אסטרטגיות מתקדמות לשימור עובדים

אסטרטגיות מתקדמות לשימור עובדים

העובדים הם הנכס היקר ביותר של הארגון שלך, אך אם לא תגרום להם להרגיש מוערכים, הם ככל הנראה לא יישארו למשך זמן רב

שיתוף

להלן 5 אסטרטגיות נוספות לשימור העובדים:

שיחות שימור

במקום לחכות עד שהעובדים יודיעו על התפטרותם כדי ללמוד על מה טוב בארגון ומה פחות, יש לקיים את השיחות הללו אחת לרבעון לכל הפחות, כדי ללמוד על היתרונות והחסרונות בארגון עבור העובדים וכיצד ניתן לשפר. בקש מהעובדים משוב על הדברים הטובים והטובים פחות, אל תתבייש לשאול אותם מה היו רוצים לשנות, וכשתאסוף מידע מספק, תוכל להתחיל לבצע תכנית לשיפור הדברים הבעייתיים.

העצמת הצוות

שימור עובדים מתחיל בהעצמתם בארגון. זה מתבצע במגוון רחב של דרכים: כלים שיסייעו להם בעבודתם הטובה, תכניות הכשרה ופיתוח, שיחות משוב והערכה, טקסי הוקרה וציון הצלחות, ועוד. כל ארגון בוחר את הדרכים המתאימות לו להעצמת צוות העובדים, העיקר שהדבר יתבצע באופן שוטף.

תקשורת אנונימית

נתינה וקבלת משוב מחברי הצוות באופן קבוע היא קריטית לשימור העובדים. חברי צוות רוצים לדעת איך הם פועלים, כיצד הם יכולים להתקדם בתוך הארגון, האם עבודתם מוערכת, האם יש להם פוטנציאל קידום, וכד'. מערכות תקשורת אנונימיות מאפשרות לעובדים לבקש ולקבל משוב ולשאול שאלות אנונימיות, על מנת שלא להיות נבוכים בשאלותיהם. בנוסף באמצעות המערכת הזו הם יכולים לספק משוב למנהלים שלהם בצורה אנונימית מבלי ההכרח להיחשף.

הימנעות מהתערבות בעבודה

אחד הדברים שיותר מסתכלים ומנמיכים את העובדים הוא, התערבות שוטפת בעבודה שלהם. כשאתם מגייסים עובדים עליכם לצאת מנקודת הנחה שמדובר בעובדים עצמאיים שיכולים לעשות את עבודתם בעצמם, ואתם שם רק על מנת לכוון ולסייע בעת הצורך. על מנת להבטיח את שימור העובדים, הימנעו מלהתערב בעבודתם בשוטף, לבחון את היעדים שלהם בכל רגע ולהלחיץ אותם בלוחות הזמנים. ספקו להם עצמאות ותנו להם את האפשרות לצמוח.

שקיפות

שקיפות בחברה היא אחת הדרכים היעילות ביותר לשמר עובדים. עובדים רוצים להיות חלק ממשהו גדול ולהרגיש שייכים, והם לעולם לא ירגישו שייכים כשמידע לגיטימי מוסתר מהם. את יעדי החברה, המטרות הקרובות, ההישגים, הכישלונות, המצב הכספי והתכניות לעתיד – את כל אלו יש לשתף עם העובדים ולתת להם את אפשרות התגובה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה