אל תוותרו על המגע האישי

אל תוותרו על המגע האישי

האם מחלקת משאבי אנוש הטכנולוגית והאנליטית של ימינו מאבדת את המגע האישי עם העובדים?

שיתוף
מגע אישי עם העובד

מגע אישי עם העובד

טכנולוגיית משאבי אנוש נגישה כיום לכל עובד בכל פונקציה במחלקת משאבי אנוש. תוכנות מבוססות ענן הזמינות כיום לכל ארגון במודל ה-SaaS ׁ(השירות כתוכנה) הפכו לכלי עבודה בסיסי מובן מאליו. מדו"חות שכר ועד להערכות עובדים דרך סינון קורות חיים, כל פונקציה קיבלה את הממשק שלה והדרישה לפתרונות תוכנה עבור מחלקות משאבי אנוש הפכה להיות אחד הטרנדים החמים ביותר בעולם ה-IT של ימינו.

אז למרות שהתוכנות מאפשרות לנו כמנהלי משאבי אנוש להיות יותר: אסטרטגיים, אנליטיים, אפקטיביים, חסכונים, מתקדמים ובכלל אנשים שמדברים את השפה העסקית של הארגון בזכון מערכות – מנהלי משאבי אנוש בכירים במשק מביעים חשש מפני 'סוף עידן המגע האישי'.

ממאמר שהתפרסם באתר משאבי אנוש HRMAsia עולה כי מנהלי משאבי אנוש בכירים מברכים על הפיתוח הטכנולוגי והשפע הקיים היום על המדפים אבל פוחדים מההשלכות של הפיכת מחלקת משאבי אנוש ל-Technology oriented עד כדי כך שהמחלקה תאבד את הקשר הכה מיוחד וחשוב עם העובדים והמנהלים. אז נכון שתוכנות משאבי אנוש הן כבר מזמן לא בגדר nice to have אלא must . על רקע המעבר לתוכנות ושדרוג התוכנות, חשוב לעצור את העשייה ולראות שבתוך כל התהליך הזה אין ויתור (בהווה ו/או בעתיד) על המגע הבין-אישי. איך בדיוק עושים זאת?

בחברת HeidelbergCement המייצרת מלט ובטון לתעשיית הבנייה בעולם, אימצה מחלקת משאבי אנוש שיטה המשלבת תוכנה ומגע אדם לניהול ההון האנושי. כך לדוגמה מחלקת משאבי אנוש אמנם עושה שימוש נרחב בתוכנת משאבי אנוש בתהליך הערכת עובדים – אולם התהליך המחשובי לא עומד בפני עצמו. כל מנהל מחויב להיפגש עם העובדים שלו לשיחה אחד-על-אחד כחלק מתהליך ההערכה וכן הוא מחויב להיפגש עם כל עובד לתת לו את המשוב באופן אישי. כך מרבית העבודה (של איסוף הנתונים, דירוג, ניקוד, ניתוח סטתיסטי, הנפקת דו"חות ועוד) נעשית על ידי התוכנה אבל המנהלים ומנהלי משאבי אנוש עדיין עומדים בקשר ומתווכים בין התהליך לבין העובדים עצמם.

בנוסף על המפגשים האישיים בין המנהל לעובדים, צוות משאבי אנוש נפגש עם המנהלים לפגישות אחד-על אחד על בסיס קבוע כדי לעבור איתם על התרשמויות מעובדים, עמידה ביעדים, בעיות, שביעות רצון כללית ועוד.

חברות רבות רואות כיום בתוכנה גורם שחוסך במשאבים ועל כן מפנה משאבים לטיפול בגורם האישי. מנהלת משאבי אנוש בארגון גלובאלי אמרה בריאיון לאתר HRMAsia: "הטכנולוגיה מאפשרת לנו להיות אפקטיביים יותר, לקצר תהליכים, להגיע לרמה גבוהה יותר של דיוק בפרק זמן קצר יותר. אנחנו נשענים על הטכנולוגיה בין היתר כדי לחסוך זמן ואת הזמן הזה חשוב להשקיע במקום שבו הטכנולוגיה לא יכולה לעזור ובטח שלא יכולה להחליף אותנו – בתקשורת עם העובדים והמנהלים. לכן, כל דקה שהטכנולוגיה מפנה לנו צריכה להיות דקה שאנו מנצלים לטובת הקשר האישי בארגון.

"נכון שיש פורטל ארגוני שמאפשר לנו לתקשר עם עובדים בארגונים בינוניים וגדולים ויש פעילות תקשורתית ענפה ברשת בכלל, עדיין חשוב לקיים מפגשים ואירועים חברתיים שמפגישים את העובדים והמנהלים פנים-אל-פנים."

כל כך קל, צפוי וכמעט מתבקש לוותר על המגע האישי כשיש לנו תוכנות שעושות 'הכל'. כך שאחד האתגרים הגדולים ביותר הניצבים בפני מחלקת משאבי אנוש כיום הוא להדביק את הפער הטכנולוגי מבלי לוותר על המגע האישי.

כנס טכנולוגיות משאבי אנוש HR-Tech יוצא לדרך ומזמין אתכם להתעדכן! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה