שיתוף

נהוג להפריד בין מותג המעסיק למותג המסחרי, משום שכל אחד מהם נראה כשייך לתחום אחר ולכל אחד מהם יש קהל יעד שונה.

מותג מעסיק חיובי נועד למשוך מועמדים טובים לחברה ולשמר את עובדי החברה, והמותג המסחרי נועד למשוך אל החברה את קהל הלקוחות שלה ולשמרם.

בכל הקשור למותג המסחרי, ארגונים נוטים להתמקד בצרכי הלקוחות ובמידת שביעות הרצון שלהם, ולפעמים זה נעשה על חשבון העובדים.

הסיבה לכך היא שרוב הארגונים מניחים שהתמקדות בצרכי הלקוחות היא תוצאה של חוש עסקי טוב.

דבר נוסף שכל ארגון יודע הוא שכאשר עובדים מאושרים בעבודתם, וחשים שהארגון רואה אותם ומאפשר להם לבטא את עצמם בעבודה, יש לכך תוצאות חיוביות על מידת המוטיבציה של העובדים ורצונם לתרום לארגון.

אלא שבמקרים רבים, הנהלות של ארגונים לא רואות את הקשר.

כלומר, הנהלות של חברות לא תמיד רואות את הרלוונטיות המעשית של עובדים מאושרים ובעלי מוטיבציה להשגת המטרות העסקיות המיידיות וארוכות הטווח של הארגון. וזו טעות.

המציאות בשטח היא שמותג המעסיק, כלומר, הדרך שבה העובדים הקיימים והפוטנציאליים רואים את הארגון כמקום עבודה טוב, הוא המניע הישיר שמביא לתוצאות עסקיות, לא פחות משירות לקוחות טוב ולא פחות מאנשי מכירות מקצועיים ומעולים.

מותג מעסיק חיובי וחזק לא רק מסייע לארגון למשוך אליו טלנטים מבוקשים ולשמר אותם, ובכך לשרת טוב יותר את הלקוחות, אלא גם הופך את המותג המסחרי הכולל לאטרקטיבי יותר עבור הצרכנים עצמם.

בשורה התחתונה, עובדים מרוצים יוצרים לקוחות מרוצים. עם זאת, נראה שמעסיקים רבים אינם מודעים למידת הקשר בין השניים.

יתרה מכך, לעתים קרובות נראה שמעסיקים רבים לא זוכרים באיזו מידה חווית העובד יכולה להשפיע מותג המעסיק בעידן זה של הרשתות החברתיות.

במהלך האינטראקציה עם העובדים, הלקוחות יכולים לקבל תחושה מאוד ברורה לגבי מהי חווית העובדים של העובדים בארגון.

פרט חכך, יש לא מעט לקוחות פוטנציאלים שמחפשים חוות דעת על בית עסק לפני שהם רוכשים ממנו. חלק מחוות הדעת הללו הן של העובדים על חווית העובד שלהם.

בסיכומו של דבר, פרט לאיכות השירות שלקוחות מקבלים מעובדים שחווים חווית עובד חיובית, יש לקוחות רבים מאוד שאכפת להם מהדרך שבה הארגון מתייחס לעובדים שלו. זו סיבה נוספת לכך שיש לכך ביטוי בתוצאות העסקיות.

ממחקרים שבוצעו בארה"ב בנושא מותג מעסיק עולה, כי כ-64 אחוזים מהצרכנים הפסיקו לרכוש מוצר לאחר ששמעו שהחברה מתייחסת לעובדים בצורה גרועה.

בין אם על ידי התבוננות, שמועות מפה לאוזן או ביקורות ברשתות החברתיות, הקהילה רואה את הדרך בה הארגון מתייחס לעובדים ויש לכך השפעה לא קטנה על החלטתם לרכוש מהחברה מוצרים ושירותים או לא.

מהמחקר עולה, כי רוב המנהלים הבכירים בחברות מבינים זאת. כ-96 אחוזים מסכימים שמותג המעסיק והמוניטין יכולים להשפיע לחיוב או לרעה על ההכנסות.

הקשר בין המוניטין של החברה כמותג מסחרי לבין נאמנות הלקוחות צפוי להתחזק מאוד בשנים הקרובות, ככל  שהטכנולוגיה תמשיך להתקדם וככל שיותר אנשים מהדורות הצעירים הופכים לצרכנים העיקריים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה