בנק דיסקונט מקצץ במצבת כוח האדם – כ-500 עובדים צפויים לצאת לפרישה...

בנק דיסקונט מקצץ במצבת כוח האדם – כ-500 עובדים צפויים לצאת לפרישה מוקדמת

בנק דיסקונט הודיע על הפעלת תכנית לפרישה מוקדמת שצפויה לקצץ כ-10% ממצבת כוח האדם של הבנק. כ-500 עובדים צפויים להצטרף לתכנית לפרישה מוקדמת

שיתוף

אותות דו"ח טרכטנברג המדבר על ריכוזיות הבנקים בישראל והצורך בהתייעלות הגיעו לבנק דיסקונט, אשר החליט לממש בימים אלו את תוכנית הפרישה עליה הודיעה לפני ארבעה חודשים. במסגרת התוכנית, יצאו לפרישה 500 עובדים מתוך 4,300 עובדי הבנק שמלאו להם 50 או עובדים בעלי וותק העולה על 15 שנה.

בשלב זה אין מדובר בפיטורין אלא בהצעה למחצית מעובדי הבנק לשקול להצטרף לתוכנית הפרישה, המציעה פיצויי פרישה מוגדלים. 

תכנית הפרישה של דיסקונט תחל כבר בחודש הבא ותמשך עד תום מרץ 2012. במסגרת התכנית יקבלו הפורשים פיצויי פרישה מוגדלים .עלות התוספת לדמי הפרישה הרגילים להם זכאים העובדים, נאמדת ב-500 מיליון שקל . החיסכון השנתי הצפוי לבנק מהפיטורים הוא כ-100 מיליון שקל ואם לא יגדיל הבנק את היקף מצבת כוח האדם שלו בחמש השנים הקרובות, הוא יחזיר לעצמו את ההוצאה על תוספת הפיצויים אותם יקבלו העובדים הפורשים.

יוסי פרץ, שנכנס זה עתה לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש החדש של בנק דיסקונט, כתב לעובדים:  "מדובר בהחלטה משמעותית, לכן נעמיד לרשות העובדים הנמנים על אוכלוסיית היעד ואשר ימצאו עניין בנושא,  את כל המידע הדרוש וכן כלים תומכי החלטה. המידע יימסר באמצעות מרכזי הפרישה אשר יופעלו על ידי חברת בנפיט, ששירותיה נשכרו על ידי הבנק למטרה זו. בנוסף יעמיד הבנק לרשות הפורשים סדנאות הכנה לפרישה".

פרץ, שמונה רק ביולי לסמנכ"ל משאבי אנוש של בנק דיסקונט וחבר דירקטוריון הבנק, אמור להוביל  את המהלך במסגרתו יקצץ הבנק   10% ממצבת כוח האדם. פרץ (53), הוא תא"ל (מיל' ) ועמד מאז 2005 ועד השנה בראש אגף משאבי אנוש של המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים. התפקיד האחרון בו כיהן פרץ במסגרת השירות הצבאי היה קצין שלישות ראשי.

מובילים את המהלך- חברת בנפיט

[adrotate banner="27"] חברת בנפיט מקבוצת הפניקס, הוקמה בשנת 1995 על ידי סטו שפירא ומוני פלד ונרכשה על ידי חברת הפניקס ב-2007 . החברה מסייעת לארגונים במתן פתרונות הכוללים בין השאר, הסדרי פנסיה ופרישה מוקדמת. בנפיט רכשה מוניטין במשק הישראלי כחברה שהצליחה ליצור בעבר שיתופי פעולה בין הנהלות הארגון לבין ארגוני העובדים, בכל הקשור לתוכניות פרישה ונחשבת לגוף המוביל בישראל בכל הנוגע לתוכניות פרישה מוקדמות.
בנפיט עבדה בעבר עם בנק דיסקונט ועם בנקים נוספים בישראל ובכללם בנק לאומי, הפועלים, איגוד, הבינלאומי וטפחות. גם חברות הייטק כמו התעשייה האווירית או I.B.M., נעזרו בעבר בשירותיה. מי שתוביל את המהלך מול דיסקונט היא מנהלת תחום  הפרישה בבנפיט, יעל  חייט.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה