שיתוף

"אנחנו נפגשים עם הלקוח בכמה מפגשים שבמהלכם מתבצעת הגדרה מדויקת של תיאור התפקיד, כולל הרקע, הידע, הניסיון, האישיות של המועמד, סט היכולות והמיומנויות שנדרשות לתפקיד ועוד", אומרים שלי זילברשטיין ודודי ענבר, מנכלים משותפים בחברת RampUp, בשיחה עם HRus, בהמשך לכתבה: איך שירות searching יכול לחסוך לכם זמן יקר והרבה כסף.

"כמו כן מגדירים את התפקיד מבחינת תחומי אחריות, ניהול, ממשקים, בכירות וההשפעה על האסטרטגיה, אילו תוצרים נדרש בעל התפקיד לייצר וכו.

"לאחר מכן אנחנו מגדירים גם את ה-KPI – Key performance Indicator להצלחה בתפקיד, מנסים לאתר אילו 'באז וורדס' צריך לחפש ואילו מילות מפתח אנחנו רוצים שיעלו בחיפושים ברשתות".

כמו למשל?

"למשל טכנולוגיות רלוונטיות, סביבות פיתוח, שמות של חברות רלוונטיות שמהן עובד כזה יכול להגיע, אוניברסיטאות מסוימות, יחידות צבאיות מובילות בתחומי הטכנולוגיה שבוגריהן הם מהטלנטים המבוקשים ביותר כיום וכדומה".

מהו השלב הבא?

"לאחר שביצענו עבודת עומק במסגרתה הגדרנו במדויק את הפרופיל של המועמד, ולאחר למידת החברה, שוקי היעד, המשקיעים, המתחרים, האסטרטגיה וכו, אנחנו מאתרים כמה פרופילים ברשתות החברתיות על פי תיאור התפקיד שהוגדר.

"בשלב זה שולחים ללקוח את קורות החיים של המועמדים הרלוונטיים, במטרה להגיע לדיוק נוסף, וכדי לוודא שזהו אכן הפרופיל הנדרש.

"לאחר מכן, כאשר אנו מקבלים מהלקוח פידבק שזהו בדיוק הפרופיל הנדרש, אנחנו עוברים לשלב הבא של איתור המועמדים הרלוונטים. על פי פרופילים ברשתות החברתיות אנחנו מרכיבים רשימת מועמדים פוטנציאלים ויחד עם הלקוח מדייקים את הרשימה ומקבלים פידבק לגבי אותם מועמדים ברשימה הראשונית.

"בשלב הבא אנחנו מבצעים ראיונות עומק, טלפונים ופרונטליים, ובעקבותיהם מרכיבים רשימה מקוצרת של מועמדים סופיים. כלומר, מגישים ללקוח קורות חיים של שניים עד ארבעה מועמדים, כולל חוות דעת מפורטת.

"כעת הלקוח מתחיל את התהליך אצלו בארגון כולל ראיונות וכו, וגם את התהליך הזה אנחנו מלווים ומשמשים כיועצים, ולעיתים כמגשרים, בודקים ממליצים, שותפים בתהליך המשא ומתן, ועד לחתימת חוזה העבודה המיוחל וקליטת המועמד בחברה".

תוכלו לספר על סיפור הצלחה מעניין בו הייתם מעורבים?

"כיום אנחנו נמצאים לקראת סיום של תהליך חיפוש שהחל לפני מספר חודשים לתפקיד של סמנכ"ל Data Science, עבור חברת סטארט אפ מצליחה מאוד שגייסה כבר כמה מאות מיליוני דולרים.

"החברה עברה שינוי ארגוני ולשם כך חיפשה סמנכ"ל Data Science. קיבלנו את הפנייה לביצוע ה- searching לאחר שהחברה עצמה ניהלה חיפוש. הם ראיינו ופגשו עשרות מועמדים. אלינו הם פנו כאשר לא הצליחו לגייס אף אחד.

"צריך להבין שאין הרבה אנשים שמתאימים לתפקיד שכזה בארץ. מספר המועמדים המתאימים מגיע לעשרות בודדות של אנשים. לקחנו על עצמנו את המשימה בשלב מאוד מאתגר.

"הצלחנו להביא לתהליך עוד שורה של מועמדים רלוונטים שמתוכם היו שני מועמדים סופיים. כל אחד מהם הגיע מחברה גלובלית מפורסמת וידועה. כעת נמצאת החברה בישורת האחרונה לקראת חתימה עם אחד המועמדים. לצורך זה ליווינו לאורך כל התקופה את המועמדים ואת המנהלים בחברה.

"היופי בתהליך הזה הוא שהצלחנו להגיע למועמדים וזיהינו מה עובד אצלם, כדי להעביר אותם מחברה לחברה וחשוב להדגיש שזה לא תמיד השכר והתנאים הנילווים.

"הגענו למועמדים שעבדו בחברות מאוד מפורסמות ומפנקות עם שכר גבוה מאוד. מדובר באנשים שמרוויחים שכר מאוד גבוה ונהנים מהטבות מפליגות.

"הצלחנו לזהות גורמים ורצונות אישיים אחרים שהם מעוניינים בהם, שהביאו אותם להיכנס לתהליך ולהגיש את מועמדותם לתפקיד למרות שהשכר המובטח אינו עמד בקנה אחד עם המשכורת הנוכחית שלהם".

טיפ או תובנה שתוכלו לחלוק עם מנהלות משאבי אנוש:

"בשנים האחרונות אנו רואים קרב עיקש בין חברות, המשקיעות מאמצים ומשאבים רבים, כדי לגייס ולהביא לשורותיהם טאלנטים לארגון. המשמעות היא שאנו כנציגי החברה, האחראים על מציאת אותו פינק יוניקורן מיוחד וחמקמק, צריכים לפנות למועמד מתוך גישה של מה יצא לו מהמעבר לחברה אחרת –  what is it in for you.

"מנהלות ומנהלי משאבי האנוש והמגייסות\ים בארגונים צריכות\ים לחזור ולהדגיש למועמד מה הוא ירוויח מהעבודה בארגון שלהם. זה יכול להיות בגלל סביבה טכנולוגית מתקדמת וחדשנית, מסלולי פיתוח קריירה אישיים, זמן עבודה גמיש, אפשרות להשפיע על קבלת החלטות בחברה, חשיפה לשווקים חדשים וכדומה.

"הימים בהם שכנענו מועמדים בזכות משרדים מפוארים, אירועי חברה נוצצים, או מגלשה במסדרון עברו חלפו. כל אלו כבר לא מספיקים. ה-EVP  – Employer Value Proposition, כיום עובר כמו הרבה דברים אחרים פרסונליזציה.

"היו ספציפים ומדויקים, הרכיבו הצעת ערך ייחודית ואמיתית המשקפת את יתרונות החברה שלכם, והמועמדים הטובים ידעו להתחבר אליכם דרך הצרכים הייחודיים להם".

לכתבה הראשונה בסדרה: איך שירות searching יכול לחסוך לכם זמן יקר והרבה כסף.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה