שיתוף

בחודשים הקרובים, עם היציאה ממשבר הקורונה, יתחילו מנהלי משאבי האנוש להיות מוצפים באימיילים עם קורות חיים של מועמדים.

בין אם מדובר בעובדים שהיו בחל"ת בחברה אחרת וגילו שאם יחזרו אליה יופחת שכרם ועל כן העדיפו להתפטר בדין מפוטר ולקבל את השלמת הפיצויים, ובין אם מדובר בעובדים שפוטרו מחברות אחרות או עובדים שבעקבות ארועי השנה האחרונה החליטו לבצע הסבת מקצוע.   

העומס צפוי להיות חסר תקדים לעומת כל מה שהיה בעשור האחרון. ומנהלי משאבי האנוש יצטרכו להיות מסוגלים לקרוא הרבה מאוד קורות חיים, במהירות, ולגלות בתוכם את המועמדים המתאימים להם ביותר.

יצויין, כי לא כדאי לפספס קורות חיים, כי יתכן שדווקא כאשר מנהל משאבי האנוש החליט להפסיק לקרוא, ברשימה שהוא משגר לפח האשפה של האימייל נמצא טלנט החלומות.

מנגד, יהיו הרבה מאוד קורות חיים שלאחר קריאה מהירה שלהם יגיעו מנהל הגיוס או מנהל משאבי האנוש למסקנה שהוא לא מתאים למשרה שרציתם לאייש.

כאן, במקום לשלוח לו אוטומטית תשובה שלילית, כדאי לנסות להתעמק בקורות החיים ולנסות למצוא בהם אופציות אחרות לשילוב המועמד בחברה.

גם אם המועמד הספציפי אינו מתאים למשרה שעל הפרק, יתכן שאם תשללו אותו תפספסו מועמד מצויין, שמתאים מאוד לתפקיד אחר בארגון. ויתכן גם שיש לו ניסיון בתחומים ובנושאים שהוא כלל לא חשב להציג בראש הרשימה של תחומי הניסיון שלו.

אלא שעם כל ההצפה הצפויה להגיע אל האימיילים של מנהלי משאבי האנוש, לא בטוח שאופציה זו של התעמקות בקורות החיים היא אכן מציאותית.

אם כן, איך ניתן לאתר את הטובים ביותר והמתאימים ביותר שבין המועמדים, כולל אלו שנמצאו לא מתאימים למשרה שאוה אתם רוצים לאייש ואיך ניתן לשדך בינם לבין תפקידים אחרים, אשר להם הם כן מתאימים.

כאן נכנסת לתמונה האוטומציה והבינה המלאכותית. כלומר, במקום שמנהל משאבי האנוש יבזבז זמן יקר בקריאת כל עמוד וכל שורה בקורות חיים, יהיה זה רובוט שיעבור על קורות החיים.

הרובוט יחפש את מה שהוגדר לו מראש. לכן כדאי להגדיר לו מיומנויות נדרשות, ופחות משרות ספציפיות עם דרישות ספציפיות.

יתרה מכך, רובוט המבוסס על בינה מלאכותית יוכל לעשות הצלבות בין מגוון צרכי הארגון בכל החטיבות, המחלקות, האגפים והצוותים, לבין כל משפט בקורות החיים.

תחילה יעבור הרובוט משולב הבינה המלאכותית על קורות החיים לצורך מיון ראשוני וליצירת כרטיס אישי המחולק לקטגוריות, כולל ניסיון בעבודה בתחומים שכלל אינם קשורים למשרה שעבורה מחפשים.

לאחר מכן תבצע הבינה המלאכותית פיתוח של קורות החיים על פי הקריטריונים הנדרשים לארגון.

גם כאן, אם יוגדרו לו רק הדרישות הספציפיות למשרה כזאת או אחרת, הוא ידלג על מועמדים מוכשרים אחרים שמתאימים לתפקידים אחרים.  

לכן כדאי להגדיר לו טבלה של סוגי מיומנויות, יכולות וסוגי ניסיון, הכוללת את כל סוגי הפעילות ותחומי העיסוק של הארגון.

בעזרת טבלה שכזאת יכולה הבינה המלאכותית למצוא מועמדים שמתאימים לתפקידים שונים לחלוטין מזה שנדרש לצורך המשרה המבוקשת.

המשמעות היא ששימוש נכן וחכם בבינה המלאכותית בעת מיון מועמדים, חייב לכלול את כל סוגי המועמדים, את כל הדרכים והניסוחים בהם מועמדים מגדירים את הניסיון וההכשרות שלהם, את כל סוגי הניסיון וההכשרה הנדרשים בארגון ואת כל הצרכים הנוכחיים והעתידיים של הארגון.

מערכת יעילה ומתקדמת של בינה מלאכותית תדע לבצע הצלבות בין כל הקריטריונים הללו ותדע לאתר לא רק את המועמדים המתאימים ביותר למשרה הפנויה המבוקשת, אלא גם את המועמדים שיתאימו לתפקידים אחרים במחלקות ואגפים אחרים של הארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה