שיתוף

כניסתן הנרחבת של מערכות לניתוח נתונים והפקת תובנות מהנתונים, מניעה קדימה ביתר שאת, את ההתמקדות של הארגונים בחווית עובדים חיובית.

המערכות הטכנולוגיות שמאפשרות למנהלי משאבי אנוש להשתמש בניתוח הנתונים כדי לאתר נקודות תורפה בארגון ולאתר נקודות נוספות שדורשות טיפול, מספקות למנהלי משאבי האנוש את האמצעים להעריך את האפקטיביות של יוזמות ממוקדות עובדים.

מאמצי הפקת התובנות סובבים בדרך כלל סביב נושאי הכשרה, חוויות עובדים, קידום עובדים, מידת המחוברות של העובדים לארגון ועוד.

היוזמות של מחלקת משאבי האנוש בכל הקשור לשיפור חווית העובדים, שואבות השראה משיטות שיפור חוויית לקוח, ואסטרטגיות המיועדות להתאמה אישית המשמשות בשיווק. המטרה היא להבין את העדפות העובדים ולעצב חוויות עבודה מותאמות אישית.

הדגש על יצירת סביבת עבודה חיובית נועד להגביר את שביעות הרצון והפרודוקטיביות של העובדים.

בשוק העבודה הנוכחי, חייב להיות דגש הולך וגובר על שיפור חווית העובדים בהיבטים שונים של חיי העבודה, כולל הכשרות, זרימת עבודה, תרבות ארגונית ופיתוח קריירה בהתאם לשאיפותיו וכישוריו של כל עובד.

השגת התובנות לגבי העובדים והעדפותיהם מאפשרת למנהלי משאבי האנוש ליצור סביבות עבודה מותאמות אישית בעלות השפעה חיובית על מחוברות העובדים, על רמת הביצועים שלהם, על המורל שלהם ועל מחוייבותם ונאמנותם לארגון.

הצפי הוא שבעתיד תגבר עוד יותר מידת ההסתמכות של מנהלי משאבי אנוש על מערכות ניתוח נתונים המפיקות תובנות הממוקדות בכל עובד.

מערכות אלה יאפשרו קבלת החלטות מושכלת הרבה יותר. לדוגמה, כאשר בוחנים העברת משרדים, מקבלי ההחלטות ישתמשו במיומנות, רמת הביצועים ונתונים נוספים, כדי לקבוע מי הם העובדים האידיאלים עבור המיקום החדש.

זאת ועוד, גם מערכות הבינה המלאכותית צפויות לקבל תפקיד הולך וגדל ביישומים של ניתוח נתונים מכוון עובדים.

מערכות הבינה המלאכותית יגבירו את התמיכה בקבלת החלטות על בסיס ניתוח נתונים ותהליכי חיזוי, ויאפשרו לארגונים לשפר את פעולות משאבי האנוש הכוללות שלהם.

אחד הגורמים שנמצאים כיום במוקד המטרות של ניתוח נתונים והפקת תובנות מהם הוא גיוון, שוויון, הכלה, והקניית תחושת שייכות לכל האוכלוסיות בארגון.

המערכות שמאפשרות את ניתוח הנתונים יכולות להצביע על נקודות תורפה בארגון, שבהן יש צורך להגביר את ההכרה בחשיבות של יצירת סביבות עבודה מגוונות ומכילות שבהן העובדים מרגישים שייכות.

ממחקרים שנעשו בכל העולם עולה, כי חברות שקיים בהן גיוון תעסוקתי זוכות ליתרונות עסקיים.

הערכות החוקרים הן כי חלק מהצלחתן נובע מכך שיש בהן מגוון רחב יותר של פרספקטיבות של עובדים, הנובעות מיתרונות של גיל, גזע, מגדר, דת, נטייה מינית, מוצא אתני ועוד.

אחד המאפיינים של תרבות ארגונית בריאה הוא, שכל העובדים מקבלים שכר שווה עבור תפקידים דומים. אבל זו לא הדרישה היחידה.

יש חשיבות רבה לכך שכל העובדים ירגישו רצויים, שהארגון מכבד אותם ומעריך את תרומתם, ושמשלבים אותם בפגישות ובהחלטות רלוונטיות.

עמודי התווך הללו של הגיוון, ההכלה והענקת תחושת השייכות, חשובים כיום יותר מאי פעם בשוק העבודה הדינמי, והם הופכים חלק בלתי נפרד מהמרקם של ארגונים מצליחים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה