רוצה לעבוד? שב בבית ותענה על שאלות התאמה

רוצה לעבוד? שב בבית ותענה על שאלות התאמה

עמנואל כהן מחברת jobbing מלמד איך מאתרים את המועמד הנכון במהירות שיא!

שיתוף

עמנואל כהן, המייסד והמנהל המקצועי של jobbin, בעל מוניטין וניסיון עתיר בתחום מיון וגיוס מועמדים במסגרת חברת HRVision, פיתח מבחני מיון ייחודיים ומתודולוגיות לגיוס עובדים. בכנס קהילת הגיוס השנתי, שהתקיים ב-4 בפברואר בכפר המכביה, כהן שיתף את חברי הקהילה בתובנות ובפתרונות המעשיים שפיתח עם השנים.

רוצים לקבל מידע על מועמד, שהוא ספציפי לתפקיד שלכם ולא על פי מה שהוא בחר לכתוב או לא לציין בקורות החיים? ג'ובינג מאפשרת לכם להפיץ שאלונים שאותם המועמדים ממלאים מהבית. השאלון מאפשר לכם: לפסול מועמדים לא מתאימים, לזמן מועמדים מתאימים ולבנות מסלול לבדיקת התאמתו של מועמד לפי המידע שכבר נאסף ועוד כמה פונקציות קריטיות לתהליך הגיוס.

איך זה עובד? מנהלי הגיוס מגדירים את המשרה המדוברת, תנאי הסף ושאלות סינון רלוונטיות וכך כל מועמד יוכל לבצע את התהליכים על פי ה workflow שלהם. הסינון הנו מהיר ופשוט והוא מתבצע דקות דקות ספורות אחרי קבלת המועמדות.

עמנואל כהן

מהם האתגרים שלנו כמנהלי גיוס ואיזה סוג של פתרון מציעה פלטפורמת הסינון של ג'ובינג?
כשאנו ניגשים לגייס עובדים אנחנו רוצים לאתר עובדים איכותיים ,שהעלות שלהם תהיה נמוכה. נושא מהירות הגיוס מהווה פרמטר מאוד חשוב. כשרוצים את כל הדברים הללו, הכל חשוב ועל כן נדרשים סדרי עדיפויות. לא צריך להתפשר ולוותר על דבר אחד כדי להשיג את האחר.

לדברי כהן, מהירות הגיוס הפך להיות נושא קריטי עם השנים, היות שאנו מדינה קטנה ויש הרבה תחרות. לדברי כהן, מועמדים הולכים למקום הראשון שמקבל אותם. חשוב לזכור, לדברי כהן כי תהליך ארוך יותר, אינו מחייב שהוא יהיה טוב יותר. איכות התהליך אינה בהכרח תלויה באורך התהליך. חשוב עוד לזכור שככל שהתהליך הגיוס ארוך יותר, כך זמן החפיפה נמצא בסכנת צמצום.

עמנואל כהן: "בסימולציה של ג'ובינג כל אדם שהצליח להיכנס לסימולציה צריך לבצע סט של מבחנים המאפשרים את בחינת התאמתו. המועמד יכול לענות על השאלות מהבית, כשהוא למעשה מדרג את הפרמטרים שמגדירים אותו: מסודר, מנהיג, מתפקד תחת לחץ וכדומה. לפי התכונות שסומנו, אפשר לבנות את השאלון הבא או לשלול את התאמתו של המועמד."

המועמד אינו מתאים. אבל מדוע?
כדי לראות מדוע המועמד אינו מתאים, ניתן להיכנס לדף המידע של המועמד ולראות מה היו התשובות. לדוגמה, לשאלה 'האם אתה יכול לעבוד בר"ג?' המועמד השיב בשלילה ולכן הוא נפסל. מעבר לכך שהמועמד נפסל, ניתן לראות מהן החוזקות ומהן החולשות של המועמד ביחס לתנאים ולדרישות שהוצבו מראש לכל גיוס. גם אם המועמד מתאים, ניתן לראות מהם הנושאים החלשים שלו, לפי תוצאות המבחן, כדי להתכונן טוב יותר לריאיון עצמו ושם להתרכז בנושאים החלשים או הלא ברורים.

מה קורה במקרה בו שאלות עלולות לפסול מועמד טוב?
נניח שיש מועמדת שלא עברה את התהליך בשל ציפיות שכר גבוהות מדי. אז המערכת פוסלת אותה אבל המגייס יודע למה. במקרה הזה הוא יכול לבחור להציע לה הצעה מפתה או להתגמש… בשיחת טלפון איתה אפשר לברר האם היא גמישה ואפשר בכל זאת לדבר על עניין השכר (שהוא הדבר היחיד שמהווה מכשול).

עמנואל כהן: "פה ביצעתי שיחה ומיקדתי את הנושאים הרלוונטיים עבורנו והוספתי את הנתונים במערכת עצמה. ברגע שאני שומר את התשובות מהמועמד, כל פעולה שנעשית במערכת מראה מי שינה או הוסיף את המידע. בהמשך אני אוכל לבחון את כמות הפעמים שבהן שיניתי את הנתונים. אז אוכל לראות האם השיחה הטלפונית סייעה לי בהשגת גמישות והאם המועמדים נשארו איתנים בדעה שלהם ובמידע אותו הם כתבו… אותו דבר לגבי העלאות שכר. יש לנו הרבה פעמים בעיה עם מוקדי ביטוח. אז באים אל המנהלים ואומרים – תעלו את השכר אנשים לא רוצים לעבוד בשכר הזה. משאבי האנוש והמנהל המקצועי מאשימים אחד את השני [בקשיים בתהליך הגיוס] דרך התוכנה ניתן לבצע סקרים ולראות למה אנשים ציפו מבחינת השכר. לרוב מגיע המצב שבו 15% כותבים שהשכר לא מתאים.

"במידה ואחרי חודשיים שבהם אנו מחפשים מועמדים ניכר כי האחוז שכתב כי השכר אינו מתאים גדל ל-22% המצב מראה כי נוצר שינוי בשכר, כנראה אצל החברות המתחרות. בעקבות המידע הזה אנו יכולים להסב את תשומת לבו של המעסיק לכך שנדרש שינוי בשכר וכי קיימת אפשרות שאחד המתחרים שלו העלה את שכר העובדים."

למה קשה לגייס במהירות?
1. שפע ערוצי פרסום מביא למבול של מועמדים
2. לוחות דרושים וחברות השמה מציפים בכמות
3. קו"ח מגלים מעט מאוד על ההתאמה של המועמד
4. אלפי שעות מבוזבזות על סינון
5. התיאומים עם המועמדים מסורבלים
6. קיים אחוז נשירה גדול של מועמדים תוך כדי תהליך
7. מרכזי הערכה \ מכוני מיון מאריכים ומסרבלים את התהליך עוד יותר

מה בעצם המועמד עובר?
המועמד מגיש מועמדות באופן רגיל: דרך באנר פרסומי, עמוד חברה, חבר מביא חבר וכיו"ב. המועמד מקבל קישור ומבצע את התהליך – עונה על השאלות במערכת ג'ובינג ובסוף הוא מקבל דו"ח.

היום קיים חוק חדש שצריך לעדכן כל מועמד שלא התקבל. דרך תוכנת הג'ובינג, המועמד יכול לקבל מייל תזכורת למתי ואיפה יתקיים הריאיון. אפשר לשלוח למועמד מידע גם אחרי תקופה של חודשיים באם הוא לא התקבל.

סליחה, אפשר להעביר את זה לטלפון?
ב-jobbing מובייל מופיעות השאלות עליהן המועמד עונה במבחן: יושרה, נטיות מקצועיות, מבחני אנגלית שבהם בוחנים את הבנת הנשמע והנקרא והכל נעשה מהבית. בשל כך, רמת ההיענות גבוהה מאוד. כיום חברת הראל וחברות ביטוח נוספות משתמשות בתוכנה זו ובעזרתה מקצרות את תהליכי הגיוס בצורה משמעותית.

עמנואל כהן: "דרך ה-jobbing תהליך הגיוס יהפוך לעבודה סופר מקצועית ואם עד היום עסקנו במרבית הזמן בנושאים פחות מקצועיים, עכשיו יש אפשרות להתמקד בנושאים החשובים בעלויות נמוכות יותר."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה