בוטלה השתתפות עובדי חברת החשמל בספורטיאדה

בוטלה השתתפות עובדי חברת החשמל בספורטיאדה

מזג האוויר הסוער גרם לניתוקם מחשמל של אלפי בתים ברחבי הארץ, והחברה החליטה שהעובדים לא ישתתפו השנה באירוע הספורט באילת על מנת לטפל במצב החירום

שיתוף
אכזבה Photo by Ambro

עובדי חברת החשמל התבשרו אתמול (ב') כי עקב מצב החירום שנוצר כתוצאה ממזג האוויר הסוער התבטלה השתתפותם באירועי הספורטיאדה השנתי שיתקיימו השבוע באילת.

ספורט Photo by Ambroכ-8,500 עובדים צפויים להשתתף באירועי הספורטיאדה, הנערכים זו השנה ה-35 על ידי מרכז הפועל, השייך להסתדרות העובדים. ענפי הספורט הקיימים בספורטיאדה הנם כדורגל, שחייה, שש בש, טניס שדה, טניס שולחן, כדורשת, כדורעף, כדורסל, קטרגל, ירי אקדח, שחמט, אופניים, ברידג' ושייט.

מדובר בהפנינג ענק הממומן על ידי המעסיקים מתקציב הרווחה, לרוב במקומות עבודה עם ועדי עובדים חזקים המעגנים זאת במסגרת ההסכם הקיבוצי, ומבחינת תגמול לעובד נחשבים ל-3 ימי עבודה לכל דבר ועניין. העובדים נשארים בבית המלון גם בשישי ובשבת במהלכם לא נערכות פעילויות ספורט, אולם השהות והלינה ממומנת גם היא על ידי המעסיק.

על פי ההערכות מדובר בעלות הנעה בין 1,100 ל-2,200 שקל לכל עובד, כאשר ההוצאה הכוללת עומדת על סך כ-15 מיליון שקל. כל זאת, עוד לפני הוצאות הנסיעה ושכר העבודה להם זכאים העובדים בימים אלו.

הדאגה לבריאות העובד מתחילה לחלחל לארגונים מודרניים, וכך יותר ויותר מעסיקים לוקחים על עצמם את האחריות להפוך את סביבת העבודה לבריאה יותר ואת העובדים לבריאים יותר. העניין בא לידי ביטוי בהצבת מתקני אופניים בכניסה לבניין, הקצאת מקלחות על מנת לאפשר לעובדים להגיע לעבודה באמצעות אופניים, וכן בארוחות בריאות בקפיטריה, הפצת עלונים המציגים מידע אודות אורח חיים בריא יותר, הטבות לעובדים המקדמים את בריאותם האישית ואירועי ספורט כאמור. הארגונים ללא ספק מכירים בערך הכלכלי הכרוך בהשקעה בבריאות העובד.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה