שיתוף

היום תעלה להצבעה במליאת הכנסת הצעת החוק של ח"כ שרן השכל שתאפשר לראשונה לרופאים מוסמכים המבקשים לעלות לישראל, לקבל רישיון ללא מבחנים והתמחות נוספת.

לדברי ח"כ שרן השכל: "לעלות לארץ ישראל זה לא דבר פשוט, העולים צריכים להתמודד עם אתגרים רבים כמו שפה חדשה, מציאת דיור הסתגלותם של הילדים בבתי ספר, מציאת עבודה וכדומה."

עוד ח"כ שרן השכל מוסיפה: "עולים רבים הגיעו ארצה לאחר שלמדו רפואה בבתי הספר הטובים בעולם ו‏עברו שבע שנים ‏של התמתחות קשה ומתישה בבתי החולים הטובים בעולם.‏ עולים אלו שלמדו את מקצוע הרפואה וחלקם אף עבדו כמנתחים ומומחים במשך שנים רבות מוצאים עצמם ללא עבודה, מובטלים ועם קושי רב להתפרנס בארץ. החסם הבירוקרטי בהליך אישור הרישיון, לא רק מרתיע רופאים יהודים מלעלות לארץ, אלא גם גורם לעולים שכבר הגיעו לישראל, להרים ידיים ולחזור חזרה לארץ מוצאם.

אני עובדת זמן רב על הצעת החוק זו ולאורך כל הדרך הייתה התנגדות של פקיד במשרד הבריאות. בזכות שר הבריאות יעקב ליצמן, שדחף וקידם את ההצעה, והחליף לאחרונה ‏את הפקיד שמנע את קידום החוק. היום אנחנו מצליחים לשנות את המציאות, הופכים את עתיד העולים לטוב יותר, מבטיחים את התאקלמותם ‏הקלה, ועוזרים להשאיר אותם בישראל. זוהי בשורה גדולה עבור עולים רבים שרק מחכים לעלות לארץ!."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה