שיתוף

עבודה מהבית או מרחוק היא מאוד פופולרית היום ומיליוני עובדים ברחבי העולם מסווגים את עצמם כיום כעובדים מרחוק, ומעסיקים ועובדים כאחד נהנים ממערכות יחסים אלו. עם זאת, עבודה מרחוק אינה מתאימה לכל אחד.

לא כולם מתאימים לעבודה מרחוק ומנקודת המבט של המעסיק שרוצה לאפשר זאת, חשוב לדעת אילו כישורים נדרשים מאדם שיכול לבצע עבודה איכות מהבית.

על פי סקר גאלופ שנערך לאחרונה, 37 אחוזים מהעובדים בארה"ב מדווחים כי הם עובדים מהבית. מספר זה עלה מ -30% בעשור האחרון והוא גדול פי ארבעה מאשר 9% שעבדו מביתם בשנת 1995.

גידול זה של מספר העובדים מרחוק הביא לשיפורים טכנולוגיים רבים שיתמכו בכך. מעסיקים מזהים מספר יתרונות שמתקבלים בהעסקת עובדים מרחוק. להלן כמה מהם:

פרודוקטיביות מוגברת. עובדים מרחוק הם למעשה יותר פרודוקטיביים מאשר עמיתיהם למשרד. כך על פי סקר שנערך לאחרונה שמראה כי 53 אחוזים מהעובדים מרחוק שנסקרו אמרו כי הם נוטים יותר לעבוד שעות נוספות, בהשוואה ל -28 אחוזים בלבד מהעובדים מהמשרד. עובדים מרחוק ציינו גם שהם מתמודדים עם פחות הסחות דעת של עמיתים לעבודה, אשר יש להן השפעה על התפוקה היומית.

חסכון בעלויות. כאשר העובדים עובדים מרחוק, כולם חוסכים כסף. עסקים חוסכים בממוצע 10,000 דולר בשנה בעלויות הנדל"ן, בעוד העובדים עצמם חוסכים כ- 5,240 דולר בהוצאות. זה מספיק כדי להפוך את כולם למאושרים.

פחות תחלופה. תחלופת עובדים היא יקרה ומתסכלת ופוגעת ביכולת של המעסיק להתמקד במשימות מניבות הכנסות, לצד אפשרות פגיעה במוניטין של החברה בקרב המועמדים. למרבה המזל, 95 אחוזים של מעסיקים שנסקרו אמרו כי לעבודה מהבית יש השפעה חיובית על שיעורי שימור העובדים.

הסיבות לעבוד מרחוק הן רבות ומוצדקות ומספקות יתרונות הן למעסיק והן העובד, מה שהופך את העניין לתועלתי עבור כל המעורבים.

אילו כישורים נדרשים מעובדים מרחוק?

מוטיבציה עצמית

אמנם ישנן דרכים רבות להניע עובדים במשרד, אך הרבה יותר מאתגר להניע עובדים מרחוק. לכן זה מאוד חשוב עבור עובדים מרחוק שתהיה להם מוטיבציה עצמית עצמאית. הם צריכים להיות מסוגלים להישאר מונעים ופרודוקטיביים במשימה ולפעול מבלי לאבד את האנרגיה שלהם.

משמעת

בעוד עובדים מרחוק אולי לא צריכים להתמודד עם הסחות דעת הקשורות לעמיתים בעבודה ודרמות במשרד, הם עדיין חשופים להסחות געת משלהם, במיוחד אלו שעובדים מהבית. אם זה הילדים שחוזרים מבית הספר והגנים, מבקרים שדופקים בדלת, בן הזוג שחוזר מהעבודה, וכד'. לכן המשמעת היא מאפיין חשוב ביותר. עובדים מרחוק חייבים להיות מסוגלים לישון מספיק, לקבוע מועדים לזמן העבודה ולזמן המשפחה ולעמוד בהם.

מיומנויות תקשורת

כיוון שעובדים מרחוק לא מבלים זמן רב במשרד, הם צריכים להיות מאוד תקשורתיים. עליהם להיות מיומנים בהעברת הודעות וקבלת מסרים מהחברה, במיוחד בעבודה על פרויקטים משותפים. עליהם לדעת להעביר את הסטטוס של העבודה שלהם והפרויקטים בהם הם מטפלים ולהבין היטב את ההנחיות שמקבלים מהמנהלים ומהקולגות במשרד.

ניסיון בעבודה מרחוק

אמנם זו לא דרישה, אבל בעת גיוס עובדים לעבודה מרחוק, מומלץ לקלוט עובדים שכבר מנוסים בעבודה מרחוק ויודעים כיצד להתנהל באופן עצמאי. כך, למעומדים שלכם כבר יש הבנה בסיסית של איך זה נראה לעבוד באופן עצמאי.

ידע טכני

לבסוף, עובדים מרחוק צריכים להתמצא היטב בטכנולוגיה כיוון שהם יבלו את מרבית זמנם בעבודה על מחשבים והתקנים אחרים. לכן, הם צריכים להבין כיצד להשתמש בתוכנות חשובות וביעילות גבוהה ביותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. מעניין שכל הפרסומים לגבי עבודה מהבית אינם על ישראל.
    השאלה העקרית במימוש סוג כזה של עבודה בישראל, היא איך המעסיק לא מסתבך עם ההסתדרות ובתי משפט לגבי זכויות עובדים אם המדד לשכר בעבודה מהבית היא הפרודוקטיביות של העובד.

השאר תגובה