלה ב 0.2% (בחישוב שנתי), לאחר עליה של כ2.8% בממוצע בחודשים יוני-אוגוסט. אחוז המשרות הפנויות, עומד על כ-3.74% בחודשים בממוצע ספטמבר-נובמבר 2018.

מספר המשרות הפנויות הידועות, המבוקשות ביותר- ממוצע חודשי, ספטמבר – נובמבר 2018

כיצד חברות יכולות להגדיל את מאמצי הגיוס שלהן?

תרבות חברה מהנה 

יש לשים דגש על תרבות חברה מהנה ומרגשת עם חגיגות ואירועים, ציון ימי הולדת של עובדים ומנהלים בחברה, ימי נישואין, וכו ', הטבות שונות וחווייתיות לעובדים, ובאופן כללי – להפוך את מקום העבודה למקום שכיף לעבוד בו.

גיוס באמצעות תכנית "חבר מביא חבר"

תכנית גיוס חבר מביא חבר היא אחת התכניות בעלות הערך הגבוה ביותר לארגון. אם יש מי שיודע אילו עובדים יתאימו באופן מיטבי לחברה, אלו העובדים שלכם. רוב הסיכויים שתמצאו את הכישרון הבא שלכם דרך המלצה של עובדים קיימים, לכן חשוב ליישם תכנית זו בחברה ולייעל אותה ככל האפשר.

גיוס באמצעות פניה למועמדים שלא מחפשים עבודה כרגע

בדרך כלל כששומעים על כישרון על ששווה להעסיקו, הוא עובד ברגע זה במקום אחר. פניה למועמדים פסיביים, אלו שאינם מחפשים עבודה כרגע, התגלתה בשנים האחרונות כמוצלחת במיוחד ומפיקה תוצאות גיוס מיטביות. גם אם מועמדים כאלו שמחים מאוד במקום העבודה הנוכחי שלהם, תוכלו לנסות למשוך אותם לחברה שלכם אם תעבדו קשה על העניין.

גיוס מתמשך

גיוס יעיל צריך להיות מתמשך ולא להיות מוגבל לזמן בו אתם מפרסמים משרות פנויות. אם אתם צופימצפים לשינוי וגדילה בחברה ורואים כי יהיה צורך בקרוב גיוס עובדים, חשוב שתהיינה לכם תוכניות גיבוי לתחלופת עובדים לא צפויה, כמו גם ליצור צינור מועמדים רלוונטיים ומעוניינים אשר יכולים להפוך את הגיוס בהמשך לקל ומהיר.

חפשו מנהיג פוטנציאלי

אם כל המועמדים שלכם נראים מוכשרים ומבטיחים ובכל זאת עליכם לבחור מועמד אחד, לכו על זה שיש לו פוטנציאל להוביל צוות יום אחד וקדמו אותו מבפנים ע"י הכשרות, פיתוח מיומנויות, עידוד והזדמנויות שילוב בין המנהלים בחברה. וודאו כי מדובר בעובד אמין ומוכשר שירצה להתפתח ולגדול בחברה ורואה את עצמו מגשים קריירה בחברה שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה