בסיכוי להתקבל לעבודה – הגישה חשובה יותר מציונים

בסיכוי להתקבל לעבודה – הגישה חשובה יותר מציונים

על פי פרמת רואי החשבון Earnest & Young, הפרמטרים החשובים ביותר לקבלה לעבודה הם: חוש הומור, יכולת לפתור בעיות ו...

שיתוף
שימור עובדים
שימור עובדים

מחקר שבוצע ב-Center of Applied Positive Psychology, עבור פירמת רואי החשבון Ernst & Young , בו השתתפו למעלה מ-1,000 סטודנטים בריטיים, בדק את סיכויי ההצלחה של אותם סטודנטים להשתלב בשוק העבודה על פי 60 פרמטרים שונים.

המשק הבריטי מתחיל רק היום לצאת מהקיפאון, לאט לאט, לאחר תקופה ארוכה בה לא נפתחו משרות חדשות ולבוגרי האקדמיה הצעירים לא היו הזדמנויות, כבעבר, להשתלב. בין הקריטריונים שנבחנו, היה אורך רוח ויכולת להתמודד עם דחיה. כאן נמצא שמועמדים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להשתלב בשוק העבודה הם בעלי חוש הומור שמאמינים בעצמם.

מתוך 60 הפרמטרים שנבדקו במסגרת המחקר, 5 התכונות או הכישורים החשובים ביותר להשתלבות בשוק העבודה הינם: גאווה מקצועית, יכולת לפתור בעיות, היכולת לדבוק במה שאדם מאמין בו ולפעול בדרך שלו, תקשורת בינאישית טובה ו-חוש הומור.  

כמו כן, הסטודנטים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להשתלב בשוק העבודה הם אלו שקיבלו את הציון הנמוך ביותר בפרמטרים הבאים: גמישות, ניצול נכון של זמן, לקיחת סיכונים, הפגנת אומץ וצורך להיות במרכז העניינים.

תקשורת בין אישית מפותחת והיכולת לפתור בעיות הן שתי תכונות מפתח בתנאי השוק של ימינו, כך עולה מהמחקר, ועל כן, אלו שבבעלותם לפחות אחת מתכונות אלו (רצוי כל החמש) הם בעלי הסיכוי האופטימאלי להתקבל לעבודה וזה למרות שמועמדים אחרים יכולים להציג גיליון ציונים מרשים יותר. כמו כן, הצעירים שכן 'מתברגים' לשוק העבודה הם אלו שמפגינים נחישות ומוטיבציה וכן אלו שיש להם אורח רוח והם מאמינים בעצמם לאורך התהליך המתיש של חיפוש עבודה.

אלכס לינלי, דירקטור בארגון Center of Applied Positive Psychology, העביר מסר לסטודנטים: "גם אם אין לכם עדיין ניסיון קונקרטי, יש לכם תכונות וכישורים שיכולים לסייע לכם לענות על דרישות התפקיד. תחשבו לא על מה כבר עשיתם אלא על מה אתם מסוגלים לעשות. ניתן לתת דוגמאות ליכולת לפתור בעיות לדוגמה מהחיים הפרטיים, מסיטואציות במהלך הלימודים ואפילו מעבודות סטודנטיאליות זמניות. זכרו, המראיינים שמים דגש יתר על תכונות אישיותיות כשהם מראיינים סטודנטים חסרי ניסיון מקצועי."

חברת Ernst & Young מגייסת כיום למעלה מ-800 אקדמאים ללא ניסיון, 60 בוגרי השכלה תיכונית ו-700 סטודנטים לעבודה ולהתמחות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה