41% מהעובדים בהייטק בודקים אפשרויות תעסוקה מחוץ לארגון

41% מהעובדים בהייטק בודקים אפשרויות תעסוקה מחוץ לארגון

מסקר שנערך בקרב עובדים לקראת דירוג "החברות שהכי טוב לעבוד בהן" של CofaceBdi עולה, כי 41% מהעובדים בהייטק בודקים אפשרויות תעסוקה מחוץ לארגון

שיתוף

סקר שנערך בקרב העובדים לקראת דירוג "החברות שהכי טוב לעבוד בהן" של CofaceBdi חושף, כי 66% מהעובדים בחברות הייטק סבורים כי הם צפויים להתקדם במקום עבודתם.

75% מהעובדים עד גיל 35 חושבים שיתקדמו במקום עבודתם, ואפילו 38% מהעובדים בגילאים של 60 ומעלה צופים המשך התקדמות במקום עבודתם. נתון זה משקף את העלייה בתוחלת החיים והתחושה של עובדים בגילאי 60+ שיש להם לאן להתקדם והיכן לתרום לארגון בו הם מועסקים.

בהשוואה בין נשים וגברים אנו רואים שנשים עדיין מעוניינות יותר במשרות חלקיות מאשר גברים. כמעט כחמישית מהנשים ענו כי הן מעוניינות לעבוד במשרה חלקית, בעוד שרק 8% מהגברים ענו כי הם מעוניינים לעבוד במשרה חלקית.

עם זאת , גם נשים וגם גברים בוחנים כל הזמן את אפשרויות התעסוקה מחוץ לארגון בו הם מועסקים. כמעט שליש מהגברים וכרבע מהנשים בוחנים אפשרויות תעסוקה מחוץ לארגון בו הם עובדים, כאשר הנתון הזה בולט במיוחד בענף ההיי טק, שבו 41% מהעובדים בודקים אפשרויות תעסוקה מחוץ למקום עבודתם.

מרבית העובדים רוצים להיות מנהלים

עוד עולה מהסקר כי מרבית העובדים היו רוצים בתפקיד ניהולי בלי קשר לתפקידם הנוכחי.
כ-67% מהעובדים שהשתתפו בסקר ענו כי היו מגישים את מועמדותם אילו התפנה תפקיד ניהולי בארגון. העובדים שאינם מעוניינים בתפקיד ניהולי חוששים בעיקר מתוספת אחריות ומתוספת בשעות העבודה וזה בולט יותר אצל הנשים, ואכן מבין אלו שאינם מעוניינים להתקדם לתפקיד ניהולי ניתן לציין כי 28% מהנשים אינן מעוניינות לעבוד שעות נוספות, לעומת 16% מהגברים.

במסגרת הסקר נבחן גם הקשר בין תחום הלימוד למשרת העובד ונמצא כי באופן כללי רק שני שלישים מהנשאלים עוסקים בתחום אותו הם למדו. השיעור הגבוה הוא בתחום ההנדסה – כמעט 80%, ואילו השיעור הנמוך של העוסקים בתחום בו הם למדו הוא בתחום מדעי הרוח – 26% בלבד.
לדברי כלכלני CofaceBdi אחת הסיבות לכך היא שבחירת תחום הלימוד נעשית בגיל צעיר מאוד כאשר העובדים עדיין לא בשלים לבחור מקצוע לחיים או לחילופין כאשר הם לא בדקו לעומק והבינו את מהות ואופי התפקיד במקצוע שבו בחרו.

עוד עולה מהסקר כי שליש מהעובדים ביקשו ממעסיקם בשנה האחרונה העלאת שכר.

 

הפרמטרים הכי חשובים עבור העובדים – תנאי שכר ויחסי עבודה

עוד עולה מהסקר שנערך לקראת הדירוג השנה כי חמשת המשתנים שהכי חשובים לעובד הישראלי במקום עבודתו נותרו: תנאי שכר ,יחסי עבודה, יציבות תעסוקתית, תנאים נלווים וקידום מקצועי.
סדר החשיבות משתנה בין הענפים השונים וחתכי הגילאים. כך למשל, תנאי השכר הוא הפרמטר החשוב ביותר עבור עובדים במגזרי המסחר, השירותים והתעשייה, אולם נמצא במקום השני במגזר ההייטק והטכנולוגיות ושלישי במגזר הפיננסים. במגזרים אלו הפרמטר החשוב ביותר הוא יחסי העבודה. הפרמטר הפחות חשוב במקום העבודה עבור העובדים הוא "פעילות הרווחה" שהארגון מקיים. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה