שיתוף

ככל שגוברת התחרות בשווקים כך גובר הלחץ על העובדים לשפר ביצועים ובה בעת, גוברת החשיבות של יצירת חווית עובד חיובית.

בין השאר, כבר ניתן לראות יותר ויותר מערכות טכנולוגיות שמיועדות לתמוך בהתמקדות בחווית העובד. אחרי הכול, בקרב על הכישרונות הטובים ביותר, התמקדות בחווית העובד היא אסטרטגיה חשובה להצלחה.

בארה"ב ובבריטניה נערך סקר שניסה לבדוק את מידת החשיבות של טיפול משאבי האנוש בחווית העובד. מהסקר עלה, כי כ-94% מהעובדים בארה"ב ובבריטניה חווים רמות גבוהות של לחץ במקום העבודה.

אם כך, מה בעצם גורם לרמות הגבוהות הללו של מתח במקום העבודה. ראשית, יש לשים לב לעובדה שהעובדים עובדים יותר שעות.

אם המחשבה האינטואיטיבית היתה שכאשר העובדים יעבדו מביתם הם יעבדו פחות שעות משום שענייני המשפחה והבית יגזלו מהם יותר זמן במהלך שעות העבודה, הרי שבפועל, במקרים רבים מאוד, קרה בדיוק ההיפך.

מאחר שאין גבול ברור בין שעות העבודה לשעות הבית, יותר ויותר עובדים הופכים את סופי שבוע לימי עבודה רגילים.

וההשפעה של שימוש בטכנולוגיה לצרכי עבודה גורמת לכך שגם בתוך הסביבה הביתית של העובדים, העבודה מסתננת אל תוך זמן המנוחה, דבר שגורם להפרה הולכת וגוברת של האיזון בין עבודה לחיים אישיים.

אם כן, כאמור, שיעור גבוה של העובדים בארה"ב ובבריטניה דיווחו על מתח גבוה הקשור לעבודה. נראה שעובדים מתקשים לעמוד בקצב, בפרט נוכח העובדה שרבים מעמיתיהם מתפטרים או פוטרו במהלך הקורונה ולא חזרו אל מקום העבודה.

בד בבד, יותר ויותר עובדים מתפטרים ובוחרים באופציה של עבודה במתכונת פרילנס, ולא תמיד באותו תחום בו עבדו כשכירים. אחרים בוחרים לעבוד בחצי משרה כשכירים ומשלימים הכנסה בפרילנס.

המשמעות היא שעובדים כבר לא מתמקדים בקריירה אחת, אלא כל הזמן משדרגים ומתרחבים לכיוונים נוספים ואחרים, כדי להגביר את הבטחון הכלכלי שלהם.

השינויים הללו מאלצים את מנהלי משאבי האנוש להשקיע יותר ויותר מאמצים בנושא של חווית עובד, במטרה שלא להפסיד את הטלנטים החשובים של הארגון.

התוצאה היא עומס גובר על מנהלי משאבי האנוש. הטכנולוגיות הקיימות מסייעות אמנם למנהלי משאבי האנוש להתמודד עם העומס הגובר, אבל בימים אלה הם זקוקים לטכנולוגיות מעודכנות מסוגים נוספים כדי להתמודד עם הדרישות החדשות.

חווית העובד מושפעת מגורמים רבים, החל ממרחב העבודה הפיזי ועד האיזון בין העבודה לחיים אישיים והטכנולוגיה המאפשרת פרודוקטיביות וזרימת עבודה.

הצלחה של חברה נקשרת באופן הדוק לאסטרטגיות יעילות של חווית עובדים. התוצאה של חווית עובדים חיובית היא חווית לקוחות חיובית וכתוצאה מכך גם הכנסות גבוהות יותר.

פלטפורמות טכנולוגיות אמנם מסייעות למנהלי משאבי האנוש בכל הקשור לחווית העובדים, אבל יש כיום בעיקר אוסף של תוכנות ופלטפורמות שלא תמיד מתקשרות זו עם זו.

כדי לייעל את פעולת הפלטפורמות הללו ולהתמקד בחוויית העובד בכללותה, צריכה להיות מערכת אחת שקושרת את כל האספקטים של ניהול חווית העובד, במטרה ליצור איזון טוב יותר ולהגביר את הפרודוקטיביות של כוח העבודה.

 

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה