שיתוף

קליטה של עובדים חדשים כמו גם של מנהלים חדשים בארגון היא תהליך שדרוש לו זמן מסויים. גם כאשר מגייסים עובד מאוד מנוסה בתפקיד אליו הוא גוייס, הארגון יוצא מנקודת הנחה שהוא יצטרך לעבור תהליך קליטה שיקח זמן מסויים. זה אמנם זמן קצר בהרבה מהזמן שיקח לקלוט עובד חסר ניסיון, אבל עדיין, בכל חברה יש הבנה לכך שיש תקופת הסתגלות לכל עובד.

במקרה של מנהלי משאבי אנוש חדשים שנקלטים בארגון המצב שונה במידה רבה. הפריבילגיה של לתת לעובד את זמן ההסתגלות שלו, לא תמיד ניתנת למנהלי משאבי אנוש שמגיעים כחדשים לחברה וצריכים להיקלט בה.

כאשר מנהל משאבי אנוש חדש מגיע לחברה, נראה כי מצפים ממנו לתת מייד פתרונות לבעיות שהיו קיימים עוד טרם גיוסו לחברה. שהרי בדיוק לשם כך גייסו אותו.

לכן, כאשר מנהל משאבי אנוש חדש מגיע לארגון הוא חייב ללמוד במהירות שיא מהו מצב המחוברות של העובדים לארגון, מהי רמת המוטיבציה של העובדים וכדומה.

כדי להבין את מצב המחוברות של העובדים לארגון, הוא צריך לאסוף מידע ולהסיק מסקנות מתוך מגוון רחב מאוד של נתונים שעליו ללמוד על הארגון – בנושאים אחרים לחלוטין. כי הרי אין מדד שמסכם עבורו את מצב מחוברות העובדים בארגון.

המשמעות היא, שהוא צריך ללמוד ולעכל כמויות אדירות של נתונים לגבי מגוון רחב מאוד של נושאים הקשורים לתפקידו, כמו למשל תהליכי העבודה של מחלקת משאבי האנוש בחברה, הסביבה עסקית בה פועלת החברה, התרבות הארגונית של החברה ונושאים רבים נוספים.

האתגר המרכזי בנושא מחוברות העובדים נעוץ בכך שזה לא נושא נפרד. זהו אוסף של תחומים שממנו ניתן להסיק את מידת מחוברות העובדים ואת הדרכים להגברתה. הנושא של מחוברות עובדים מתקיים בכל תחומי העיסוק של משאבי אנוש.

בתחום מחוברות העובדים אין רשימת מטרות כמו למשל בתחומים כמו גיוס עובדים, הכשרת עובדים, קידום רווחה, שכר והטבות. שכן, מחוברות העובדים למעשה נובעת מהמטלות הכרוכות בכל אחד מהנושאים הללו ומהאיכות שבה מתבצעות המטלות הללו.

לכן, מנהל משאבי אנוש חדש שמגיע לארגון חייב להסיק את מצב המחוברות של העובדים, באמצעות כל הנושאים האחרים, שהם כאמור, גיוס, הכשרה, נוהלי קידום, פעילויות רווחה שכר והטבות וכו.

במילים אחרות, אין שום דו"ח שבו מנהל משאבי האנוש החדש יכול לקרוא ולהבין ממנו מהם המדדים לגבי מחוברות העובדים, אין שום פרויקט שנעשה בתחום, ואין כל נקודת התייחסות אחרת.

אתגר נוסף שממתין למנהל משאבי אנוש חדש בארגון הוא, איך לבדל את התמונה הכללית של מחוברות העובדים וחווית העובדים של הארגן כולו מתמונת מחוברות העובדים וחווית העובדים בחטיבות או במחלקות. כלומר ביחידות העסקיות השונות.

לכן, אחד הדברים הראשונים שרצוי שמנהל משאבי אנוש חדש שמגיע לארגון יעשה, הוא ראיונות עם המנהלים ועם העובדים.

ראיונות אלה יתנו לו לכל הפחות את התשתית והשלד של מצב מחוברות העובדים בארגון, מנקודת המבט של המנהלים כמו גם מנקודת המבט של העובדים.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה