גזענות? באלבמה טוענים שהיא חלק מחיי החברה

גזענות? באלבמה טוענים שהיא חלק מחיי החברה

עובד חברת ספנות טוען לקיומה של אווירה גזענית גלויה באוניות החברה, שכללה כתובות פוגעניות נגד שחומי עור. החברה: הם אלו שציירו אותם

שיתוף
משאבי אנוש
אוניית מסע. מקום לגזענות מתירנית?

האם מנהל משאבי אנוש צריך להיצמד תמיד לחוקי המדינה או להבין שלפעמים יש שגרה מסוימת בחברה, שמכתיבה את החוקים? על השאלה הזו, כמו גם על השאלה עד כמה אחראית חברה לדברים שעובדיה אומרים ועושים במהלך שעות העבודה, אמור לענות בשבועות הקרובים בית המשפט הפדראלי באלבאמה, ארה"ב.

ביום ראשון החל המשפט שדן בתלונתו של עובד חברת הספנות Austal USA, בשם בברלי תומאס, שטוען כי בשנים שבהן עבד על סיפון אחת האוניות של החברה, הוא חש באווירה גזענית ולא מקובלת שכללה לא רק הערות פוגעניות, אלא גם ציורי גרפיטי בעלי אופי גזעני שכוונו כלפי המלחים שחומי העור וההיספאנים שעבדו על סיפון האוניה.

ג'ף אודל, שהיה מנהל משאבי האנוש של החברה באותם ימים, הודה שעל הספינה שררה אווירה גזענית. כשנשאל מתי הוא הבחין בבעיה ענה בפשטות: "מתי הבחנתי בה? היא תמיד הייתה שם מהיום הראשון, ציורי הגרפיטי שעליהם מדבר תומאס היו דבר שבשגרה על סיפון האוניה המדוברת". אודל הוסיף כי הוא תמיד הורה למחוק את הציורים ברגע שהם התגלו.

עורכי הדין של החברה ניסו להסביר אף הם, כי ציורי הגרפיטי הפוגעניים היו חלק מחיי היומיום של אנשי האוניה והשתמשו בעדות של אודל, שטען כי בשלב מסוים הוא חשד שדווקא העובדים שחומי העור הם אלה שנהגו לרסס את כתובות הנאצה.

"צריכים להבין" אמר אודל, "באותם ימים לא רק שהיה מתח גזעני קשה מאד על הסיפון אלא שבנוסף, העובדים שחומי העור של האוניה הגישו תביעות רבות נגד החברה, לכן לא הוצאתי מכלל אפשרות שמי שצייר את ציורי הגרפיטי הללו בעלי הגוון המאוד גזעני, היו הם בעצמם, בכדי שתהיה להם תחמושת נוספת נגד החברה."

מנהלת משאבי האנוש הנוכחית של החברה, טרי לינדלי, העידה על מבנה החברה באותם ימים והודתה כי כל מנהליה ללא יצא מהכלל היו לבנים. יחד עם זאת לינדלי הוסיפה כי לחברת הספנות חוקים ברורים נגד גזענות וכי היא תמיד הנהיגה מדיניות של דלת פתוחה בנושא, אך מעולם לא קיבלה תלונה בעניין עד כה.

כשהציגו בפניה מכתב תלונה שהעביר תומאס למנהל משאבי האנוש לשעבר אודל, בו תלונה על כתובת גרפיטי בעלת אופי גזעני שנמצאה באחד מחדרי המלחים, ענתה לינדלי שאכן המכתב התקבל ונעשו בדיקות בנושא, "אך שום גרפיטי לא נמצא במקום".

המשפט בנושא מתנהל בימים אלו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה