בעתיד – חלק גדול מהעובדים יגורו בענן

בעתיד – חלק גדול מהעובדים יגורו בענן

נורית ברמן מקבוצת "עמדה": בעתיד יהיה צורך בפיתוח דיפרנציאלי של מנהיגות בהתאם לשייכותם הדורית של העובדים בארגון

שיתוף
נורית ברמן בכנס Talent Management של HRus

"ניהול הטאלנט לא יכול להיות תבנית מונוליטית שאמורה להתאים לכולם, בעתיד יהיה צורך בפיתוח דיפרנציאלי של מנהיגות בהתאם לשייכותם הדורית של העובדים בארגון", אמרה נורית ברמן, מנכ"לית קבוצת עמדה –השמת בכירים, בהרצאתה בכנס Talent Management בנערך הבוקר (יום ב') בתל אביב.

ברמן הרצתה על Talent Management 2020, והציגה מספר תחזיות עתידניות בנושא, המבוססים על מחקרים רבים שנעשו לאחרונה. לדבריה, סוגיית "העירוב הדורי" תהיה בעלת משקל משמעותי בעתיד הקרוב בעקבות תוחלת החיים שצפויה להגיע ל-90 שנה, מה שייצור מצב שבו פער הגילאים בין העובדים עשוי לטפס עד ל-50 שנה. זאת כאשר רובנו צפויים להיות בריאים מספיק וחדורי מוטיבציה להמשיך לעבוד עד גיל 75-80.

עוד הנחת יסוד עתידנית מעניינת היא שבקרוב, 60% מהתפקידים ידרשו מיומנויות שתהיינה מצויות בידי 20% מהעובדים. מצב שיוביל למחסור בידע ומחייב ניהול מושכל ושל המשאב האנושי.

[adrotate banner="27"] ברמן ציינה שכבר כיום 51% מהעובדים בארה"ב מקבלים את שכרם מיותר ממעסיק אחד. ההנחה היא שמגמה זו תתפשט ובעתיד המועסקים יחשבו במונחים של זרם הכנסות ולא במונחים של משכורת 'ג'וב או תלוש משכורת. כמו כן, חלק גדול מהעובדים 'יגורו בענן', מצב שכבר קיים בחברות מסוימות בהן חלק מהעובדים עובדים לפחות חלק מהזמן מהבית.

לדברי ברמן, נתונים אלה מכתיבים את הצורך בפיתוח גמישות ותפיסה חדשה ביחסי עובד-מעביד, כאשר חלק גדול מבני דור ה-Y  יעדיפו לעבוד במשרה חלקית, מהבית או אצל כמה מעסיקים במקביל ואילו סביר להניח שרוב המבוגרים שפרשו ועדיין עובדים, יעשו זאת  במסגרת גמישה מסוג זה. בנוסף, כל אחד מהדורות (דור הבייבי בומרס, דור ה-X ודור ה-Y ) מונע מצרכים שונים ושאיפות אחרות, ועל מנת להניע עובדים, יהיה צורך בהתייחסות פרטנית לקבוצות פרטניות, בהכרות הדדית טובה של הדורות וכן בפיתוח דיפרנציאלי של מנהיגות רלוונטית לכל אחד מהדורות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. זאת היתה אחת ההרצאות החותר טובות ששמעתי לאחרונה בנושא העתיד של עולם התעסוקה. הרצאה אינטליגנטית, חדה ומעניינת עד מאוד.
    נורית הוסיפה ואמרה שאחד האפיונים של דור העתיד וצורת חשיבתם על נושא תגמולם הוא במונחים של זרם הכנסות /תזרים מזומנים ולא במונחי שכר/משכורת ומאחר ובידי מעטים יהיה הידע הנחוץ הם ישכירו שעות לכל המרבה במחיר. שוב עולם די מנוכר של תן וקח כשמבנים ארגוניים של היום משתנים במהירות כדי להתאימם לצרכים המשתנים של העובדים-לא של המעסיקים.

השאר תגובה