גיוס נכון: גיוס המועמד הטוב ביותר עבור החברה

גיוס נכון: גיוס המועמד הטוב ביותר עבור החברה

גיוס עובדים הוא תהליך מכריע עבור העתיד החברה ויש לבצעו היטב

שיתוף
רכז/ת גיוס טכנולוגי

רכז/ת גיוס טכנולוגי

בתהליך הגיוס אתם למעשה מוסיפים הון אנושי לחברה שלכם ואם יש להם פוטנציאל הם יכולים לקחת את החברה לרמה אחרת. המועמד נשפט בדרך כלל על בסיס קורות החיים שלו או על רקע הפרופיל שלו ברשתות החברתיות.

עם זאת, אין שום אפשרות להבטיח כי המועמד יהיה מתאים לתרבות החברה וכי הוא או היא יהיו נכונים עבור פרופיל התפקיד. מה תעשו בתרחיש כזה? איך הייתם בוחר את המועמד המתאים ביותר עבור החברה שלכם?

להלן כמה טיפים לגיוס אפקטיבי:

איזה ניסיון יש למועמד?

הניסיון אינו רק מציג את מספר השנים שבהן המועמד עבד בתעשייה. הוא כולל גם את מגוון העבודה שהוא/היא בצעו דרך מסלול הקריירה שלהם. האם הם בצעו מגוון של עבודה? האם הם עבדו במצבים קשים? האם הם התמודדו עם האתגרים היטב? שאלות אלו יגרמו לכם להבין עד כמה המועמד למד וגדל בחיים.

מהן התכונות האישיות שלהן וכיצד הן מתאימות לחברה?

בתור מנהל גיוס, עליך לקחת את הזמן והגישה הנכונה לבחון את אישיותו של המועמד. חשוב כבר בהתחלה "לשבור את הקרח" כך שהמעומדים ירגישו יותר נוח איתך. ככל שהם יהיו גלויים יותר, כך תיחשף יותר מהר אישיותם האמיתית. כך תוכלו להבין האם הם יוכלו לעבוד עם הקבוצה או לא. האם הם כנים, דייקנים ומקצועיים, האם אישיותם נעימה? אישיות נעימה וחברותית היא חובה במקום העבודה. אף אחד לא רוצה לעבוד עם אדם טמפרמנטי.

האם יש להם את המיומנויות הרכות הנדרשות?

בדיוק כמו האישיות, המיומנויות הרכות משחקות תפקיד חשוב בקביעת ההצלחה של אדם בחייו האישיים והמקצועיים. כמה טוב המועמד מתקשר, מהי יכולת עבודת הצוות שלו, ההסתגלות.. התצפית הזו היא קריטית,. תוכלו גם לבחון את יכולת המנהיגות שלו במידה ובעתיד תהיינה עבורו אפשרויות קידום בחברה.

המיומנויות הרכות האיכותיות מבטיחות לכם מועמד שעשוי להיות נכס גדול. אתה יכול להכין מראש רשימה של תכונות כאלו ולהעריך את המועמדים על בסיס הרשימה. זה די ברור שאף אחד אינו מושלם, אבל בכל פעם שאתה מקבל מועמד עם תכונות מקסימליות אתה צריך לדעת שיש לך מועמד מנצח.

שימו לב לתשובות של המועמדים

כאשר המועמדים נשאלים שאלות במהלך הראיון, המטרה היא בעיקר לשפוט את המיומנויות האנליטיות שלהם במקום להקשיב לתשובותיהם. באופן דומה, יש לבקש מהם לשאול שאלות אף הם. זה ידרבן אותם לשאול שאלות נוספות, וכך תוכלו יכול לשפוט כמה מוכן המועמד לראיון, עד כמה הוא השקיע בביצוע תחקיר על החברה והתפקיד ועד כמה הוא רוצה בכך באמת.

שאלות סובייקטיביות

אם אתה רוצה להבין את המועמדים שלך טוב יותר, עליך לשאול אותם שאלות סובייקטיביות. כל הניסיון והנתונים לא יעזרו לכם להבין אם המועמד יהיה איכותי מבחינה התנהגותית ותרבותית.

בדיוק כמו האישיות אתה צריך להבין אם המועמד יהיה בחירה טובה עבור החברה או לא. שאלות תיאוריות המבוססות על תרחישים ספציפיים יבטיחו שתקבל את המועמד הטוב ביותר עבור החברה שלך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה