שיתוף

ככל שיותר עובדים בני דור ה-Y וה-Z נכנסים לארגונים, כך גוברת הדרישה של העובדים להציב לארגון מטרה: להפוך ירוק יותר. בארה"ב העובדים כבר הגיעו הרבה מעבר לדרישה למיחזור פסולת.

יש עובדים שלא מסכימים למשל, שכספם יושקע בקרן פנסיה שמשקיעה בחברות שאינן ידידותיות לסביבה, כמו למשל חברות מזהמות, חברות שפעילותן מזיקה לכדור הארץ וכו.

במילים אחרות, יותר ויותר עובדים דורשים מהארגון שהם עובדים בו להקדיש תשומת לב רבה יותר לפעילות ידידותית לסביבה. מכיוון שכך, המגמה בקרב מספר גדל והולך של חברות היא לאמץ מדיניות ידידותית לסביבה.

ועם זאת, יש תהליכים רבים כמו למשל תהליכי ייצור נקיים יותר וניהול פסולת יעילה יותר, שהם לא תמיד נהירים דיים לעובדים. הרבה יותר ברורות להם פעולות כמו למשל השקעה בחברות שקשורות למכוניות חשמליות, גידול מזון אורגני וכו.

במהלך 2018 קיבלו 33,644 מבנים בארה"ב אישור של שמירה על איכות הסביבה (אישור Leadership in Energy and Environmental Design). מדובר במספר חברות הגדול כמעט פי 15 לעומת עשור אחד קודם לכן. יתר על כן, מתברר שזה לא רק התהדרות חיצונית כדי להשיג יתרון אלא שיקול עסקי מועיל.

מסקרים שערכה בשוק העבודה האמריקני החברה האמריקאית סוויטק (המפיצה מידע לגבי יצרו באנרגיה ירוקה) עולה, כי כ-70% מהעובדים מאמינים שסביר יותר שהם יבחרו לעבוד בארגון ששם דגש על מודעות לסביבה.

קרוב ל-500 מתוך 1000 משתתפי הסקר אמרו כי הם אף מוכנים לוותר על חלק משכרם כדי לעבוד בחברה בעלת מדיניות המבוססת על ערכים "ירוקים" כלומר של מודעות לסביבה.

יתרה מכך, מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד מצא, כי עובדים שעבדו בבניינים שקיבלו הסמכה כבניינים ירוקים הפגינו ביצועים הטובים יותר מבכ-26% במבחני תפקוד לרבות שליטה ברווחים השנתיים, בקטגוריית עבודה וברמת השכלה.

ולמרות כל זאת, רוב החברות לא מזדרזות עדיין להתקין פאנלים סולאריים, להשתמש בנורות LED, ולהקים תחנות מיחזור בתוך החברה.

אחת הסיבות לכך היא העלויות הכרוכות במעבר לסביבה "ירוקה". אין ספק שהיבטים מסוימים של בנייה "ירוקה" הינם יקרים יותר לעומת בנייה בשיטות המסורתיות.

ועם זאת, נמצא כי החסכון באנרגיה ובמים מפצה בדרך כלל על עלויות התפעול של מבנים ירוקים. בארה"ב נמצא, כי עלויות התפעול של מבנים ירוקים חדשים ירדו בממוצע בכשמונה אחוזים לאחר שנה אחת ובכ-14% בממוצע לאחר חמש שנים.

במבנים ירוקים-משופצים נצפתה ירידה בעלויות התפעול בשיעור של כתשעה אחוזים בממוצע בתוך שנה אחת, וירידת עלויות תפעוליות של כ-13% בממוצע בתוך חמש שנים.

בשורה התחתונה, המעבר לארגון ירוק יכול לקדם מאוד את מותג המעסיק, למשוך את החברה טלנטים שלפעמים מוכנים לוותר על חלק מגובה השכר ובפרט שיוכלו לעבוד בארגון ירוק, להוות יתרון תחרותי משמעותי בשוק העבודה ואפילו לאפשר ירידה בעלויות התפעול בשל חסכון בחשמל מים וכד'.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה