בניית הצוות הניהולי בחברה

בניית הצוות הניהולי בחברה

אחת החוזקות החשובות של מנהל בכיר כיום מתבטאת בצוות הניהולי שלו המורכב אנשים טובים, מוכשרים ולויאליים. לכן מנהלים רבים דואגים להרכיב את הצוות הנכון שלהם, מייד עם כניסתם לתפקיד

שיתוף

כיצד מרכיבים את הצוות הניהולי האולטימטיבי למנהל הבכיר, מה אותו צוות כולל ומהי חשיבותו להצלחת החברה כולה?!

אחת התובנות החשובות בתחום ההנהלה וכוח האדם, שהושגה במשך השנים, היא כי למנהל טוב יש צוות של אנשים טובים שהולך איתו. הצוות הזה מגבה את המנהל בעבודתו השוטפת, תורם לעשייה האינטנסיבית בחברה ומעביר את החזון ודרך הניהול הלאה, לכלל העובדים. בניית הצוות הניהולי הטוב ביותר, היא אחת המשימות המורכבות ביותר למנהלים כיום. שכן איתור כוח האדם המוביל לתפקיד, גיוסו, ושילובו בצוות, אינן פשוטות כלל. מה גם שמדובר בצוות של אנשים שונים, כל אחד מהם אחר מכל ההיבטים והבחינות, לכל אחד מהם השקפה משלו ומגוון שונה של רמה אינטלקטואלית, ניסיון מקצועי ויחסי אנוש.

כאן נכנס לתמונה מנהל משאבי האנוש בחברה, שמסייע למנהל הבכיר לאבחן את אנשי הצוות ולשלב אותם יחד.

על מנת לבנות צוות ניהולי עם ביצועים גבוהים, ראשית יש להקנות את תפישת האמון בחברה – המנהל הבכיר נשען על הצוות ונותן בו אמון מלא ולהפך. אין כאן עניין של אגו או של דרגות, ולמרות שהמנהל הבכיר הוא בעל הסמכות העליונה יותר והוא זה שיגיד את המילה האחרונה, על הצוות להבין שהם משתלבים איתו בכוח המשימה ואינם צריכים לחוש נחותים ממנו או חלילה מאוימים.

חשיבות נוספת יש ליכולת הטכנית הגבוהה של הצוות ולידע המגוון שלהם. כיוון שהצוות הניהולי מהווה שלוחה ישירה של המנהל הבכיר, על הצוות להכיל אנשים בעלי ידע טכני גבוה במגוון תחומים רחב, שיוכלו להשלים אלו את אלו בכל תחום בחברה ולגבות אחד את השני במקרי הצורך. על הצוות להראות כישורי רצון ויכולת למידה של תחומים חדשים גם כן, כך שבמקרים בהם יוספו תחומי פיתוח חדשים לחברה, הם יהיו הראשונים להצטרף לבכירים וללמוד את התחום.

עבודת צוות היא המרכיב החשוב ביותר בצוות, גם במקרים של צוות ניהולי. יכולת העבודה בצוות והחשיבה המשותפת, אינן ניתנות לויתור במקרה של בניית צוות ניהולי. ומנהל משאבי האנוש בחברה יוכל לסייע באיתור מועמדים לצוות, הניחנים בתכונות אלו.

היכולת להגדיל ראש ולקחת משימות על עצמך, הוא מרכיב חיוני אצל מנהל בצוות. אחת המטרות העיקריות של הצוות הניהולי היא, להוריד משימות מגבו של המנהל הבכיר ולנהל אותן באמצעות הצוות. לכן צריכה להיבחן היטב, האמביציה, הביטחון העצמי והאחריות של איש הצוות.

כדי ליצור ולגדול בחברה, נדרשת יצירתיות וגמישות אצל אנשי הצוות הניהולי. על אנשי הצוות לדעת לפעול במקרים ובמצבים שונים, גם כאלו שלא תוכננו מראש. עליהם לדעת להיחלץ ממשברים ולפעול ביצירתיות ובחוכמה בסיטואציות משתנות.

לויאליות היא תכונה נדרשת וחיונית גם כן, אצל מרכיבי הצוות. הלויאליות שלהם למנהל הבכיר ולחברה, נבחנת בעת שהם מקדמים אותה לשוק התחרותי ומול חברות מתחרות.

לאחר בניית הצוות על המנהל הבכיר להקציב תקופת זמן להדרכה ולהעברת היעדים והציפיות מהצוות. אין להניח שהם ידעו לפעול יחד כצוות לצורך השגת המטרות, כבר מהתחלה. לכן יש חשיבות רבה לליווי שלו ושל מנהל משאבי האנוש בחברה, לצורך הכשרת האנשים המרכיבים את הצוות, הן לתחומים הניהוליים והן לעבודת הצוות המשותפת.

מנהלים שמצליחים להרכיב את הצוות הנכון שיסייע להם ויעבוד איתם, להאציל על הצוות סמכויות ולתת בו אמון ועידוד, ללא ספק יזכו בפוטנציאל נוסף לקידום החברה קדימה ולעמידה בתנאי השוק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה