שיתוף

קבלת ההחלטות של המנהיג הוא נושא חשוב המשפיע על כל המנהלים הארגוניים. מנהיגים מתמודדים לעתים קרובות עם אתגרים ייחודיים שבוחנים את יכולותיהם לנהל צוותים ומצבים מגוונים. הם נאלצים לעשות בחירות קשות, על מנת לספק את הצרכים של הארגון ושל העובדים, אשר יכול לפעמים לגרום לקונפליקט.

לדוגמה, המנהלים רוצים להתייחס לכל העובדים שלהם באופן שווה, אך גם למצוא דרכים לזהות את נקודות החוזק האישיות של העובדים ולייעל אותם לארגון מבלי להציג העדפה. או מנהיגים שרוצים להעלות את המורל על ידי יצירת יחסים בין אישיים עם הצוות שלהם, אך חוששים שהדבר יגרום לעובדים לטשטוש גבולות וקבלת סמכות. מנהיגים לרב רוצים לאפשר לצוות להיות אוטונומי בעבודה, אבל גם לוודא שהם שומרים על רמה יעילה של פרודוקטיביות כדי לעמוד בסטנדרטים הארגוניים.

בדרך כלל כאשר אנו חושבים על ערכים סותרים, תהליך החשיבה האופייני הוא שמנהיגים חייבים להחליט על טובת הארגון או על טובת העובדים. לדוגמה, המנהלים צריכים להקריב יחסים בין אישיים כדי לשמור על ציות או להגביל אוטונומיה כדי להבטיח שהמשימות יושלמו במועד.

עם זאת, ישנן גישות שונות שטוענות כי תמיכה בצרכי העובדים אינה מוכרחה לפגוע בצרכי הארגון, ולהפך, ולא מוכרחים לבחור צד אחד על פני האחר.

הפילוסופיה המערבית משתמשת בעמדת "או-או" כאשר היא מתמודדת עם עמדות סותרות או מנוגדות לכאורה. כלומר, מנהיגים נאלצים לבחור בין שתי אפשרויות סותרות. עם זאת, התיאוריות המתקדמות גורסות כי מנהיגים צריכים להשתמש יותר בפילוסופיה המזרחית של "גם-וגם" או בסגנון יין-יאנג, כאשר ההם מטפלים באתגרים ארגוניים.

ישנם היבטים שונים הכוללים בתחום ה- PLB Paradoxical leader behaviors)) התנהגות מנהיגותית פרדוקסלית, הכוללים את היכולת לחשוב על מצבים הוליסטים על ידי היכולת לחשוב מחוץ לקופסה כדי להתמודד עם ובעיות מנוגדות ולהיות מסוגל לחשוב ולשלב מספר נושאים במקביל. גם התוצאות יהיו רבות פנים, ובכך המנהיגים יוכלו לרצות הן את הארגון ואת עובדיו.

חשוב שמנהלים ומנהיגים בארגונים יחשבו מחדש על האופן שבו הם רואים בעיות עבודה סותרות, שלכאורה אינן יכולות להתקיים יחד, ולראות כיצד הן מתחברות. אם ארגונים יוכלו להרחיב את היקפם ולמצוא דרכים לא רק לטפל בצרכים של הצוות כמו גם בתפקידים המתנגשים של הארגון, זה יביא לכך שארגונים אלו יהיו בקיאים יותר ולא יפסידו להפסיד הזדמנויות.

בנוסף, אם מנהיגים יהיו מסוגלים לחשוב בצורה נוחה יותר על התמודדות עם מצבים מורכבים ו"מנוגדים ", זה יעזור להגביר את מהירות ההתאמה של הארגון להתמודדות עם שינוי ארגוני מהיר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה