ברוס ספרינגסטין הוא גורו של משאבי אנוש

ברוס ספרינגסטין הוא גורו של משאבי אנוש

ברוס ספרינגסטין, הקול של מעמד הפועלים, יכול להיות מקור השראה לאנשי משאבי אנוש

שיתוף
הגורו של משאבי האנוש

הגורו של משאבי האנוש

ישראל היתה אמורה להיות מוצפת הקיץ בגל הופעות של מוזיקאים גדולים. לצערנו המצב הביטחוני גרם לביטול ההופעות. ברוס ספרינגסטין לא תוכנן להגיע, אבל הוא עדיין יכול לעורר השראה אם מקשיבים לו, לפחות בקרב אנשי משאבי אנוש. כך חושב קווין קרין, מעריץ של הבוס ובעל טור באתר HR Magazine.

גרין אומר שחוץ מהופעות חיות מעולות ואלבומים מדהימים, החיבור של ספרינגסטין לחייהם של אנשים גורם לו ולמיליונים אחרים לרצות ממנו עוד. הבוס כותב סיפורים על חיי יום-יום, אבל הוא מתעלה מעל מוזיקאים אחרים כאשר הוא מדבר על עבודה ועל הרוח האנושית. השירים מעוררי ההשראה הרבה ביותר שלו, כמו The Promised Land או Badlands, הם אלה שבהם גיבור מעמד הפועלים מתעלה מעל הבנאליות של מקום העבודה העלוב, מסביר גרין. ב-The Promised Land ספרינגסטין מסביר איך חשים מועסקים רבים: "עשיתי כמיטב יכולתי לחיות בדרך הנכונה / אני קם כל בוקר והולך לעבודה כל יום / אבל עיניך הופכות עיוורות ודמך מתקרר / לפעמים אני מרגיש כה חלש, שאני רוצה להתפוצץ."

גרין חושב שספרינגסטין אומר לאנשי משאבי אנוש בכל מקום, שאם הם רוצים לבנות ארגון מוצלח, הם צריכים תרבות שבה אנשים מקבלים השראה ואוהבים את מה שהם עושים ורוצים לתת את המיטב שלהם. התפקיד שלנו הוא לשחרר את הרוח האנושית.

סיפור נוסף של ספרינגסטין על עבודה הוא בשיר Factory: "מבעד להיכלי הפחד, מבעד להיכלי הכאב/ אני רואה את אבא עובר דרך שערי המפעל שלהם בגשם / המפעל לוקח את שמיעתו, המפעל נותן לו חיים, / העבודה, העבודה, רק את חיי העבודה."

האתגר של משאבי האנוש

הניגוד שבין מתן חיים לבין פגיעה ברוח האנושית הוא מה שצריך לאתגר כל איש משאבי אנוש כל יום. האם הארגון שלכם ממצה לחלוטין את יכולותיו של כל עובד? זהו אתגר גדול, אבל כזה שעלינו לקחת על עצמנו ולפעול לפיו, כותב גרין. הוא חשוב שמה שספרינגסטין אומר זה, שאנשים רוצים להשתייך, ליצור שינוי ולתת את המיטב שבהם. גם אם ספרינגסטין מתאר תקופה שחלפה והטכנולוגיות של היום השתפרו ודרכי העבודה השתנו, מספר עצום של אנשים חשים עדיין בלתי מעורבים ובלתי מונעים.

האתגר עבור אנשי משאבי האנוש הוא להגיב לביקורת שמביע ספרינגסטין ולשנות את הארגונים שלנו כך ששירים כמו The Rising and Shackled and Drawn , שבהם הוא מתאר שאנשים שנהנים ממה שהם עושים ורוח אדם חופשייה, יהיו המקרה הנפוץ. גרין מוסיף שחשוב גם שעבודת משאבי האנוש תתרחק מהמטחנה של הליכים, התלונות וכיוצא באלה על מנת להתבונן בארגון, להגיע אל מתחת לסקרי העובדים ולראות האם המציאות של עבודה בעסק שלכם היא מה שהיא אמורה להיות. שכחו מהתיאור הכלול בהצהרת המותג של המעסיק. מה באמת קורה אצלכם יום יום?

עבור גרין שני יסודות של משאבי האנוש נשארים קבועים. הראשון הוא חשיבותם של מנהלים ומנהיגים, כך שחשוב תמיד לגייס אותם על פי גישתם ולהקנות להם כישורים. הדבר השני הוא להבטיח שלמנהלים שלכם יש את היכולות, הכישורים והביטחון העצמי שייצרו צוותים שבהם אנשים חופשיים לתת את המיטב שבהם בכל יום. גרין קורא לשנות את הסטטוס קוו של הארגונים ולהפוך אותם למקום שבאמת נהדר לעבוד בו. ספרינגסטין היה אומר: עולם חדש מגיע, אני יכול לראות את האור." (מתוך Jack Of All Trades).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה