שיתוף

אם נבודד את השפעתו של מרכיב משבר הקורונה על מצב שוק העבודה ניתן לראות כי בכל עת, ובפרט בתקופה שבה כל כך הרבה עובדים מהבית, למנהלי חברות חשוב לדעת מהי מידת המחוברות, הנאמנות, המחוייבות והמוטיבציה של העובדים כלפי החברה שבה הם מועסקים.

לשם כך, מנהלי משאבי האנוש נדרשים למצוא כמה דרכים שבאמצעותן ניתן לאמוד מה באמת חשוב לעובדים שלהם ומה באמת משפיע על הביצועים שלהם.

ראשית, סקרי מחוברות עובדים המבוססים על ראיות ומודדים באיזו מידה העובדים ממצים את מלוא הפוטנציאל שלהם ומצליחים לפרוח ולשגשג בארגון.

שנית, יש לבדוק באיזו מידה ניתן לשלב פרקטיקות של מחוברות עובדים וחוויות עובדים חיוביות.

בנוסף, סקרי מחוברות עובדים צריכים לבטא לאפשר למנהלי משאבי האנוש גישה קלה ופשוטה למדד הפוטנציאל המלא של העובדים בכלל וכל עובד בפרט.

כפי שכבר כתבתנו כאן, מסקרי מחוברות עובדים שנערכים מדי פעם על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי רק כ-35% מהעובדים בארגונים חשים מחוברות עובדים במידה גבוהה.

זאת, בעוד שכ-13% מהעובדים חשים מנותקים לחלוטין באופן אקטיבי. באמצע, בין אלה לאלה נמצאים כ-52% מהעובדים שחשים אדישים ובלתי מחוברים לארגון.

המשמעות היא שבעוד שכ-35% מהעובדים הינם מעורבים מאוד בפעילות הארגון, חשים נלהבים מעבודתם ולהוטים לבצע את תפקידם, הרי שכ-13% מהעובדים שחשים מנותקים, נמצאים למעשה במצב בו הם סובלים וחווים חווית עובד שלילית.

כ-52% הנותרים (שאינם חשים מחוברים לארגון), מבצעים את עבודתם משום שאין להם ברירה אבל בשל תחושת חוסר המחוברות, אינם מסוגלים לתרום את המירב והמיטב מעצמם.

ממחקרים שבוצעו בארה"ב על ידי חברות מחקר אחרות עולה, כי ארגונים בארה"ב השקיעו ומשקיעים (בנטרול השפעת משבר הקורונה) כ-720 מיליון דולר בשנה על הגברת מחוברות העובדים.

אם כן, איך קורה שלמרות ההשקעה הרבה, עדיין כל כך מעט עובדים חשים מחוברים לארגון.

חוקרים מובילים בפסיכולוגיה ארגונית ביקרו סקרי מעורבות עובדים במשך מספר שנים ואמרו שמדובר במושג ישן עם הגדרה לא ברורה, תוצאות לא מוכחות ומנוהל באמצעות פרקטיקות וטכנולוגיה מיושנות.

כל ארגון צריך להגדיר לעצמו איך הוא רואה את המושג מחוברות עובדים ומה הוא אומר מבחינתו.

הרעיון הוא להגדיר את המושג מחוברות עובדים עבור כל ארגון באופן שמתוך ההגדרה ניתן יהיה להגביר את מעורבותם של העובדים במשימות והמוטיבציה שלהם.

בעקרון, עובדים שחשים מחוברים לארגון הם עובדים שחשים התלהבות לבצע את תפקידם ולהצטיין במה שהם עושים, כמו גם להוות השראה לאחרים.

בנוסף, מידת מחוברותם של העובדים אמורה למנף את נקודות החוזק שלהם, את הערכים שלהם ואת הלהט שלהם לביצוע המשימות.

כדי לאמוד את מידת המחוברות של העובדים יש להתמקד בנושאים שמאפשרים לטפח את העובדים, לבדוק איך ניתן למנף את נקודות החוזק והכישורים שלהם, ולבחון איך ניתן לסייע להם לשגשג ולהצליח.

כאשר עובדים מסוגלים למנף את נקודות החוזק האישיות שלהם במסגרת תפקידם בארגון, יש סיכוי גבוה יותר שהם יחושו מוטיבציה, מחוברות, נאמנות, מחוייבות והגשמה עצמית.

 

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה