מנהלים בהודו לא כל כך שאנטי שאנטי

מנהלים בהודו לא כל כך שאנטי שאנטי

מנהלים בהודו לא סומכים על העובדים. סקר חדש חושף: 65% מקרב המעסיקים מרגלים אחר העובדים דרך רשתות חברתיות. 53% מפעילים מכשירי האזנה

שיתוף
ניהול עובדים
ניהול עובדים

לא רק הישראלים, כמעט כל אדם בעולם שומע את המילה הודו ומיד חושב על החופשה האולטימטיבית. מדיטציה, שקט, רוגע ועוד קצת שקט… הקצב האיטי, הביטחון, אהבת החיים וההסתפקות במועט הם סימני ההיכר הבלתי מעורערים של הודו אבל, שימו לב, שוק העבודה כלל לא משתלב בהגדרה הזו, ובפרט הענפים בהם קיימת תחרות גדולה בתוך הודו ומול שווקים בינלאומיים. [adrotate banner="47"]

על פי סקר חדש שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש HR Asia עולה ששוק העבודה מאופיין בחוסר אמון / חוסר ביטחון בעובדים. חברות ותאגידי ענק מענפים שונים וביניהם: בנקאות, טלקום, מערכות מידע ותעשייה, מנהלים מערך זה או אחר של 'ריגול' אחר העובדים corporate espionage.

על פי הסקר, שנערך על ידי איגוד לשכות המסחר בהודו, עולה כי מנהיגי המשק אינם בוטחים בעובדים שלהם והם מפעילים מספר ערוצים כדי לפקח או לרגל על העובדים שלהם. החל מתוכנות מעקב שנועדו לתעד ולהתריע על כל פעילות חריגה שנעשית במחשב של העובד, דרך סריקת הפעילות של העובדים ברשתות חברתיות ועד להחדרת חפרפרת לתוך הארגון כדי לאתר עובדים המהווים סיכון (החל מבעיות מוטיבציה ועד למכירות סודות חברה) – האח הגדול לא נח לרגע.

מהסקר עולה כי 65% מקרב המעסיקים עושים שימוש ברשת החברתית (פייסבוק, טוויטר ולינקדאין) כדי לעקוב אחר ההתנהלות של העובדים שלהם. 53% מקרב המעסיקים 'השתילו' או גייסו 'מרגלים' מקרב העובדים, שידווחו להנהלה על פעילות חריגה של עמיתיהם, החל מהדרגים הנמוכים ביותר ועד לשכבת המנהלים בארגון. 53% מהמעסיקים מודים שהם התקינו מכשירי האזנה במקומות שונים בחברה כדי להאזין לשיחות טלפון ולשיחות בין העובדים, החל מדיונים רשמיים ועד לשיחות חולין בלתי רשמיות בעליל.

"חברות שבהן פועל ועד מקצועי חזק חשופות לסיכון. ככל שהאיגוד המקצועי / ועד החברה חזק יותר, כך גדל הסיכון, ולכן מנהלים מפעילים ערוצי ריגול לאיתור ומניעת בעיות מבעוד מועד", כך נמסר מאיגוד לשכות המסחר בהודו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה