סקר חדש חושף: 52% מקרב המגייסים בודקים מועמדים ברשת החברתית

סקר חדש חושף: 52% מקרב המגייסים בודקים מועמדים ברשת החברתית

55% מקרב המגייסים שבודקים מועמדים ברשת החברתית מעריכים מחדש את סיכויי המועמד, על פי הממצאים שנתגלו ברשת החברתית

שיתוף

האם המועמדים שלנו צורכים סמים? האם הם בעלי נטיות פוליטיות קיצוניות? אולי בכלל יש להם עבר פלילי? ומה עם הם כותבים בשגיאות כתיב??? מידע מהסוג הזה זמין לנו ברשתות החברתיות – חינם אין כסף – ולמעלה ממחצית מקרב מנהלי הגיוס אינם מונעים מעצמם את האופציה להיחשף למידע העצום.

מה הם מחפשים? היכן הם מחפשים? כיצד הם מגיבים למידע שבו הם נתקלים ומהן ההשלכות של כך על המועמדים שלרובם יש פרופיל (אחד לכל הפחות) ברשת חברתית?

הרבה מאוד הזהרות, של מומחים מעולמות תוכן שונים: יועצים משפטיים, מומחים לאבחון וגיוס, מנהלי משאבי אנוש ושוב יועצים משפטיים, נשמעות כמדי יום. הרשת החברתית טומנת לכם מלכודת משפטית / אתית ומקצועית! אולם על פי סקר חדש, 52% מקרב מנהלי הגיוס פשוט לא מסוגלים להתאפק. הפיתוי (לקבל שפע של מידע מגוון, עסיסי, חינם אין כסף! בהקלקה על מקש אחד..) הוא גדול מנשוא.

על פי הסקר, שתוצאותיו פורסמו לאחרונה באתר Social Times, כ-52% מקרב מנהלים הגיוס אינם עומדים בפיתוי והם מציצים בפרופילים של מועמדים ברשתות החברתיות. 55% מקרב אותם מגייסים אף מגבשים דעה / משנים דעה על המועמד בעקבות הנתונים שנחשפו ברשת. 60% מקרב מנהלי הגיוס שבודקים את הפרופילים של המועמדים ברשת משנים את דעתם – לשלילה – בעקבות מידע שנחשף דרך פרופיל המשתמש ו/או מתוך המעגלים שאליהם המועמד מקושר (חברים, קבוצות..).

באילו ערוצים נוהגים מנהלי הגיוס לחפש מידע אודות המועמדים?
על פי הסקר, לינקדאין הינה הרשת החברתית המועדפת על קהילת המגייסים כאשר הם בוחרים לאסוף מידע מקדים על מועמדים. 92% מקרב המגייסים פונים ללינקדאין בחיפוש אחר מידע. 66% פונים לפייסבוק. 55% פונים לטוויטר. 21% מחפשים מידע בגוגל פלוס. 20% מחפשים ב-RSS וכ- 15% מחפשים מידע בערוץ YouToub.

מהם גורמי ההרתעה הגדולים ביותר שפוגעים בסיכויים של מועמדים להתקבל, לאחר שמנהל הגיוס הציץ בפרופילים שלהם ברשתות החברתיות?
הגרף המוצג בתחתית מציג את גורמי ההתרעה החמורים ביותר בעיני המגייסים, גורמים שכוללים: שימוש בסמים או קשר לעולם הסמים, פרסומים סקסיסטיים, גסויות, דיבה / לשון הרע / הסתה/ מעורבות פוליטית, קשר לנשק ולעבירות (לדוגמה עבירת תנועה), צריכת אלכוהול ושגיאות כתיב.
גיוס עובדים ברשת החברתית 2015


הגרף הבא מציג את הפרמטרים שאותם מנהלי הגיוס מחפשים ברשתות החברתיות (לינקדאין ופייסבוק) בקרב מועמדים:

מנהלי גיוס ברשת 2015 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה