שיתוף

נראה כי האתגר הבוער ביותר כיום הוא נטישת עובדים עוד בטרם הספיק הארגון להפיק את המיטב והמירב מההשקעה שלו בהם. לכאורה, נראה כי אין כדאיות כלכלית בהשקעה רבה מדי בהכשרת עובדים שממילא עלולים לעזוב עוד בטרם מיצו בחברה עצמה את הידע שרכשו בתוכניות ההכשרה של החברה.

הפרדוקס הוא שארגון שלא משקיע הכשרות בעובדים שלו עלול לא רק לגרום בכך לנטישתם מוקדם יותר מהמועד בו היו נוטשים אילו היו מקבלים תוכניות הכשרה מהארגון.

יתרה מכך, ארגון שלא מאפשר לעובדיו לקבל הכשרות שיקדמו אותם ברמה המקצועית, יאלץ להתמודד עם עובדים שחסרה להם המיומנות הנדרשת.

אין ספק שהנכס החשוב ביותר של כל חברה, ומנוע הצמיחה החשוב ביותר הם העובדים. אין זה סוד שחברות לא יוכלו להגיע להישגים, אילו לא היו להן עובדים מוכשרים ומיומנים.

כך יוצא, שחברה שמשקיעה הכשרות בעובדיה עלולה להפסיד את ההשקעה כאשר הם עוזבים אותה עוד בטרם מיצו את ההכשרה והניבו לחברה את התוצאות המקוות, וחברה שאינה משקיעה הכשרות בעובדיה (או שהשקיעה בהכשרות אבל לא מספיק), לא תוכל לקטוף פירות משום שלא יהיה מה לקטוף.

התשובה ככל הנראה טמונה במידת המחוברות והנאמנות של העובדים לארגון. סקר של גאלופ מגלה, כי כ-33% בלבד מהעובדים בארה"ב, וכ-15% בלבד מהעובדים ברמה הכלל עולמית, מדווחים את מידה רבה של מחוברות לארגון, ומבצעים את תפקידם בלהט וברמת מחויבות גבוהה, באופן שמניב את התוצאות המקוות. עוד מגלה הסקר, כי כאשר רוב עובדי הארגון אינם מחוברים, הדבר ניכר בביצועים.

מחקרים מראים כי השקעה בעובד מגבירה את מידת המחוברות שלו לארגון ומאפשרת לארגון לגרום לו להשאר לאורך זמן רב יותר.

וכדי להגביר את מידת המחוברות יש צורך בכמה מרכיבים שהראשון והבולט ביותר בהם הוא ההכשרה ואפשרויות הצמיחה והקידום של העובד בתוך הארגון.

עוד מתברר, כי העובדים כיום לא מגיבים היטב לדרישות או הוראות שמונחתות עליהם מלמעלה. במקום זאת, מנהלים חייבים ללמוד לעבוד יחד עם העובדים שלהם, בדומה למנטור, מאמן או מורה.

ארגונים יכולים לתמוך בצמיחת עובדיהם על ידי יצירת תרבות ניהול המעודדת תקשורת והדרכה. מנהלים לא צריכים לחשוש לשאול את העובדים אם הם זקוקים לעזרה, והם צריכים לשמוח על ההזדמנות להעביר על מיומנויות והידע לעובדים שלהם.

ברוב המקרים, נושא הפיתוח המקצועי וההכשרות הם בדרך כלל משימה המוטלת על המנהלים הישירים. לכן, שימת דגש על תרבות ארגונית של אימון והדרכות היא דרך מצוינת לעודד את צמיחת העובדים.

אחת הדרכים לסייע לכל עובד להצליח בקריירה שלו בארגון היא להתאים לכל עובד מיומנויות רכות, תוך התייחסות לתכונות האישיות ולמאפיינים של כל עובד, (שלא במישור הטכני).

מיומנויות אלה יכולות לכלול, בין השאר, תחומים כמו ניהול זמן, האצלת סמכויות, הקשבה אקטיבית ותקשורת. ארגונים המציעים הכשרה ומשאבים חינוכיים לפיתוח מיומנות רכות יכולים ליצור הגדלת הפרודוקטיביות של הצוות כולו, ולא רק של עובד ספציפי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה