שיתוף

פלטפורמות של בינה מלאכותית נכנסות כיום לכל היבט של עסקי הארגון. במשאבי אנוש הבינה המלאכותית מפשטת הליכי גיוס, מאפשרת לנבא אילו עובדים שחוקים, אילו עובדים שוקלים לעזוב, מהו השכר האידיאלי ומהן ההטבות האידאליות לעובדים וכו.

השאלה הגדולה היא האם ניתן לסמוך על הבינה המלאכותית שתבדוק מי הם המועמדים המתאימים ביותר לארגון.

גיוס עובדים הוא נושא שדורש השקעה של הרבה מאוד זמן ומאמצים. לכן מנהלי משאבי אנוש מעדיפים למצוא כל כלי שיסיע להם להקל על התפעול והתקציב, כולל בינה מלאכותית.

עם זאת, כמו בכל טכנולוגיה, יש לשמור על מנהל אנושי כדי לספק את ההקשר ולוודא שהפעולות שהבינה המלאכותית מבצעת, מתיישבות עם האסטרטגיה של הארגון ועם דיני העבודה. בלי אנשי משאבי אנוש, האוטומציה עלולה להוביל לפרקטיקות של חריגה מהאסטרטגיה והטיה לא מכוונת.

אם ניקח את תחום גיוס העובדים ושילוב בינה מלאכותית בהליך, ניתן לראות שבסופו של דבר, ההחלטות מתקבלות על ידי בני אדם, גם אם הן מונחות על ידי הבינה המלאכותית.

הבינה המלאכותית והרובוטיקה מייצרות תובנות שמקורן באלפי נקודות נתונים, כדי לדייק בגיוס ולקצר תהליכים.

מיון של הרבה מאוד מועמדים הוא הליך שגוזל זמן רב וללא בינה מלאכותית, הוא מתארך מעבר לרצוי.

בנוסף, הבינה המלאכותית יכולה להרחיב את מקורות הגיוס גם על ידי הרחבת מאגר המועמדים במישור הגיאוגרפי וגם על פי תיאור התפקיד.

כאשר יש התאמה למערך הנתונים שסופק, הבינה המלאכותית מספקת המלצות אוטומטיות המבוססות על הקריטריונים שהוגדרו, ומנהל משאבי האנוש או מנהל הגיוס צריך לבדוק אותם.

תהליך גיוס איטי מדי עלול לגרום לארגון להפסיד מועמדים לטובת ארגונים שהליך הגיוס שלהם מהיר יותר.

כדי לשמור על קצב רצוי של גיוס מועמדים, הבינה המלאכותית יכולה למיין ולהציג בפני מנהל משאבי האנוש רשימת מועמדים שנמצאים בעדיפות גבוהה, כדי לזרז את קבלת ההחלטות.

נושא נוסף שהבינה המלאכותית יכולה לסייע בו רבות הוא נושא קידום עובדים בתוך הארגון. הבינה המלאכותית יכולה לפעול ככלי לבדיקת הפרופילים של העובדים הקיימים של הארגון ובצע את הבדיקה של התאמתם הפוטנציאלית לקידום בתוך החברה.

קידום של עובד בתוך הארגון למשרה שנפתחה חוסך בעלויות הגיוס ובד בבד בונה את הנאמנות ומורל העובדים.

גם במקרה שעובדים מסויימים כלל אינם מחפשים קידום בנקודת זמן מסויימת, או שכלל אינן פונים לבקש קידום, הבינה המלאכותית יכולה לזהות את העובדים שניתן וכדאי לקדמם, ולאילו תפקידים.

הבינה המלכותית יכולה לספק למנהל משאבי האנוש גם תובנות שינחו אותו לקראת שליחת עובדים להכשרות בזמן שכדאי וצריך לשלוח אותם להכשרה שתגביר את המיומנויות שלהם ותטווה עבורם מסלול לקידום עתידי.

אין ספק שגיוס עובדים שהם העובדים הנכונים והמתאימים ביותר, הוא אחד האתגרים המרכזיים של הארגון.

בהיעדר הדרכה נכונה, זה כרוך בתהליך שעלול להיות ארוך למדי. בסקר שנערך בארה"ב נמצא, שכ-84% ממנהלי משאבי האנוש מאמינים שפלטפורמה של בינה מלאכותית תעזור להם להישאר תחרותיים בעתיד ותעניק לארגון שלהם יתרון בשוק העבודה.

עבור רבים, הערך של כלי גיוס בינה מלאכותית מצמצם במידה משמעותית את המשימות הניהוליות כמו מיון מועמדים והגדרת המועמדים שניתן לזמנם לראיונות.

הבינה המלאכותית מוכיחה את עצמה גם בכל הקשור לתקשורת שוטפת שמאפשרת לענות על שאלות שעשויות להיות למועמדים לגבי התפקיד, לגבי החברה וכו.

הבינה המלאכותית יכולה ליצור תרחישים ולעקוב אחריהם ועל ידי כך לבחור שאלות נפוצות, להתייחס אליהן, ובמידת הצורך להפנות לתגובה אנושית.

חיסכון בזמן וייעול הליך הגיוס הם שני מרכיבים שמאוד חיוניים בשוק התחרותי הקיים כיום. על ידי צמצום בחירת המועמדים על סמך הכישורים המפורטים ותיאורי התפקיד, יש תיאוריה להאיץ את תהליך הגיוס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה