גורם ההפרעה מספר 1 במשרד: עובדים קולניים

גורם ההפרעה מספר 1 במשרד: עובדים קולניים

סקר חדש מראה שעובדים עם עוצמת קול גבוהה הם הגורם שהכי מפריע לעובדים אחרים להתרכז בעבודתם, אבל רוב האנשים מעדיפים לסבול את זה מאשר לשבת קרוב לבוס שלהם

שיתוף
סביבת עבודה קולנית

סביבת עבודה קולנית

אם היינו מבקשים מכם לנחש מהו הגורם הראשי להסחות דעת והפרעות בסביבת העבודה המשרדית, יכול להיות שהייתם מהמרים על גלישה באינטרנט ובעיקר ברשתות החברתיות, או אולי שיחות חולין שנמשכות קצת יותר מדי זמן בפינת הקפה ומעכבות אתכם בדרך חזרה אל המקום שלכם. אבל סקר חדש של Ask.com, מותג מקוון שמספק שאלות ותשובות, גילה שגורם ההפרעה המרכזי לעובדים (בארצות הברית) הוא קולגות רעשנים. בהתחשב באופי הישראלי, ייתכן שכאן המצב דומה. בסקר השתתפו 2,060 מבוגרים בני 18 ומעלה שהתבקשו לציין מהם "קוטלי התפוקה" הגדולים ביותר במקום העבודה שלהם. 61 אחוזים מהמשיבים על הסקר אמרו שעובדים קולניים פוגעים בתפוקה שלהם.

לשאלה מתי התפוקה שלהם בשיאה, השיבו באופן לא מפתיע 86 אחוזים מהנשאלים שזה קורה כאשר הם נמצאים לבדם במשרד. זהו נתון מעניין לאור המגמה האחרונה בעיצוב האדריכלי של חלל העבודה שדווקא מעודדת יותר קרבה ושיתוף ומסתמכת על נתונים שמראים ששיתוף מעלה את המוראל בקרב העובדים (והיא מתפתחת גם מטעמים של צמצום שטחי המשרדים בשל עלות השכירות הגבוהה).

יותר עובדים (63 אחוזים) אמרו שהם מעדיפים "זמן מיקוד" באזור העבודה האישי שלהם מאשר כאלה שאמרו שהיו מעדיפים לעבוד מהבית (29 אחוזים). גם כאן יש נקודה שראוי לשים אליה לב: על אף שהרוב מעדיפים למצוא ריכוז באזור העבודה האישי שלהם במשרד, קרוב לשליש מהעובדים מעדיפים לעבוד מהבית, וזה מספר גדול למדי.

על אף הרצון לעבוד לבד, 27 אחוזים אמרו שהם מעדיפים סביבת עבודה פתוחה או עיצוב בסגנון מערכת עיתון. ההעדפה לסביבת עבודה מסוג זה בלטה בעיקר בקרב העובדים הצעירים – 39 אחוזים מתוך הנסקרים בני ה-18 עד 34 אמרו שהיו רוצים לעבוד במרחב פתוח, לעומת 18 אחוזים בלבד בין בני ה-45 ומעלה

רק לא ליד הבוס!

אחד השינויים שמציע עיצוב משרד מהסוג החדש הוא כזה שאין בו הפרדה מוחלטת בין מנהלים לעובדים, אבל בסקר של Ask.com מספר לא מבוטל של משיבים, 20 אחוזים, אמרו שהיו מעדיפים להתרחק מהבוס ולקבל על עצמם יותר תחומי אחריות מאשר לשבת לצד הממונה עליהם. יתרה מזאת – 38 אחוזים אף ציינו שהיו מעדיפים פעילויות "לא נעימות" מאשר לשבת קרוב לבוס שלהם, ובכלל זה לקבל על עצמם יותר עבודה, לשבת קרוב לעובד קולני ולשהות זמן ארוך יותר בדרכים.

מה עוד מפריע לנו לעבוד? על פי כתבה שפורסמה ב-inc.com, ששת גורמי ההפרעה העיקריים הם טמפרטורה לא נוחה, גלישה ברשתות חברתיות, הפרעות חברתיות (כמו שיחות עם עובדים אחרים, טלפונים, פטפוט עם לקוחות שנכנסים וכדומה), כיסאות לא נוחים שגורמים לכאבי הגב ולתסמונת התעלה הקרפלית, עיצוב לא מתאים (תקרה נמוכה למשל מעודדת חשיבה אנליטית ותקרה גבוהה מעודדת חשיבה מופשטת ויצירתיות), אקוסטיקה גרועה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה