קשת המועמדים הפאסיביים

קשת המועמדים הפאסיביים

חלוקה למועמדים אקטיביים ופאסיביים אינה מספיקה. בין הפאסיביים יש בעלי דרגות שונות של פתיחות לעבודה חדשה

שיתוף
גיוס עובדים זמניים

גיוס עובדים זמניים

מה הופך מגייס לסופרסטאר? מאורי הניגאן, מייסדת ומנכ"ל הפלטפורמה לגיוס עובדים Match-Click, חושבת שאחד הסודות להצלחה הינו הבנת המועמד הפאסיבי. חלוקת המועמדים לפאסיביים ולאקטיביים איננה מספיקה. בכתבה באתר משאבי אנוש ere.net, כותבת הניגאן שמגייסים מתוחכמים מבינים שיש הרבה יותר ניואנסים. היא מציעה מיפוי של המועמדים הפאסיביים על בסיס שנים של מחקר וניתוח התנהגות מועמדים. הניגאן זיהתה שמונה מקטעים בקשת המוטיבציה של המועמדים וסדרה אותם על פי הסבירות שיהיו פתוחים להצעות חדשות.

הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס משאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!
לפרטים והרשמה לחצו כאן

1. נעולים. על אף שקיימים גורמים רבים המביאים לכך שמועמדים יינעלו, רבים נופלים לקטגוריה הזאת בשל מחויבות משפחתיות ומגבלות ואולי בגלל הפיתוי שבבונוס על הישארות. ללא קשר לסיבות שלהם, סבירות נמוכה מאוד שמועמדים נעולים יהיו פתוחים לדיונים.

2. אלה שהגיעו רחוק. מגייסים רוצים להימנע מהמועמדים שהגיעו רחוק, כיוון שהם נוטים לחוש שהם השיגו רמה של הגשמה בקריירה שלא ניתן להשיגה בשום מקום אחר. בעוד שהם עשויים להפגין סקרנות מזדמנת כלפי הזדמנויות תעסוקה, אלה שהגיעו הם כמעט בלתי ניתנים להשגה.

3. שאפתנים. המועמדים האלה מתפקדים היטב בתפקידים הנוכחיים שלהם אבל ייתכן שהם מחפשים תפקיד גדול יותר וטוב יותר, עם יותר אחריות ו/או עם יותר סמכות ניהולית. על אף שלעתים קרובות הם מוערכים בחברה שלהם, ייתכן שירצו קידום מהיר יותר מזה שהחברה שלהם יכולה להציע.

4. אלה שהשיגו. המועמדים שהשיגו הם בעלי ביצועים מוצקים שמרגישים נוח בתפקידם ואין להם שום מניע ממשי להמשיך הלאה, אך ייתכן שיתפתו להציץ סביב מדי פעם. הטריק של המגייסים הוא לקבוע איזה מועמד מאלה שהשיגו מצא את עצמו בעמוד השדרה של הארגון שלו ומי הוא בעל ביצועים ממוצעים בלבד.

5. המתוסכלים. בין אם הסיבה היא קונפליקט עם הבוס או סדרי עדיפויות משתנים של בעלים חדשים, המועמדים האלה מתוסכלים מאוד ממצבם הנוכחי, אך לעתים קרובות עדיין נאמנים ועובדים קשה בתפקידם. על אף שייתכן שאינם מאושרים במקום שבו הם נמצאים, הם עדיין אינם מחפשים הזדמנויות חדשות באופן פעיל.

6. המיועדים. המועמדים האלה יכולים לראות את הכתובת שעל הקיר – הם צופים פיטורים, הפסדים או מכירה של החברה. עם זאת הם מופיעים בסטאטוס של עובדים לכל דבר ועניין, לכן רבים מהם עדיין נחשבים למועמדים פאסיביים.

7. בלתי מועסקים. מגייסים כוכבי-על יודעים שהבלתי מועסקים אינם קבוצה הומוגנית. יכולות להיות סיבות רבות לכך שמועמדים עזבו את מקום העבודה – למשל כדי לטפל בהורה חולה או בגלל שהפונקציה שמילאו עברה למיקור חוץ. על אף שהם בעלי המוטיבציה הגבוהה ביותר להתקבל לעבודה, הם עלולים להיות בעלי ביצועים נמוכים וכישורים שאין להם דרישה גבוהה.

8. בלתי יציבים. הלא יציבים הם האנשים שקופצים ממשרה למשרה פעם בשנה (ולפעמים יותר). עם על כך הרבה דגלים אדומים, רצוי להימנע מרוב המועמדים מהסוג הזה, אף שתמיד יכולה להיות מחט בערמת השחת.

הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס משאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!
לפרטים והרשמה לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה