משחקים אותה מנהלים

משחקים אותה מנהלים

אפליקציית משחקים חדשה בסלולארי מכינה את העובדים למסלול ניהול עתידי. האם עתיד ההדרכה יעבור לשימוש בכלי הגיימיפיקיישן?

שיתוף
הדרכת עובדים באמצעות גיימיפיקיישן

הגיימיפיקיישן הוא כלי שמשרת את מחלקת משאבי אנוש בכמה מישורים. הכרנו אותו תחילה ככלי גיוס מועמדים. אפליקציות המשלבות משחקים מאתגרים, אלמנטים ויזואליים / גרפיים מעניינים, מסייעות לארגון למשוך מועמדים, בעיקר מועמדים צעירים, להגיש מועמדות. הגיימיפיקיישן בא להחליף את המסמך ה"משעמם" להגשת קורות חיים. בהמשך, לאחר שהעובד הצעיר הגיש מועמדות והתקבל, הגיימיפיקיישן ממשיך ללוות אותו בתחומי הדרכת עובדים חדשים, הדרכה תקופתית, רווחה ועוד.

אך העובדים הצעירים הללו, אלא שעכשיו מסיימים תואר ועושים את צעדיהם הראשונים בשוק העבודה, לא ישארו צעירי הארגון לנצח. בעוד כמה שנים הם כבר יהיו מנהלי הביניים וכמה שנים מאוחר יותר – הם אלו שיובילו את הארגון. כך שהפתרון שליווה את הארגון עד כה בגיוס, הדרכה ושימור העובדים – הגיימיפיקיישן – ימשיך ללוות אותו גם לאורך תהליך הכשרתו למנהל.

לפיכך עולה השאלה האם לא נכון יהיה לעשות שימוש באותם הכלים גם כאשר ממנים את אותו עובד צעיר שגדל על משחקי מחשב להיות מנהל? אותו עובד שנקלט לארגון בממשק גיוס שהיה משחק חוויתי, שעבר את תהליך הקליטה שלו ועבר הדרכות משחק – האם לא נכון כעת להמשיך לדבר אליו במשחקים?

נכון שיש ספרי ניהול למכביר, הרצאות אקדמיות והשתלמויות וכמובן שיש לא מעט מסלולי קואוצ'ינג, מנטורינג וחניכה שנועדו כולם לסייע לעובדים של היום להפוך למנהלים של מחר. אבל יש גם שיטה רצינית יותר – המשחק.

הגיימיפיקיישן בשירות הדרכת מנהלים

התאגיד הפיננסי BB&T – פיתח אפליקציית משחקים סלולארית חינמית שנועדה להכין את המשתתפים לעתיד ניהולי.

המשחק מבוסס על קונספט "גותי" בו כל משתתף מכוון להיות מנהיג השבט. המשחק מציב בפני המשתתפים אתגרים מרובים שכדי לשרוד אותם ולהתקדם עליהם להפגין כישורי מנהיגות כדי להגיע לעמדות כוח והשפעה.

האפליקציה מבוססת על 10 משחקים שבהם לוקחים חלק 25 משתתפים. מקבלי ההחלטות המפגינים כישורי ניהול ומנהיגות לאורך כל 10 המשחקים זוכים בתואר "מושל השבט" בסוף הדרך.

"מנהיגות היא ידע / כישרון נרכש ולכן כל אחד יכול להפוך למנהיג טוב", כך לדברי מנכ"ל BB&T קלי קינג. לדברי קינג האפליקציה החדשה נועדה להכשיר את הדור הבא של המנהלים כך שהם יוכלו להפוך בבוא העת לגורמים בעלי השפעה חיובית ולהטביע את חותמם על הארגון כולו באופן ממשי.

האפליקציה החדשה, העומדת לרשות עובדי BB&T זמינה גם לציבור הרחב דרך ב- Apple's iTunes App Store ו- Google Play, דיוויד בלרדת מנהל מחלקת פיתוח משחקים בחברת Chaotic Moon Studios שפיתחה את האפליקציה עבור BB&T הסביר באתר משאבי האנוש Finextra את היתרון ואת החידוש באפליקציה החדשה כך: "המשתתפים בגיימיפיקיישן מצפים לחוויית משתמש שהיא הרבה מעבר ל-ריצה, קפיצה וירייה." לדבריו האתגר של פיתוח כישורי ניהול ומנהיגות דורש פיתוח של משחקים המבוססים על קונספט מיוחד שמאפשר למשתתף ללמוד ולפתח את כישורי הניהול החבויים בו.


ניתן ללמוד עוד על השימוש בכלי הגיימיפיקיישן בתחום הדרכת עובדים ומנהלים בכנס ההדרכה השנתי שלנו.

למידע נוסף ורישום לכנס ההדרכה השנתי – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה