שיתוף

בסביבת העבודה המהירה והמתפתחת הקיימת כיום, ממקדים הארגונים את תשומת הלב במיומנויות, בניסיון ובכישורים של עובדים.

אבל יש תכונה אחת שלעתים קרובות מתעלמים ממנה, אף על פי שהיא מעצימה – בשקט ומאחורי הקלעים – את הביצועים בכל רמות הארגון: ביטחון עצמי.

למרות שביטחון עצמי הוא לא תכונה שרשומה בקורות החיים (בדרך כלל) והוא לא נמדד ישירות בסקירות הביצועים, אין ספק שהוא מעצב במידה משמעותית את האופן שבו עובדים מבצעים את המשימות שלהם, לוקחים יוזמה וצומחים ברמת המקצועיות שלהם.

עובדים בעלי ביטחון עצמי נוטים לבצע ביצועים טובים יותר מכיוון שהם סומכים על שיקול הדעת שלהם, מתקשרים בצורה ברורה עם עובדים אחרים ועם מנהלים, ומוכנים יותר לקחת סיכונים מחושבים.

בין אם מדובר בפגישות, בהצעת רעיונות חדשים או בלקיחת אחריות על ניהול פרויקטים, ביטחון עצמי הוא המניע המרכזי לפעולה.

פרואקטיביות זו היא לא רק מועילה לעובד, היא גם תורמת לחדשנות, למומנטום הצוות ולהצלחה ארגונית כוללת.

יתרה מכך, עובדים בעלי בטחון עצמי הם בדרך כלל עמידים יותר מול כשלונות.

הם מסוגלים לראות באתגרים, הזדמנויות לצמיחה, ולא סימנים של כשלון או חוסר התאמה.

הלך הרוח הזה מטפח התמדה ויכולת לפתור בעיות – שתי תכונות חיוניות להתמודדות עם המורכבות המודרנית של מקום עבודה.

לעומת זאת, חוסר ביטחון עצמי יכול לערער אפילו את האנשים המוכשרים ביותר.

עובדים המפקפקים ביכולותיהם עשויים להימנע מלקחת על עצמם אחריות, להישאר שקטים במהלך דיונים, או להירתע מפרויקטים בעלי נראות גבוהה.

עם הזמן, זה מוביל להחמצת הזדמנויות, התקדמות איטית יותר בקריירה ומעורבות מופחתת.

יתרה מכך, צוותים עם אנשים בעלי ביטחון נמוך עשויים לחוות עומסי עבודה לא מאוזנים ושיתוף פעולה מתוח.

עבור מנהלי משאבי אנוש וראשי צוותים, הכרה בחשיבות הביטחון העצמי פירושה לקיחת תפקיד פעיל בטיפוחו.

משוב קבוע ובונה הוא המפתח, שכן הוא עוזר לעובדים להבין את החוזקות שלהם ולהרגיש שרואים אותם. אימון והדרכה יכולים לספק עידוד ומרחב בטוח לבניית ביטחון לאורך זמן.

בנוסף, מתן הזדמנויות ללמידה וצמיחה – באמצעות הדרכה ומשימות או יוזמות מונחות עמיתים – מאפשר לעובדים לפתח מיומנויות חדשות ולהוכיח לעצמם למה הם מסוגלים. אישרור פנימי זה הוא לרוב חזק יותר משבחים חיצוניים בלבד.

גם בניית תרבות ארגונית המעודדת לקיחת סיכונים ותומכת בלמידה מכישלון משחקת תפקיד קריטי.

כאשר עובדים מרגישים בטוחים מבחינה פסיכולוגית, סביר יותר שהם יבטחו בעצמם ובאחרים, מה שמחזק את המעגל שבו ביטחון ותרומה לארגון מגבירים זה את זה באופן הדדי.

בסופו של דבר, ביטחון עצמי הוא לא רק תכונה שנחמד שתהיה, אלא הוא מכפיל ביצועים.

ארגונים שמשקיעים בבנייתו קוטפים את הפירות במעורבות, בחדשנות ובפרודוקטיביות של עובדים.

עבור מנהלי משאבי אנוש, משמעות הדבר היא להעמיד את האמון ביכולות של העובדים בראש סדר העדיפויות של אסטרטגיות הפיתוח, של הכשרת מנהלים ושל התרבות הארגונית במקום העבודה.

כנס רווחה וחווית עובד 2025

כנס קהילת הגיוס השנתי 2025

כנס משאבי אנוש השנתי 2025

אין תגובות

השאר תגובה